Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop
Vier pijlers van creatief leerklimaat Stimuleren vragende houding Verbindingen maken relevante kennis Toelaten van en zoeken naar vernieuwing De leerling eigenaarschap geven over zijn eigen creativiteit en leerproces; autonoom en betrokken
Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop
Creativiteit is er al in potentie Het moet ontdekt worden Niet door mij als leerkracht Maar vooral door de leerling zelf. Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop
Is het rode potlood alleen? Kan het zijn dat er een eenzaam schrijfpotlood tussen zit?
Hannie Dierx, de Diamant, Vlodrop Tussen vakgebieden Met het hier en nu Met persoonlijke interesses Met leer voorkeuren Met persoonlijke interesses
Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop Van Dalen: scheppend vermogen Ken Robson: het hebben van originele ideeën die waarde hebben Wikipedia: (lat. creatio = scheppen) is het vermogen om nieuwe en/of ongebruikelijke oplossingen voor bestaande problemen te vinden. Creativiteit is in het algemeen een gedragsvorm (attitude) die ontwikkelend en voortbrengend is.
Hannie Dierx – Lamers, MA Specialist Hoogbegaafdheid, De Diamant, Vlodrop