13-05-2013. Maartje Douma & Chantal van de Wiel Formulemanager Plaza food for all Zuid en Noord Nederland.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Social Media.
Aan de slag Bouwen aan Brieven in de praktijk Lex Slaghuis: Directeur Wikiwise Susanne Emde: Projectleider Bouwen aan Brieven 4 juni.
Crisis Template Facebook. Summary Facebook 1. Rollen & Verantwoordelijkheden 2. Basis Facebook Guidelines 3. Moderatie Guidelines 4.Terms and conditions.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Online marketing Expert (in een week)
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Service Blue Print Student aan het woord Dave Caljouw.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Operationeel plan DIMAGINI
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Campagne taalvaardigheid
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
2017 – Digital Pixel Marketing
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
What will you do to change the
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Social media voor statenleden/politici
Redactiekwartier 23 augustus 2018
Marketing en zoekmachines
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Maartje Douma & Chantal van de Wiel Formulemanager Plaza food for all Zuid en Noord Nederland

12:00 uur Ontvangst met lunch uur Presentatie Plaza Food For All uur Activiteit “GPS/ Scooteren/ schieten op de Veluwe” uur Borrel en dineren uur Einde programma Dagprogramma

1.Even voorstellen: Het Team! 2.Visie & Missie 3.Terugblik Ontwikkelingen Marketing Doelstellingen 2013 Inhoudsopgave presentatie

Marketing Rianne Strijbos Formulemanager Noord Nederland Maartje Douma Formulemanager Zuid Nederland Chantal van de Wiel Commercieel secretariaat Doret van der Wijst Hoofd formulehuis en Channelmanagement Arend-Jan Diephuis 1. Even voorstellen :

“Food For All “ zonder onderscheidend vermogen te verliezen 2. Visie & Missie Service & Beleving Kwaliteit Toegankelijk “For All” Samen Sterk

 10 nieuwe locaties  91 locaties december 2012  Omzetgroei + 4,5 % ( Like for Like -3,2 % )  Goed imago & vakpers  7 locaties in “Cafetaria Top 100”  Nieuwe formulemanager  Nieuwe marketeer 3. Terugblik 2012

 Plaza Polly, Bemmel 8 e plaats & 1 e plaats Beste kleine cafetaria!  Plaza Leesten, Zutphen 18 e plaats  Plaza Snackhuus, Ruurlo27 e plaats  Plaza ‘t Krûûspunt, Ballum 30 e plaats  Plaza Wassenburg, Emmeloord 52 e plaats  Plaza Westerbork, Westerbork 90 e plaats  Plaza het Hoekje, Ouddorp 91 e plaats Cafetaria Top 100

Ontwikkelingen  Nieuwe indeling formulemanagement. Verdeling Noord- en Zuid Nederland.  Komst van Maartje Douma: nu op volle sterkte !  Plaza website is vernieuwd  Plaza inlogpagina (intranet)  Introductie Local Store marketing => communicatiewinkel 4. Ontwikkelingen 2013

 Invulling maandfolder in nauwe samenwerking met Formuleraad  Plaza Facebookpagina  Web-2-Print applicatie in work in progress ;-)  Introductie Local Store marketing => communicatiewinkel 4. Ontwikkelingen 2013

1.Intranet 2.Social media 3.POS-materialen / Local store marketing 4.Web 2 print 5. Marketing 2013

 Informatievoorziening Beperking van mailverkeer Altijd toegang tot alle relevante informatie  Bestellen  Formuleraad  Wijzigingen doorgeven  Downloads  Belangrijke links  Contactpagina Altijd rechtstreeks contact met de juiste persoon 1. intranet

1. Intranet - inloggen

1. Intranet - bestellen

1. Intranet - Downloads

1. Intranet - overig

2. Social media  Facebook 1) Grootste social media kanaal van Nederland 2) Interactie! 3) Inspelen op de actualiteit 4) Betrek bezoekers bij uw cafetaria  Twitter 1) Maximaal 140 tekens 2) 3,3 miljoen Twitteraars, waarvan 1,6 miljoen dagelijks 3) Dialoog! 4) Klanten vinden, boeien en binden 5) Delen van nieuws en kennis

2. Social media – Facebook tips 1. Toon interesse in je fans. Het is van belang om snel te reageren op klachten of vragen

2. Social media – Facebook tips

2.Maak geen ruzie met je fans 3.Verwijder nooit negatieve reacties, maar reageer erop Reacties met scheldwoorden mag je natuurlijk wel verwijderen 4.Plaats verschillende soorten content Foto’s, video’s, tekst etc.

2. Social media – Facebook tips 5.Zorg voor een pakkende Timeline Cover Houd hierbij wel rekening met een aantal regels van Facebook

2. Social media – Facebook tips 6.Zorg dat alle informatie gevuld is op Facebook Hierbij zijn vooral de adresgegevens, het telefoonnummer en de openingstijden van belang 7.Deel de geschiedenis van het bedrijf met mijlpalen Let wel op dat je de optie ‘verberg in nieuwsoverzicht’ aanvinkt wanneer je veel informatie ineens op je pagina plaatst. Zo voorkom je dat klanten gespamd worden met grote hoeveelheden informatie 8.Richt je pagina op bestaande klanten en niet op het werven van nieuwe klanten Relatiebeheer is op Facebook belangrijker dan Acquisitie 9.Koppel twitter niet aan Facebook Dit zijn twee aparte kanalen die om verschillende soorten content vragen

3. POS-materialen

3. POS

4. Web 2 print - communicatiewinkel

6. Doelstellingen 2013  9 nieuwe locaties  100 locaties eind december 2013  Omzetgroei + 5 %  15 locaties in “Cafetaria Top 100”

6. Doelstellingen 2013  Wijzigen beleid kwaliteitsprijs 2013 ( 4x per jaar winnaar, 1 overall winnaar van het jaar. Start 1 juli 2013)  Focus op TOPkwaliteit producten en merken  Plaza moet Groen in ( Gele kaart-Rode kaart )  Optimaliseren mysteryshoppen. Focus op gastvrijheid en beleving : het Plaza-gevoel !  Formulehuisdag met inspiratiesessies in november

Vragen?