Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten. Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dieter Smolders en Jef Claes Projectwerk Academiejaar
Advertisements

Kopen en verkopen les 74.
2 Basismodel voor Objecten Afnemend Veld of klant Product of dienst Middelen Neemt af Wordt gemaakt met.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Business Economics Handels –en financiële technieken
In week 2 moesten we zelf besluiten hoeveel we zouden inkopen.
Hoofdstuk 2 Het inkoopproces
VASTSTELLING VERKOOPPRYZEN
Inkoopprocedures UT Diensten en Leveringen
Facility management en inkoop
H3: Koopgedrag van organisaties
Balans Schematische weergave
Business Marketing Management
Fase 1 Ken de (detail)handel
8.1 Waarom handel met het buitenland?
Commercieel beleid en recht
Verkoop en marketingplan
Recht H3 Kopen en verkopen Filiaalmanager.
Sales H4 Onderhandelen en offreren
Goederen en inkoop H5 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid en recht H9 Offertes Certificeerbare Eenheid Ondernemershap.
Goederen H5 Derving Verkoper.
Goederen H4 Derving Eerste verkoper.
functies detailhandel
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Aantekeningen hoofdstuk 2. Arbeidsovereenkomst 4.3 Wat moet je doen? Om in Nederland aan het werk te mogen is het verplicht om een arbeidsovereenkomst.
Vernieuwing in het VMBO
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Hoofdstuk 2 De winstmarge VWO 3
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Hoofdstuk 9 M&O + in groepjes Havo3 iPad.
Welkom Havo 5..
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Welkom Havo 5..
Les 5: Het marketingplan
Beste ath 4..
Beste havo 4..
Welkom Havo 5..
Afzet = Aantal verkochte producten
WAT KOST DE KAPPER? Ondernemend gedrag - Haarverzorging.
Verkoopt en handelt verkoop af
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom Hoofdstuk 4 Derving.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Verwerken goederenstroom 2
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Commercieel beleid en recht
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 4 Inkopen en bestellen
Bedrijfsadministratie
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Vergoedingen 2019 (Concept Presentatie)
De Kostprijs Why Bother?.
Hoofdstuk 4 Inkopen en bestellen
Transcript van de presentatie:

Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten

Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1

Hoofdstuk 3 Contracten 2 ► Contracten ► Inkoopbeslissingen De goederen die je besluit in te kopen. ► Hoe je de inkoopbeslissingen neemt, hangt af van: Of je centraal of decentraal inkoopt Of er sprake is van een reciprociteitsafhandeling Of je een DMU instelt Of je producten zelf maakt of uitbesteedt: make or buy Welk leverancierbeoordelingssysteem je toepast.

Hoofdstuk 3 Contracten 3 ► Centrale of decentrale inkoop

Hoofdstuk 3 Contracten 4 ► DMU

Hoofdstuk 3 Contracten 5 ► Stappen inkoopproces

Hoofdstuk 3 Contracten 6 ► Werf een leverancier

Hoofdstuk 3 Contracten 7 ► Stel de contracten op ► Onderhoudscontract Voor preventief en curatief onderhoud van de transportmiddelen ► Inkoopcontract Voor de inkoop bij een leverancier. Bij internationale handel neem je Incoterms op. ► Vervoerscontract Voor het vervoeren van goederen. Je maakt bijvoorbeeld afspraken over brandstofprijzen, vervoertarieven en vertragingskosten.

Hoofdstuk 3 Contracten 8 ► Incoterms

Hoofdstuk 3 Contracten 9 ► Soorten offertes ► Vaste offerte De prijs, levering, kwaliteit, dienst en/of product liggen vast. Eventueel met ‘mits onverkocht’: de verkoper moet leveren zolang hij voorraad heeft. ► Vrijblijvende offerte De prijs, de betalings- en leveringsvoorwaarden liggen niet vast. ► Bemonsterde offerte Kan zowel vast als vrijblijvend zijn De verkoper stuurt een monster van het aangeboden product mee met de offerte.

Hoofdstuk 3 Contracten 10 ► Prijsbepaling offerte Bepaal de prijs van een product door te kijken naar: ► De gemaakte kosten ► De advies of vaste verkoopprijs ► De marktgegevens ► De concurrentieprijs ► De kostprijsformule

Hoofdstuk 3 Contracten 11 ► Kostprijsformule

Hoofdstuk 3 Contracten 12 ► Offertes beoordelen