Eindtermendebat: van Lerens Belang? TO INSPIRE MORE TMM 13/04/2016 – Joost Hansen 1
Voorstellingsronde Opzet eindtermendebat Voorgestelde vragen Aan de slag in groep Synthese aan bord Feedbackronde PLANNING 2 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat
Wie? Interesse eindtermen? Verwachtingen debat(ten)? VOORSTELLINGSRONDE 3 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat
OPZET EINDTERMENDEBAT 4 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat
OPZET EINDTERMENDEBAT 5 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat Actualisering 20 jaar oud Democratische inbreng – breed publiek Diverse kanalen: offline - online
OPZET EINDTERMENDEBAT 6 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat Verloop: − 50 dagen (febr. – maart) − 5 nachten (vanaf 18 april) − 1 parlement (juni) Wetgevende weg
1. Wat moet elke jongere op school leren om deel te nemen aan de maatschappij van morgen? 2. Wat moet elke jongere op school leren om zich persoonlijk te ontwikkelen? 3. Wat moet elke jongere op school leren om later aan het werk te kunnen? 4. Wat moet elke jongere op school meekrijgen om levenslang verder te kunnen leren? Bedenkingen / aanvullingen / aanpassingen? VOORGESTELDE VRAGEN 7 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat
Voorstel groepsindeling Voorstel tijdsafspraken (+/-) Kernwoorden/vraag AAN DE SLAG IN GROEP 8 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat
Voorstel structuur ‘Meerstemmige consensus’ Verbeter de moderator SYNTHESE AAN BORD 9 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat
Resultaat? Ambities? Verwachtingen? FEEDBACKRONDE 10 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat
Informatie − − − volwassenenonderwijs/op-het-werk/lespraktijk/eindtermen-en-leerplannen/eindtermen-en- ontwikkelingsdoelen volwassenenonderwijs/op-het-werk/lespraktijk/eindtermen-en-leerplannen/eindtermen-en- ontwikkelingsdoelen − Filmfragment: − Afbeeldingen: − al/Eindtermen_gespreksstarters.pdf? al/Eindtermen_gespreksstarters.pdf? − BRONNEN 11 TO INSPIRE MORE – eindtermendebat