1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Invullen e-profiel Ga naar
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
© Flipside On-Line Reserveringssysteem Reserveren via uw eigen site, snel en eenvoudig.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
de ouderbetrokkenheid vergroten
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege 6: Trends in technologie.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Wouter Mennen & Paul van Ulft
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Een contactpersoon toevoegen Via uw lijst met contactpersonen kunt u gemakkelijker communiceren.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Social work Week 2.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Operationeel plan DIMAGINI
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Inleidende Module Waarom Web 2
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Marketingplan.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Investeren in mensen en middelen met Rendementsverhoging
Social media voor statenleden/politici
Digitale geletterdheid
Stap drie bij projecten
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren profielen 6. Stap 6 Uitnodigen gastenbestand 7. Stap 7 Participatie 8. Stap 8 Evaluatie 9. Stap 9 Optimalisatie 10. Resultaten

1. Dienstenoverzicht 2. Productenoverzicht 3. Werkwijze Ook vermelding van de visie, missie en doelstellingen.

1. Huidige klanten 2. Prospects 3. Netwerkomgeving De belangrijkste gegevens: 1. Volledige naam 2. Bedrijf 3. Land 4. Functie/titel 5. adres

Om de juiste doelgroep te bereiken moeten de juiste mediakanalen, fora en communities geselecteerd worden.

Naast de bestaande profielen moeten de nieuwe profielen worden aangemaakt binnen de nieuw geselecteerde Social Media netwerken. Denk hierbij bv. aan Facebook, Slideshare, YouTube, Twitter en Blogger/Wordpress. Maar ook het inschrijven op 3rd party websites, fora en lokale virtuele netwerken valt hieronder (deze zijn nader te bepalen). Ook moeten de verschillende profielen, waar mogelijk onderling aan elkaar verbonden worden.(Crosslinken)

Na het opzetten van de profielen binnen de Social Media moeten deze worden geoptimaliseerd. Elke profiel heeft dezelfde basis, maar bereikt een eigen publiek en dient dan ook een eigen/unieke identiteit te hebben. Het houdt in dat er bijvoorbeeld bij Hyves en Facebook privéfoto’s geplaatst kunnen worden, maar bij Linkedin niet. Ook het taalgebruik heeft per netwerk zijn eigen regels en gewoontes.

Nu de profielen zijn opgezet, zowel bedrijfsprofiel als persoonsprofiel, moet het klantenbestand worden uitgenodigd en moet er gezocht worden naar mogelijke nieuwe contacten. Zakelijk en privé word door deze nieuwe manier van marketing op vele plaatsen automatisch met elkaar verweven, maar je kunt wel voorkomen dat dit overal gebeurd.

Nu weten we het volgende: 1. Wie zijn de mensen achter het bedrijf? 2. Wat doen zij? 3. Hoe doen zij dit? 4. Waarom doen zij dit? 5. Voor wie nu? En voor wie in de toekomst? 6. Waar bevinden zij zich?

1. Het beantwoorden van vragen via Twitter 2. Het schrijven van een blog 3. Het opzetten van een Facebook pagina 4. Het organiseren van netwerkevenementen op locatie en dit communiceren via Social Media 5. Het vragen om “recommendations” op bijvoorbeeld Tripadvisor 6. Het starten van een Youtube-kanaal voor The Albus Hotel

1. Hoe gaat het nu? Zijn er onduidelijkheden of vragen? 2. Wat werkt wel en wat niet? Welke inspanningen leiden tot de gewenste resultaten en welke niet?

De inspanningen behoren te leiden tot de gewenste resultaten. Dit gaat meestal niet in een keer, dus na de evaluatie zal er geoptimaliseerd moeten worden. Dit is doorgaand proces totdat het proces vlekkeloos verloopt. Dit zal uiteindelijk resulteren in de gewenste resultaten.

De resultaten: 1. Complete online profilering 2. Opname relevante sociale netwerken 3. Dialoog mogelijk maken met de doelgroep 4. Opbouwen en versterken relatie met het (toekomstige) gastenbestand 5. Creëren van mond-tot-mond reclame (Ambassadeurschap) Dit zal uiteindelijk resulteren in: 1. Verhoogde service 2. Meer omzet restaurant en hotel 3. Inzicht in de wensen van de gast