Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop 0475 533992.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong in het basisonderwijs
Advertisements

De nieuwe ICT-diamant Sociaal-ethische competenties
Techniek in het basisonderwijs!
Meer(hoog)begaafde leerlingen ‘in kaart’
Succesvolle intelligentie
De weg (terug) van een ‘high potential drop-out’…
Hoe ben ik tot keuze van deze studie gekomen?
Media en creativiteit.
Workshop creatief brainstormen
Ondernemend Participatiebeleid
‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013.
Meerbegaafdheid Studiedag 28 mei 2014.
Een eerste verkenning.. tot samenwerking van het PO-VO
TALENT IN ACTIE prikkelen identificeren ontwikkelen Schitteren
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Oog voor slimme kinderen?!
Persoonlijke Interesses
de excellente leraar Master leren en Innoveren
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
Een jaar verder Vernieuwing examenprogramma CKV
Hoe maak je een Wikipedia? Door : Nela Wysokinska 1C.
PEDAGOGISCH QUOTIËNT EN INTELLIGENTIEQUOTIËNT
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Hoogbegaafd? Herkennen en erkennen
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Maatwerk op alle niveaus Platform VVVO 17 september 2015 Opbrengstgericht maatwerk Vakspecifiek verrijken.
Even voorstellen: Ipse de Bruggen -Een organisatie in de gehandicaptenzorg -Met een werkgebied in Zuid Holland -Ontstaan in 2008 na een fusie -Ondersteunen.
Dublindescriptoren: Bologna Bologna-niveaus 1. bachelor, 2. master, 3. doctor Niveaubepaling door de resultaten (outcomes) van opleidingen, niet door inputs.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Op zoek naar Creativiteit.
BELEIDSPLAN. Concept en Pilot jaar  Het team van O.B.S “de Westhoek” voert het zogenaamde Handelings Gericht Werken in (HGW).  We stemmen.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Conferentie Bijzonder Begaafd.  Opgericht in 1989  Psychologisch Adviesbureau  Assessment Center  Opleiding & Training  Hoogbegaafdheid PONTE organisatie.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Welkom!
Een diamant is als een begaafde leerling; ongeslepen vol mogelijkheden en prachtig. Bewerkt is een diamant als ontwikkelde talenten: gewoonweg schitterend!!!
Welkom Acadin Conferentie. Programma uur Woord van welkom uur Ontwikkelingen Acadin (techniek en inhoud) uur Pauze met koffie en thee.
Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?
Marouschka Reezigt-Bos Leerkracht OBS De Werf voltijd HB-onderwijs.
Studiedag VVKHO - De versterking van de professionele bacheloropleidingen De professionele bachelor van de toekomst: creatief, ondernemend en onderzoeksvaardig.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Desirée Houkema & Yvonne Janssen Conferentie ‘Passend onderwijs en (hoog)begaafdheid’ – 11/12 november.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Dries Stessens en Annelien Vermijlen HOOGBEGAAFDHEID IN DE KLAS 1.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Voor talenten in uw klas!
Motiveren: de ins en outs!
Deskundigheid in Creatief vermogen Utrecht
23 maart 2017 profilering.
4 Richtlijnen ter inspiratie
van specialist naar generalist L&D-professional wordt Business Partner
Een vergadering organiseren
Spelenderwijs en ontdekkend leren
Unbeteiligter? hoogbegaafd?
Vergadering Personeelsdienst
OPEN-KLAS Vernieuwd zorgproject waar leerlingen de verantwoordelijkheid nemen over hun eigen leerproces. Een boeiende werkplek waar leerlingen leren out-of-the-box.
Samenwerking die je vleugels geeft
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Profiel van een plusleerling
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
Workshop creativiteit
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
De druppel die de emmer doet overlopen
Je maakt kennis met grote getallen.
Workshop 05 oktober 2016 CVO Antwerpen
Transcript van de presentatie:

Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop

Vier pijlers van creatief leerklimaat Stimuleren vragende houding Verbindingen maken relevante kennis Toelaten van en zoeken naar vernieuwing De leerling eigenaarschap geven over zijn eigen creativiteit en leerproces; autonoom en betrokken

Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop

Creativiteit is er al in potentie Het moet ontdekt worden Niet door mij als leerkracht Maar vooral door de leerling zelf. Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop

Is het rode potlood alleen? Kan het zijn dat er een eenzaam schrijfpotlood tussen zit?

Hannie Dierx, de Diamant, Vlodrop Tussen vakgebieden Met het hier en nu Met persoonlijke interesses Met leer voorkeuren Met persoonlijke interesses

Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop Van Dalen: scheppend vermogen Ken Robson: het hebben van originele ideeën die waarde hebben Wikipedia: (lat. creatio = scheppen) is het vermogen om nieuwe en/of ongebruikelijke oplossingen voor bestaande problemen te vinden. Creativiteit is in het algemeen een gedragsvorm (attitude) die ontwikkelend en voortbrengend is.

Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop