CONCLUSIES Colleges symboliek II. Historisch (CT, HC, LK, gecombineerd); Systematisch (CT, HC, LK, gecombineerd). Overzicht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sabina van den Hoek & Tom van Wel – ABC, 3 april 2013
Advertisements

Nut en noodzaak van evaluatieonderzoek
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Klinische Bouwsteen Project Generieke Overdrachtsgegevens OverdrachtProblemen (v1.0)
Taghon Geert 2011.
Lenzen Voor het beste resultaat: start de diavoorstelling.
Digibordles Delfts blauw
De Republiek in een tijd van vorsten Centralisatie en reformatie § 2.1.
RFLP Restrictiefragment-lengte polymorfisme
Laat Nederland van zijn beste kant zien! Workshop Fondsenwerving 21 oktober 2008 Freek Mekking & Eylem Tanir Projectadviseurs Diversiteit Oranje Fonds.
Wie het begrijpt mag het uitgeven
Preek 1.
How to tackle a text Vakgroep Engels.
Kwadratische vergelijkingen
MOTORISCH LEREN EN MOTORISCHE ONTWIKKELING
Geschiedenis havo 4 - een introductie
Methodologie & Statistiek I Verband tussen twee variabelen 3.1.
Entreeopleidingen: een Twents scenario Marian Kroeze en Jolien van Uden 25 juni, 2012.
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Doorsnede van een rivier
Dag Van Het Afstudeeronderzoek Presentatie Elaine van der Poorten.
Wat moet je weten aan het eind van de les?
Licht Hoofdstuk 5 paragraaf 5.1 en 5.2
Wat moet je weten aan het eind van de les?
Schoolexamen dinsdag 13 januari
Ethiek en besturen.
Hoofdstuk III: Griekenland Les 5: Par 3B, Weten
Rekenkamercommissie Leiden (RKC) Zicht op Leids Vastgoed.
Wat moet je weten aan het eind van de les?
Rekenen met negatieve en positieve getallen
1 Conjunctuurverwachting Europa September Bron: GfK, EU-Commissie > +5 Indicator > +20 Indicator 0 aan +20 Indicator 0 aan -20 Indicator < -20 EU-totaal:
Vergelijkingen van de tweede graad. Vergelijkingen van 2 de graad  Een vergelijking van de tweede graad geeft een verband tussen 2 onbekenden.  Bijvoorbeeld.
Verzorgingsstaat Arbeid & maatschappij
Snijpunt bepalen. Lijn p en lijn q snijden elkaar. Wat zijn de coördinaten van het snijpunt ?
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 7 Onderdeel : conflicten
Pesten is kindermishandeling Elyne Deloddere1BASWB RHIZO-projectgroep.
Boedhisme: Het Leven van Sidartha Gautama De Dharma: De Leer.
Evaluatieonderzoek VVTO Engels Kees de Bot Sieneke Goorhuis BCN/RUG.
Stephan Klein Utrecht, 7 maart 2013 Het nieuwe eindexamen geschiedenis vanaf 2015 Havo - Vwo.
1 René Stumpel Regionaal Geneeskundig Functionaris Hoofd afdeling Algemene Gezondheidszorg.
Groen links.  Onderwijs  Integratie  Europa  Duurzaamheid  Economie Punten die we gaan behandelen.
ZWEEFVLIEGEN een zegen voor de BOKSENBERG?? IVN ASTEN-SOMEREN.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Mysteriespel: De moord op Willem van Oranje
De Europese eenwording
Paragraaf 3.3 Het feodale stelsel
Kerk uit 1965 Nevenruimtes beneden Kerkzaal op verdieping
Positie en bediening v/d vrouw in de gemeente
Paragraaf 2 ‘Nationalisme’
Aanvullende beeldvormende technieken
De valse tegenstelling tussen autonoom en instrumenteel (en meer)
Paragraaf 4.2 De expansie van de christelijke wereld
Rusland vandaag.
Pilot computers in examenzalen Eerste resultaten
3.5 Vergelijkingen oplossen Vergelijkingen met haakjes
Profeet in Babel, pelgrim naar Jeruzalem
Bitter Sweet Candy Company
IDENTITEIT INDIVIDU SUBJECT PERSOON
Invloed verkoop van corporatiewoningen op leefbaarheid
Oefening met verkiezingsaffiches
Groeiende kritiek op de katholieke Kerk rond (1)
Imperium Romanum § 2.3: Kenmerkend aspect 3.
Hoofdstuk IV: Griekenland Par 4: Het nieuwe denken
Retorische analyse.
Samen Gereformeerd Graag attenderen wij u op een lezing die D.V. gehouden zal worden op donderdag 28 maart in kerkgebouw ‘De Burcht’ Van Schothorststraat.
Even bijpraten…. Jan Bartling, Leo Bakker 22 maart 2016.
Gehele getallen vermenigvuldigen en delen
Transcript van de presentatie:

CONCLUSIES Colleges symboliek II

Historisch (CT, HC, LK, gecombineerd); Systematisch (CT, HC, LK, gecombineerd). Overzicht

Historisch - CT Avondmaalsleer markeert confessionele verschilpunten; Toch: brede oecumenische intentie in 16 e eeuw (behalve Lutheranen); CT markeert aanvang generiek gereformeerd protestantisme;

Historisch - HC  Oecumenische intentie;  Persoonlijke spits (troost);  Wirkungsgeschichte;

Historisch - LK  Past in brede oecumenische tendens;  Neiging historische fronten te relativeren / bagatelliseren;  Brede uitstraling in Europa (via GEKE);

Historisch - gecombineerd  Van tegenstelling naar eenheid;  Van eenheid naar tegenstelling;

Systematisch - CT  Positief: Avm als Pflichtzeichen;  Negatief: instrumenteel karakter en exhibitio verdwijnen uit zicht;

Systematisch - HC  Positief:  Katholiciteit;  Christocentrisch;  Negatief:  Avm als Pflichtzeichen ontbreekt;  Vergelijking met CT:  CT meer compromis, HC meer terughoudend;  HC eenduidiger dan CT.

Systematisch - LK  Positief: viertal aspecten van Avm-viering;  Negatief: vaagheid op cruciale punten, schijnconcordie.

Systematisch - gecombineerd  Praesentia Christi: realis, instrumentalis, spiritualis;  Aandacht nodig voor dankbaarheidsaspect Avm;  Zestiende-eeuwse denkvormen niet obsoleet;