Oer Krêft út de Noardlike Fryske Wâlden. Inhoud 1. Doel presentatie 2. De Kracht van de Mienskip 3. Rode Draad 4. Overige 5. Inleiding Oer Krêft 1.Doel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
cultureel kunstzinnige vorming in het vmbo
Advertisements

Hoetchikoetchi, Cultuur voor baby’s en peuters
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Kansen voor een duurzaam Hillegersberg-Schiebroek
De Groene Heuvel “Hof van heden en de toekomst”. Schetsen voor de toekomst.
GEMEENTEN CULTUUR EN KEUZES 30 JANUARI Vereniging van Nederlandse Gemeenten Aandeel overheidslagen per beleidsterrein (2013, Coelo)
Een Dijk van een Kust Water kust Land.
Wat is CKV CKV staat voor Culturele en Kunstzinnige Vorming. In dit vak maak je kennis met kunst. Tijdens de lessen zie je verschillende vormen van kunst.
Welkom Workshop 4 EnergieScans Gemeente Harlingen.
Een jeugdboek op de planken
Stichting Dijk van een Kust
De persoonlijke experimenteerruimte
Gemeenschapsbelang Venhorst in gesprek. De gemeente ziet graag dat jong volwassenen zich vestigen binnen de gemeente. Is dat duidelijk in het beleid te.
1.Geschiedenis tot nu toe. 2.Wat is er al voor elkaar? 3.Belemmeringen/kansen 4.En wat wenst u nu en hoe wilt u zich er voor inzetten? 5.Tenslotte…. Waar.
Programma Welkom en voorstellen Mirjam Nagtegaal Opening
De eerste mensen Paragraaf 1 Hoofdstuk 2.
Veranderingen in de zorg
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
EYE.
Combineren van natuur en cultuur in activiteiten
Van levensverhaal naar levensboek
Lorenzo Coene 1BaSW C. Auteurs  Laura Dorland  Jacomine de Lange.
Bedrijfsbezoek ‘Active Ageing’
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
HARTSTOCHT EN VERLANGEN
4v periode 3 en 4, 5v periode 1 en 2, daarna presentatie van eindwerkstuk 1 e thema : de smaak Eigen werk: pillowboek, inleveren op peildatum, liever iets.
Het project en de site beogen huidige en toekomstige generaties kunstdocenten op te leiden in het ontwikkelen en geven van kunstlessen op het snijvlak.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Individueel transitieplan (ITP) voor arbeidsintegratie
AMV Sociaal maatschappelijke dimensie
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
Burgerinitiatieven.
P. 1 Onderzoek naar het aantal en de activiteiten van de allochtone vrouwenverenigingen Op basis van dossiers ingediend bij de Vlaamse Gemeenschapscommissie.
Speciale Activiteiten Startweek-end 25/26 september Zaterdag: Startschot in teken van sport en spel / inleiding 40 DD programma Zaterdag: Startschot in.
VROEG MODERNE TIJD HET VERANDERENDE MENS- EN WERELDBEELD VAN DE RENAISSANCE EN HET BEGIN VAN EEN NIEUWE WETENSCHAPPELJKE BELANGSTELLING.
Aardrijkskunde Brugklas 1 Les 1.
Gemaakt door: Geertje van Wijk
CKV Culturele en Kunstzinnige Vorming 1 Beeldende kunst Theater Dans Muziek.
De Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur (RRKC)
Cultureel en kunstzinnige vorming
Toelichting proces: verkenningsfase Tussenrapportage Cultuurvisie Bronnen En Garde Startnotitie Cultuurbeleid Gesprekken gemeente Bronnen En Garde Startnotitie.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Kunst in samenhang W&T en Kunstzinnige Oriëntatie.
Word jij later ook een kunstenaar? Presentatie leergroep 2 Esther van Eeten, Ingrid Davits & Linda Versantvoort.
Haarlem voor iedereen Koos Pelsser. Toegankelijkheid… … maakt dat mensen zelfstandig en op een gelijkwaardige manier gebruik kunnen maken van vervoer,
Woonvisie Drechtsteden Presentatie Infokamer Raad 30 maart 2010.
Elmer in groep 3 Muzikale ontwikkeling Hanny van Rens.
Agenda avond Welkom Inleiding avond Presentaties Jeugd en Jongeren Aan de slag in groepen! (analyseren huidige situatie en toekomst) Pauze (± 21.00) Bepalen.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Dé banner voor je school. Programma 00:00 Kennismaking 00:05 Filmpje ‘De kracht van woorden’ 00:07 Inspiratie 00:15 Film Bevrijde Wereld 00:25 Brainstorm.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Meedoen of meetellen? Conferentie Actieve Burgers, Vitale Wijken 28 januari 2010 Jale Simsek INOVA.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Het jodendom 1 inleiding.
Cultuureducatie, W&T en wereldoriëntatie
Blok 3 Samenvatting controle
Cultuurvrienden De betekenis van vrienden in de cultuursector, een pilot in Tilburg Henk Vinken Werkconferentie Publiek! ‘s-Hertogenbosch.
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Ontwikkeling Poelenburg Oost
Dat gaat naar het meanderplein toe!
Samen werken aan leefbaarheid
Bee Eyes.
Cultureel en kunstzinnige vorming
Inleiding Route 2020 : proeftuin Zó werkt de bieb
Informatie & Interactie-avond - LJOCHTSTILL
Impressie Sportconventie 2018
volgende bladzijde terug
Plaats, datum bijeenkomst
Transcript van de presentatie:

Oer Krêft út de Noardlike Fryske Wâlden

Inhoud 1. Doel presentatie 2. De Kracht van de Mienskip 3. Rode Draad 4. Overige 5. Inleiding Oer Krêft 1.Doel presentatie Wat gaan we doen met de in gebrachte ideeën? Samenvatten Beeld schetsen Inspiratie opdoen Een goed onderbouwd multiplan maakt meer kans.

2. De Kracht van de Mienskip Samenwerking is de basis voor ontwikkeling. Onderdelen project als kralen aan een rode draad vormen een Mienskipsketting. Participatie (actieve deelname) Interactie (wissel- werking) Synergie (samen- werking)

3. Rode Draad 1. Volksverhalen als thema → Oude en nieuwe volksverhalen o p allerlei manieren uitvoeren: beeldend, muzikaal, cultureel. 2. Landschap en pingo’s → Uitvoeringen in het landschap en bij bestaande voorzieningen o.a. De Spitkeet, De Kruidhof, Gemeentehuis en onderweg.

4.Overige  KH2018: Verbinding. Allochtoon /autochtoon; immigrant/emigrant; oud/jong; Dorpen onderling; programmaonderdelen; route.  Herkenbaar symbool/Eigen Identiteit. Pompeblêd; De Wâlden.  Tastbare herinnering. Souvenir, boek, geur, kunstwerk.

5.Inleiding Oer Krêft Het landschap van Achtkarspelen werd gevormd tijdens de laatste ijstijd. Sinds de vroege Middeleeuwen is het land in cultuur gebracht en werd de Mienskip gevormd. De Natuur was de eerste Oerkracht, de Mens de tweede.

Oer Krêft

8 Uniek landschapPingoruïnesOntstaansgeschiedenis

Verbinding met het landschap Natuur en Elementen Lagen Grondstof en Materiaal Beleving en Waarne- ming Recreatie en Educatie

Sportief

MeditatiefFotogeniek

Educatief

PerspectiefInformatie

Oer Krêft

Verbinding met de cultuur Middeleeuwen, Dorpen en Geschiedenis Boeren, Burgers & Buitenlui Kunst en CultuurSport en Spel Ontwikkeling en Toekomst

WorkshopsGeur fan FryslânAandenken

Sport & SpelIntegratieOuderen

Iedereen doet meeSamen muziek makenInstrumenten Gerkesklooster & Augustinusga

Middeleeuws spektakel

Augustinusga BlauforlaetGerkesklooster Stroobos Poëzie op de kade

Theater aan het waterTheater op het water OPERA IEPEN LOFTSPUL

Volksverhalen

Oer Krêft

Participatie (actieve deelname) Interactie (wissel- werking) Synergie (samen- werking) Iepen Mienskip

In een IEPEN Mienskip..  Draait het om binding en verbinding van mens en omgeving, tussen natuur en cultuur en dorp en landschap.  Wordt de nadruk gelegd op het meer open maken en (dwars)verbinden van communities met verantwoordelijkheid en vrijheid als belangrijke uitgangspunten.

BuitenpostHart van de MienskipDe Wâlden

Pad van de Mienskip Van dorp naar dorp naar stad

Verbinding met de mensen  Jong(er)- Oud(er)  Valide - Invalide  Alloch - autoch  Oud - Nieuw  Arm - Rijk

Toekomst Verleden Heden Ieder mens heeft een wens.

Ochtendprogramma  Ochtendmeditatie  Ochtendgymnastiek Middagprogramma  Educatief programma  Speurtocht

Avondprogramma  Vaarroute  Culinair Nachtprogramma  Nachtexcursie  Slapen in de openlucht

Eindeloos… inspirerend…!! Noordoost Friesland