Eindtermendebat: van Lerens Belang? TO INSPIRE MORE TMM 13/04/2016 – Joost Hansen 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Installatie Zonnepanelen
Advertisements

Beleidsbeïnvloeding door VGC-jeugdraad VGC-jeugdraad juni 2013.
L&B in het MBO.
Fast Lane English.
Fast Lane English.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
SCHOOL EN SAMENLEVING.
Dag SO 3 febr Dag SO 3 febr Werkwinkel Brede eerste graad.
ACADEMISCH SCHE VAARDIGHEDEN - C1.3 SIMONE OSKAM MSC CU C243A.
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
ondersteuningsprofielen PPO Rotterdam
22 maart 2012 Meerjarenbeleid AV De Spartaan Evaluatie beleid Bepaling doelstellingen (wenselijke situatie) Alternatieven en haalbaarheid.
“Proeftuinsessie 2: Administratie Wegen en Verkeer”
Personeelsvergadering
Verdraagzaamheid & diversiteit + wordcloud (voor, in, met, en, …)
Waarom Europa? “Kennis over Europa bij jongeren beperkt!”  En dan!? Jongeren laten zich positief uit over de Europese integratie… maar de belangstelling.
Stichting werkkring 29 maart De beleidsagenda van de beroepsgroep.
Januari Onderwerpen 1. Jobbeurs 2013, vervangen door contactavonden 2. WOP en sollicitatie 3. Boodschap aan Overstag ?
ELSI-update Jasper Bovenberg 28 maart ELSI-Update: Algemeen Wettelijk Kader Toegevoegd: WGBO Wet Algemene Bepalingen BSN Wet Gebruik BSN in de zorg.
1 Leren en werken Platformbijeenkomst regio 4 16 april 2007 Claire Freling.
Waarom een standaard Een norm of standaard is een procedure of een maat waarvan een groep mensen met elkaar heeft afgesproken dat ze hem zullen gebruiken.
Nieuw in Rotary.
Toekomst Humanistisch Verbond In gesprek met leden over toekomstvragen voor de vereniging.
Brede School Update AV 8 juni Brede school – Waar gaat het over ? Doel: –nieuwe school –maatschappelijk engagement, integratie Middelen –PPS-structuur:
Inspiratie voor de toekomst: bedenkingen op basis van ‘Het Onderwijsdebat’ Bram Spruyt, Onderzoeksgroep TOR | pag. 1.
Examen 2015 bb, kb.
‘Hoe katholiek sociaal denken zichtbaar wordt in het publieke debat’
DJA-activiteit Generatie Wat zochten we? nieuwe doelgroep jong-academische uitstraling verbindend binnen DJA zinvol buiten DJA.
Toekomstige mobiliteit
Actiegroep Veilig Veldhoven’ Graag traag in onze straat ! Voor een verkeersluwe, fietsvriendelijke en mooie straat. Toelichting verkeersdossier van 30.
De woorden die je vandaag leert: ‘s nachts telkens vergelijken overdag vannacht gisterenavond overmorgen.
Lokalebesturen.limburg.be Streekgericht bibliotheekbeleid Stand van zaken proeftuin digitale collecties Presentatie aan de Limburgse bibliothecarissen.
Wetenschappelijke review naar de doeltreffendheid van de eindtermen Informatiesessie 23 april 2015.
Team Creja. Wie zijn wij? Renske BorstProjectleider Amber QualmVormgever Jill de LeeuwVormgever Christopher PendersMarketingman Eliel VicenteProgrammeur.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
School en samenleving Week 5 Het algemeen belang als opvoedingsdoel.
ERVARINGEN VAN EEN PILOTSCHOOL
Leesbevordering in het VMBO, dat werkt! Samen sterk met.
School en samenleving Week 5 Het algemeen belang als opvoedingsdoel.
Onderzoek Leergang 2 of 3 Module schoolleidersopleiding.
Informatieavond herinrichting centrum Liempde
Aanpassingen PLDA 1/5/2016. Entrepots AV terugbetaling BOD Summiere aangifte voor tijdelijke opslag Overzicht.
1 december Stand van zaken Centrumplan – fase 1 ● Terugblik ● Financieel kader ● Risico’s ● Vooruitkijken.
Een half uurtje pgb, hoe staat het er mee 16 april 2016 DELFT Duchenne Congres Duchenne Parent Project Frans van der Pas.
Fa waka!? Informatieavond 14 maart. Vlnr: Rik (Penningmeester), Stijn (Voorzitter), Amber (Onderwijs), Lotte (Secretatis/Perikles), Nicole (Acquisitie),
Sneak Preview Het nieuws van vandaag op de manier van morgen.
Kwaliteitshappening 2012 Voorstel concept 28 maart 2012.
Wegen van waarden en randvoorwaarden
De nieuwe HEA Werkbespreking raad 1 juni april 2018
Peiling burgerzin: goed maar ongelijk
Toelichting biologie in GWW
CENTRUMPLAN SCHAIJK Centrumplan Schaijk
Short film city.
Slim kopiëren en aanpassen 6 april 2017
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Bestemmingsplan Graspeel
Ontwerp Wmo beleidsplan
Actief burgerschap in het SO: “Hoe maken we samen het verschil?“
Verwelkoming Dag van het Secundair Onderwijs
Zaalcontributie voorstel
Gemeentelijk Rioleringsplan Haarlem voor periode 2018 t/m 2023
Marketing Week 3 les 1.
PROJECT INTERFACE.
department Educational studies
Toolbox EP2019 mbo niveau 3 en 4
<Naam bijeenkomst>
Rollenspel Europese besluitvorming
Rollenspel Europese besluitvorming
Hoofdstuk 1: De Eerste Wereldoorlog en verder
Transcript van de presentatie:

Eindtermendebat: van Lerens Belang? TO INSPIRE MORE TMM 13/04/2016 – Joost Hansen 1

Voorstellingsronde Opzet eindtermendebat Voorgestelde vragen Aan de slag in groep Synthese aan bord Feedbackronde PLANNING 2 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat

Wie? Interesse eindtermen? Verwachtingen debat(ten)? VOORSTELLINGSRONDE 3 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat

OPZET EINDTERMENDEBAT 4 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat

OPZET EINDTERMENDEBAT 5 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat Actualisering  20 jaar oud Democratische inbreng – breed publiek Diverse kanalen: offline - online

OPZET EINDTERMENDEBAT 6 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat Verloop: − 50 dagen (febr. – maart) − 5 nachten (vanaf 18 april) − 1 parlement (juni)  Wetgevende weg

1. Wat moet elke jongere op school leren om deel te nemen aan de maatschappij van morgen? 2. Wat moet elke jongere op school leren om zich persoonlijk te ontwikkelen? 3. Wat moet elke jongere op school leren om later aan het werk te kunnen? 4. Wat moet elke jongere op school meekrijgen om levenslang verder te kunnen leren? Bedenkingen / aanvullingen / aanpassingen? VOORGESTELDE VRAGEN 7 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat

Voorstel groepsindeling Voorstel tijdsafspraken (+/-) Kernwoorden/vraag AAN DE SLAG IN GROEP 8 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat

Voorstel structuur ‘Meerstemmige consensus’ Verbeter de moderator SYNTHESE AAN BORD 9 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat

Resultaat? Ambities? Verwachtingen? FEEDBACKRONDE 10 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat

Informatie − − − volwassenenonderwijs/op-het-werk/lespraktijk/eindtermen-en-leerplannen/eindtermen-en- ontwikkelingsdoelen volwassenenonderwijs/op-het-werk/lespraktijk/eindtermen-en-leerplannen/eindtermen-en- ontwikkelingsdoelen − Filmfragment: − Afbeeldingen: − al/Eindtermen_gespreksstarters.pdf? al/Eindtermen_gespreksstarters.pdf? − BRONNEN 11 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat