De kracht van het netwerken Waar? Wanneer? Hoe?. De eerste indruk Overleven Vriend of vijand? Positief realistisch.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deze TANTRA komt uit India.
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
De vrijwilliger van vandaag • wil zich niet binden. Wel; tijdelijke taak • wil afgebakend pakket, overzichtelijk • verschillende typen mensen passen bij.
2. Beïnvloedingsstijlen
Door goede gesprekken groeien
Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Reflectievaardigheden en instrumenten
TalentBranding voor een succesvolle carrière
Adri Verhoosel, Avans Hogeschool
John Vaupell Justin van der Steen
Werken met onbewuste delen
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Ludo Daems.
Herkennen en omgaan met levensvragen door verzorgenden
Benieuwd naar wie ik ben ...
Personal Branding ‘laat zien wie je bent’ Minor Active Ageing
Motivational Interviewing ‘Praten in beweging’
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
wijze weetjes rustig in je eigen tempo klikken pps:
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Ken je kracht…Deel je kracht…
Gespreksvaardigheden
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Samenvatting ‘Communiceren kun je leren’
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
‘NLP Vervolgcursus Je ongekende vermogens nog beter ontwikkelen’
WOW: enqueteren bij Jumbo
Effectief communiceren
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Blok 3. Gesprekstechnieken, 2 uur
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
gespreksvaardigheden
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Training adviesvaardigheden 1
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Programma week 3 Terugblik: kennismakingsgesprek Toelichting: basis LSD-techniek Oefening 1: actief luisteren Oefening 2: echt actief luisteren Huiswerk.
Communicatie & Relatie
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
De zeven deugden van communicatie
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
In raden of commissies van een kerkelijke gemeente, als er conflicten dreigen.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Hand-Out.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
LOB Waar ben je trots op?.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
5 rollen van de docent : verdieping
Persoonlijk Leiderschap
Krachtig communiceren t i e n t o p t i p s
Dementie Nabij zijn.
Zelfcontrole: hanteren van agressie in de interactie
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Klare Taal Bedrijf X Klare Taal maakt je bewust van je eigen mentale stemmingen. Spreek een ander aan in groen, dan heb je het hoogste rendement.
Zichtbaarheid Creëren
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Images avec sagesse Ppsx-meta.
Overzicht gedragingen per competentie
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

De kracht van het netwerken Waar? Wanneer? Hoe?

De eerste indruk Overleven Vriend of vijand? Positief realistisch

Geloof niet wat je denkt !!!

Geweldige denkfouten Gedachten lezen Rampdenken Positieve onderwaarderen Alles of niets Etiketten plakken Alles op jezelf betrekken Moeten Liefde najagen

Contact maken “de efficiëntste manier om contact te maken met anderen is hun recht in de ogen te kijken” Oogcontact De handdruk Glimlach Kalm tempo Open houding De knik De zoen

In contact blijven “je bent voor de volle 100% verantwoordelijk voor het slagen van de communicatie” Heb de intentie om bij de ander te willen zijn

Bijpraten “ Er is pas een klik als we iets delen qua interesse of opvattingen” Nieuwsgierig Stel veel vragen Oordeel niet Overeenkomsten Verdiep contact Persoonlijk leven

Actief luisteren

Gedrag actief luisteren Oogcontact maken Gezicht richting de spreker Knikken Hummen Passende mimiek De ander laten uitspreken Matchen / spiegelen Samenvattingen geven Vragen stellen

Open vragenGesloten vragen WieBeginnen met werkwoord WatCheck van vermoeden WaarJa / nee als antwoord WaarvoorKort Waardoor Hard werken Waarmee Waarom Hoe

Creëer je eigen kracht “Blijf authentiek en speel met je omgeving”

Persoonlijke wapenfeiten “Je moet weten wie je bent en wat je te melden hebt” - je hobby's, interesses - successen uit het verleden - je persoonlijke kwaliteiten (kern kwaliteiten) - dromen, fantasieën en wensen - je droombaan - wat wilde je vroeger worden - je ideale leven - de baan van een ander als jouw ideaal - je eigen aardigheden

Persoonlijke profilering “de wereld moet weten wat je waard bent, vertel daarom waar je goed in bent” S = Situatie T = Taak, rol A = Actie R = Resultaat

Meerwaarde creëren in jezelf in je product je organisatie

Houding en uitstraling Extra aandacht voor je energieniveau (lage en hoge spiertonus) “Organiseer samen een personeelsfeest”

Personal branding Merk essentie Functioneel EmotioneelExpressief

Personal branding De gewone jongen

Personal branding Andre Hazes De gewone jongen Marktman Volkszanger Leed Alcohol kwetsbaar Menselijk Humor Rock & roll

Personal branding Jamie Oliver de hippe kok Autodidakt Eenvoudig koken Spontaan Passie Casual Eigentijds

Je eigen personal branding Merk essentie Functioneel EmotioneelExpressief

Logische niveaus van Bateson

Het gesprek afsluiten

Presenteer jezelf krachtig “winnaars hebben een plan, verliezers een excuus” Bewust Overtuigend Vertrouwen Risico lopen Hier en nu leven Open en eerlijk Benen op de grond

Krachtige vragen “slimme mensen stellen vragen”

@hvmackelenbergh