Thema 6: Wet- en regelgeving omtrent dyslexie
Plaats hier uw stelling
Wet- en regelgeving De regelgevingen veranderen regelmatig. Het wordt aangeraden om de website van de Centrale Examencommissie Vaststelling Opgaven ( te raadplegenwww.eindexamen.nl voor de meest recente informatie.
Wet- en regelgeving Brochure Kandidaten met een beperking, Centrale examen en rekentoetsen (
Toetsing Extra tijd Kwantitatieve aanpassing Lettertype en vergroting Auditieve ondersteuning Spellingcorrectie Tekstverwerker en spellingcontrole Wat toets ik nu eigenlijk? Alternatieve manieren van toetsen
Beoordeling Wat wil je met de toets meten? Overleg en afstemming is essentieel!
Stappenplan (De Krosse & Kleijnen, 2007) Stap 1: Bepalen van de uitgangspunten Stap 2: Een beoordeling op maat Stap 3: Geen cijfers in de beginperiode of andere algemene beoordelingsafspraken Stap 4: Aangepaste beoordeling van spelfouten Stap 5: Uitvoeren en vastleggen van de aangepaste beoordeling
Spellingfouten niet meerekenen? Centraal examen Schoolexamen
vmbo Vrijstellingen onderbouw Vrijstellingen bovenbouw
havo en vwo Vrijstellingen onderbouw Vrijstellingen bovenbouw
Voorzieningen centraal examen Artikel 55 van het Eindexamenbesluit
Zelfstudie Henneman, K., Bekebrede, J., Cox, A., & Krosse, H. de. (2013). Protocol Dyslexie Voortgezet Onderwijs. Handreiking voor directie, middenmanagement en docenten. Den Bosch: KPC Groep Hoofdstuk 11