Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Advertisements

Business mapping Business model canvas.
Over consumenten, gedrag en marketing
Optimaliseren van het assortiment
Kopen en verkopen les 74.
Opdracht: ‘Tel uit je winst’
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
Business Marketing Sabine Vermuyten
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Kleding, hoofdstuk 2 Elasticiteiten.
Tim van Dalen Oktober 2011 Horeca en voeding
Hoe werkt een powerpoint?
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
Fase 1 Ken de (detail)handel
voor iedere ondernemer
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Goederen en inkoop H5 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
functies detailhandel
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Prijselasticiteit van de vraag
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Assortiment dat wat er te koop is.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
expertles handelskanalen en inkoop-/verkoopprijs
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Afdelingsbelevering in de Apotheek van het Erasmus MC anno mei 2008 t.b.v. leveranciers 19 mei 2008.
GROENTE EN FRUIT Elke dag eten we groente of fruit. Maar waar komt dit vandaan? Vandaag onderzoek jij waar onze appels en tomaten vandaan komen. Ook ontdek.
Voor het besturen van organisaties Bedrijfseconomie College 2 Bedrijfsfoto H3 BE voor besturen ORG t/m 3.4 Opgave. Heezen, H.3: 1 H2 en 3 Wat is een bedrijf?
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Goederenontvangst / verzending
Hoofdstuk 6 Productie.
Instructie hoofdstuk 8 Internationale ontwikkelingen.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten. Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Niet alle goederen zijn hetzelfde.
Instructie hoofdstuk 8 Internationale ontwikkelingen
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
H5 Wie heb je nodig?.
13 oktober Hoofdstuk 2 Meer over logistiek en groothandel Teamleiders.
Inkopen bij De Veiling.
Goederenstroombeheersing
Rekenen Les 5: vermenigvuldigen en delen Les 6: Afronden met breuken en kommagetallen.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Financiële planning (deel 2)
Rekenen Les 5: vermenigvuldigen en delen Les 6: Afronden met breuken en kommagetallen.
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Economie en ondernemen
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Belasting toegevoegde waarde
Presentatie en marketing
Economische kringloop
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
Goederenstroom en voorraadbeheer
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Verkoopt en handelt verkoop af
Wat doet de groothandel?
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 4 Inkopen en bestellen
Logistieke werkzaamheden coördineren
Hoofdstuk 4 Inkopen en bestellen
Transcript van de presentatie:

Inkoop

Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen

Invloeden op de inkoop: Breedte / diepte van het assortiment zegt iets over de hoeveelheid die je inkoopt De omzet zegt iets over de prijs waarvoor je inkoopt Het imago van je winkel bepaald waar en wat je inkoopt

Inkoopkanalen: Veiling Cash and carry Groothandel Grossier Beurs Rechtstreeks bij de fabrikant In eigen beheer.

Veiling: Meest verse product Producten ter plekke bekijken Gekeurde producten Grote hoeveelheden kopen Laagste prijs. (afslag) Bedrijfsmatige afnemers

Cash and carry In de buurt van de veiling Product direct meenemen Breed assortiment Duurder dan de veiling Bedrijfsmatige afnemers Kleinere hoeveelheden kopen

Groothandel: Vergelijkbaar met de cash and carry. Kleinere hoeveelheden te kopen Zelfbediening Bedrijfsmatige afnemers

Grossier: Komt langs de deur Kleine hoeveelheden Hoge prijs Bespaart tijd Bedrijfsmatige afnemers

Beurs: Groot gebouw waar diverse bedrijven hun goederen presenteren Levering op termijn Vervoer + betaling Voorbeelden: Maison et object IPM essen Woonbeurs Goed voorbereiden en goede afspraken maken!!

Fabrikant : zoek fabrikanten Maak afspraken (prijs en afname) Dit vergt veel tijd en voorbereiding Ook afspraken maken met andere fabrikanten (verpakking, drukker enz. Niet makkelijk te wijzigen.

Opdracht: Maak een collage van bedrijven waar de winkel die jij gekozen hebt zou kunnen inkopen. Je mag ook gebruik maken van woorden.