Verkoop Hoofdstuk 1 Klaar voor de verkoop
Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5 Geld beheren 6 Service en klachten 1
Hoofdstuk 1 Klaar voor de verkoop 2 ► Verkoopklaar maken van de verkoopruimte ► Aan het einde van de werkdag: Alles schoon en netjes achterlaten Schappen zijn aangevuld Afrekenpunt ziet er verzorgd uit Beveiligingsapparatuur is uitgeschakeld Alarmsysteem is ingeschakeld ► Aan het begin van de volgende werkdag: Ruim op tijd aanwezig Buitenpresentatie verzorgen Beveiligingsapparatuur inschakelen
Hoofdstuk 1 Klaar voor de verkoop 3 ► Gebruiksklaar maken van het afrekenpunt ► Aanmelden ► Controleren of alles goed werkt ► Genoeg papier op bonrol ► Voldoende wisselgeld ► Alles binnen handbereik: Verpakkingsmateriaal, tasjes Actiezegels Schaar en schoonmaakspullen ► Stoel goed zetten
Hoofdstuk 1 Klaar voor de verkoop 4 ► Het afrekenpunt: een positieve indruk achterlaten ► Altijd vriendelijk en behulpzaam ► werkvlak regelmatig vrijmaken, voortdurend opruimen en schoon houden ► niet-verkochte artikelen terug in het schap ► folders en brochures netjes bewaren ► actiedisplays gevuld houden en aantrekkelijk ► bonrollen en verpakkingsmateriaal op tijd aanvullen ► pennen en eventueel notitiepapier bij de hand ► tablets en smartphones opgeladen en met goede verbinding
Hoofdstuk 1 Klaar voor de verkoop 5 ► Het assortiment bestaat uit:
Hoofdstuk 1 Klaar voor de verkoop 6 ► Assortimentsgroepen
Hoofdstuk 1 Klaar voor de verkoop 7 ► Soorten assortiment