De Lokale digiscan referentiekader

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Digitaal delen is het nieuwe hebben” 9 vragen over de toekomst van overheidsinformatie ICTU Café 11 februari 2014.
Advertisements

Transport en Infrastructuur
E-boeken in de bib Eindelijk !? Hoe e-boeken in de werking van een openbare bibliotheek brengen en wat mag dat kosten?
BOEKHANDEL EN BIBLIOTHEEK V2.0 In een digitale wereld Geert Joris, gedelegeerd bestuurder.
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
Minor als hoeksteen voor PLG Voorbeeld uit de minor sporteconomie + 5 tips Jelle Schoemaker 13 mei 2014.
PARTICIPATIEF LEREN IN BUURTDIENSTEN
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Samen werken aan sociale stijging
Ondernemen : heb jij het in je?!
Platform Duurzame Digitale Toegankelijkheid Vlaanderen Bart De Nil (FARO) Rony Vissers (PACKED) 16 november 2011 | Archipel eindevent.
1 Aanbevelingen Collectie Nl. in context Sectorinstituut Openbare Bibliotheken (SIOB)
Marketing presentatie
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Paragraaf 3.3: Innovatievraagstukken. Zijn de steden de ‘motor van de kenniseconomie’? Uitgangspunt: Creativiteit en innovatie worden gezien als motor.
Social Media.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Living & Working Environments. Leverancier van hardware, software en brainware voor gebouwautomatisering. Marktleider in Nederland: één op de drie gebouwen.
Decentralisaties oftewel: de transformatie van het sociale domein
Business Marketing Management
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Bereik mediabeslissers met de producten en diensten van Handboek Nederlandse Pers Mei 2006.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
BIM & Fabrikant Albert Dunnink Productmanager.
Naar een nationale digitale bibliotheek Bas Savenije 21 oktober 2014.
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Markthal in Amersfoort
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Zo makkelijk is verkopen…
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Van librije tot digitale bibliotheek: de universiteitsbibliotheek utrecht eric sieverts.
Glasvezel, next-generation access (NGA) buitengebied, overal en voor iedereen Irma Bijker, provincie Gelderland.
Presentatie doelgroep Jeugd Door Rianne Brouwers en Lieke Hoefs.
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Lang leve de dorps- en wijkbibliotheek!
3CX Telefoon Centrales. 3CX Products – 3CX Phone System 3CX Phone System.
Presentatie Raadscommissie Verkeer en Vervoer – gemeente Dordrecht
Wat is inclusief speelpleinwerk? Een toegankelijk speelplein stap voor stap Wat kan VDS voor je doen? Vlaamse Dienst Speelpleinwerk Spelen met kinderen.
De digitale bibliotheek van “naam gemeente”. Digitale dienstverlening Basisdiensten van thuis uit Extra’s Zichtbaar op het net In de bib Digitale emancipatie.
Vitale krimpregio’s: kansen in een diverse arbeidsmarkt Prof. dr. Frank van Oort Den Haag, 1 november 2012.
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
Startnotitie dagactiviteiten 1.Huidige situatie 2.Stip op de horizon 3.Focus bestuurlijke aanbesteding 4.Financiële doelstellingen.
Intro Workshop Acties Elly Van Acoleyen. HET REFERENTIEKADER COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN BEGELEIDEN.
DE BIBLIOTHEEK STIMULEERT LEESPLEZIER: ÓÓK BIJ ZWAKKE LEZERS 4you! IN DE BIBLIOTHEEK.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Ondernemerschap E43.
Aan de slag… passend lezen in de bibliotheek
Het wordt steeds makkelijker, want het loont!
Koffieochtend Bibliotheek Hoograven
Organizing op de zakelijke markt Beeuwkje Jager
Bedrijfsbezoek max zorg heesch
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Implementatie ECK Jorrit Janszen
‘n App a Day doe je voordeel er mee
Samenwerken en communicatie
Naar een stad waarin iedereen meedoet
businesscase regionale uitleen technologische hulpmiddelen
Het wordt steeds makkelijker, want het loont!
en biedt uw bedrijf voordelen!
Je kinderopvang privatiseren: hoe beslis je dat?
Transcript van de presentatie:

De Lokale digiscan referentiekader

HET NAAKTE PRODUCT COLLECTIE PLEK

Digitale Collectie Op fysieke dragers Metacontent

Digitale Infrastructuur

HET NAAKTE PRODUCT COLLECTIE PLEK

WAT DOE JE ER MEE? OPENEN

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN

Welke digitale collectie wil je en hoe ga je ze toegankelijk maken? Welke digitale infrastructuur wil je en hoe ga je deze toegankelijk maken Digitaal openen

WAT DOE JE ER MEE? BEDIENEN

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN

Digitale diensten Zoeken, inkijken, organiseren Transacties

WAT DOE JE ER MEE? ETALEREN

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN

Digitale etalages

WAT DOE JE ER MEE? UITBATEN

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN

Uitbaten digitale collectie en infrastructuur

WAT DOE JE ER MEE? BEGELEIDEN

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN BEGELEIDEN

Begeleiden

Wat wil je er mee bereiken? TEVREDEN GEBRUIKER GEBRUIKER BEDIENEN BEHOEFTE MARKT CREËREN INTERACTIE LOYALE GEBRUIKER COLLECTIE PLEK OPENEN

Wat wil je er mee bereiken? TEVREDEN GEBRUIKER GEBRUIKER BEDIENEN BEHOEFTE MARKT CREËREN INTERACTIE LOYALE GEBRUIKER COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN

Wat wil je er mee bereiken? TEVREDEN GEBRUIKER GEBRUIKER BEDIENEN BEHOEFTE MARKT CREËREN INTERACTIE LOYALE GEBRUIKER COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN

Wat wil je er mee bereiken? TEVREDEN GEBRUIKER GEBRUIKER BEDIENEN BEHOEFTE MARKT CREËREN INTERACTIE LOYALE GEBRUIKER COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN

Wat wil je er mee bereiken? TEVREDEN GEBRUIKER GEBRUIKER BEDIENEN BEHOEFTE MARKT CREËREN INTERACTIE LOYALE GEBRUIKER COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN BEGELEIDEN

WAAROM? TEVREDEN GEBRUIKER GEBRUIKER BEDIENEN BEHOEFTE MARKT CREËREN INTERACTIE LOYALE GEBRUIKER COLLECTIE PLEK BEGELEIDEN OPENEN BEDIENEN UITBATEN ETALEREN

WAT DOE JE ER MEE? COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN BEGELEIDEN