De kracht van het netwerken Waar? Wanneer? Hoe?
De eerste indruk Overleven Vriend of vijand? Positief realistisch
Geloof niet wat je denkt !!!
Geweldige denkfouten Gedachten lezen Rampdenken Positieve onderwaarderen Alles of niets Etiketten plakken Alles op jezelf betrekken Moeten Liefde najagen
Contact maken “de efficiëntste manier om contact te maken met anderen is hun recht in de ogen te kijken” Oogcontact De handdruk Glimlach Kalm tempo Open houding De knik De zoen
In contact blijven “je bent voor de volle 100% verantwoordelijk voor het slagen van de communicatie” Heb de intentie om bij de ander te willen zijn
Bijpraten “ Er is pas een klik als we iets delen qua interesse of opvattingen” Nieuwsgierig Stel veel vragen Oordeel niet Overeenkomsten Verdiep contact Persoonlijk leven
Actief luisteren
Gedrag actief luisteren Oogcontact maken Gezicht richting de spreker Knikken Hummen Passende mimiek De ander laten uitspreken Matchen / spiegelen Samenvattingen geven Vragen stellen
Open vragenGesloten vragen WieBeginnen met werkwoord WatCheck van vermoeden WaarJa / nee als antwoord WaarvoorKort Waardoor Hard werken Waarmee Waarom Hoe
Creëer je eigen kracht “Blijf authentiek en speel met je omgeving”
Persoonlijke wapenfeiten “Je moet weten wie je bent en wat je te melden hebt” - je hobby's, interesses - successen uit het verleden - je persoonlijke kwaliteiten (kern kwaliteiten) - dromen, fantasieën en wensen - je droombaan - wat wilde je vroeger worden - je ideale leven - de baan van een ander als jouw ideaal - je eigen aardigheden
Persoonlijke profilering “de wereld moet weten wat je waard bent, vertel daarom waar je goed in bent” S = Situatie T = Taak, rol A = Actie R = Resultaat
Meerwaarde creëren in jezelf in je product je organisatie
Houding en uitstraling Extra aandacht voor je energieniveau (lage en hoge spiertonus) “Organiseer samen een personeelsfeest”
Personal branding Merk essentie Functioneel EmotioneelExpressief
Personal branding De gewone jongen
Personal branding Andre Hazes De gewone jongen Marktman Volkszanger Leed Alcohol kwetsbaar Menselijk Humor Rock & roll
Personal branding Jamie Oliver de hippe kok Autodidakt Eenvoudig koken Spontaan Passie Casual Eigentijds
Je eigen personal branding Merk essentie Functioneel EmotioneelExpressief
Logische niveaus van Bateson
Het gesprek afsluiten
Presenteer jezelf krachtig “winnaars hebben een plan, verliezers een excuus” Bewust Overtuigend Vertrouwen Risico lopen Hier en nu leven Open en eerlijk Benen op de grond
Krachtige vragen “slimme mensen stellen vragen”
@hvmackelenbergh