 Weten voor Beter Benchmark gehandicaptenzorg Den Haag, 13 september 2007 Perscentrum Nieuwspoort.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van benchmarkgegevens naar keuze-informatie (case-study sector gehandicaptenzorg) Herman Sixma Invitational conference CKZ Utrecht, 20 maart 2008.
Advertisements

ANDERS beter of BETER dan anderen Arjen van Huijm / Store Support Paul Zuijdgeest / InCompany.
Wmo-AWBZ in regio Alblasserwaard- Vijfheerenlanden
Informatiebijeenkomst mei 2010 voor medewerkers gezondheidscentra.
Evalueren is een verzamelnaam van:
Een goed gesprek Jan Harmen Rietman Schouten & Nelissen.
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
Resultaten van een eerste pilot met de vragenlijst voor het beoordelen van de antroposofische identiteit in zorginstellingen Erik Baars.
Invloed vanuit de cliëntenraad
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
Een Taskforce voor Integrale Vroeghulp Na 3 jaar succesvol experimenteren met IVH en Vroeg, Voortdurend, Integraal (VVI) Verankering Integrale Vroeghulp.
Benchmark Grondbedrijven 2010 “Een kijkje in andermans keuken…”
Ondersteuningsplannen
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
- 1 - maandag 21 juli 2014 OPDIC | | OPDIC het fundament onder uw bedrijfsvoering.
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Verbetertraject Medicatieveiligheid in de GGZ
Bedrijfsvergelijkend onderzoek BNA MKB Nederland, 1 april 2009 Leontien Sauerwein Manager Beleid.
Introductie WerkeninGelderland.nl
Medewerkersonderzoek
Professionele zorg van Palet
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Waarde-volle (mantel)zorg
MKB Doorstart. Wat is MKB Doorstart? DÉ ONAFHANKELIJKE PORTAL voor ONDERNEMERS met een IN DE KERN GEZOND BEDRIJF die te maken hebben met DREIGENDE ( FINANCIËLE.
B AAS BOVEN BAAS ( SCOREN MET EXCELLENTE INTERNE COMMUNICATIE ) Sophie D’Hondt Sadan-opdracht deel 2 BaTP A2.
Evenwicht in sturing.
Website Kwaliteit Cliëntenraadpleging 2014 en 2015 De Zorggroep laat onderzoek doen naar de ervaringen van haar cliënten met de zorg- en dienstverlening.
Stappenplan transparantie
Verschillende rollen en stijlen
NVM medezeggenschap cultuur als belangrijkste aspect voor human factors moed en vertrouwen.
Dichterbij een levensfasegericht personeelsbeleid Trudy Geurtsen bureaumanager P&O Dichterbij Wim den Herder Projectleider DOiO Stichting Senior Werkt.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Benchmark gehandicaptenzorg 2006 Financiële Bouwsteen, Gapanalyse en meer…. Marcel Dopper VGN.
Welke veranderprocessen spelen nu binnen de LVNL of komen eraan?
Benchmark gehandicaptensector PwC Bouwsteen Financiële prestaties en GAP-analyse Voorlichtingsbijeenkomsten 2007.
High Performance in de gehandicaptenzorg : Goede prestaties in moeilijke tijden HPO workshop:de praktijk in de gehandicaptenzorg Tanja Scholten, JP van.
Werk maken van Diversiteit in Rotterdam Woonstad Rotterdam.
Cultuuronderzoek naar gedrag van jonge allochtone ondernemers over succesvol (kleur)rijk ondernemerschap Mei 2007 tussenpresentatie door stagiëre J.Ridderstap.
Medewerkersraadpleging integraal onderdeel van benchmark Arnold Ziegelaar Research voor Beleid.
Gap analyse Hans Cosijnse Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland Utrecht 2 augustus 2007.
HPO-dag d.d Drs G.C. Geurtsen, Bureaumanager P&O van Dichterbij Ter gelegenheid van de Hoofden P&O-dag van VGN d.d. 30 september 2009.
Abrona eigen wijz(e) workshop Cliëntenraadpleging Abrona/Vilans.
Integraal benchmarkanalysemodel genereert strategische stuurinformatie en faciliteert veranderingen Robbert-Jan Poerstamper PricewaterhouseCoopers.
Cliëntenraadpleging: focus op het verbeteren van de kwaliteit van bestaan Jeroen Zomerplaag NIZW Zorg.
Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.
Benchmark VGN GAP analyses 3 december PricewaterhouseCoopers dec 2007 Slide 2 Wat is de GAP? Het verschil tussen het huidige wettelijk budget en.
Verdiepend onderzoek in de gehandicaptenzorg Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark Gehandicaptenzorg 30 mei, 5 en 7 juni 2007 Dr. Martin Schuurman Kalliope.
 Weten voor Beter Presentatie kernbevindingen per bouwsteen Den Haag, 13 september 2007 Perscentrum Nieuwspoort.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Wat is de rol van de GGD bij PSH? In gesprek over ‘wat te doen’ en ‘hoe dat te doen’ Thérèse Claassen, projectleider modelconvenant PSH Michel Dückers,
Actuele stuurinformatie over financiële positie, resultaat en relaties tussen productie en kosten Linze Dijkstra PricewaterhouseCoopers.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen De webenquêtes.
Cliënten Over Kwaliteit (COK). Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training,
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
Decentraal roosteren binnen een zelfsturende organisatie Praktijknetwerk arbeidstijden en roosteren
Kernbevindingen Evaluatie GR GGD Haaglanden Presentatie aan AB Maandag 4 juli 2016 Marcel Benard Heleen Stigter.
Financiële Zorgthermometer - 3 e kwartaal Utrecht, september 2016 Dit onderzoek kan worden overgenomen met bronvermelding. Toezending van bewijsexemplaren.
Handelingsgerichte Diagnostiek (HGD) Informatiebijeenkomst Leernetwerk HGD Utrecht, 29 maart 2011 Elske van Laar ´s Heeren Loo Informatiebijeenkomst Leernetwerk.
Benchmarken in het Geo werkveld
Lerende netwerken Jonge Kind in de stad Utrecht: Leren doe je samen!
Het Vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Ambulancezorg Branche kengetallen 24 januari 2017
ACTIEPLAN (wie en wanneer)
Maximeren rendement benchmark vereist dubbele borging
Vertrouwen in zorgorganisaties
voor Rotterdamse kinderen
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Transcript van de presentatie:

 Weten voor Beter Benchmark gehandicaptenzorg Den Haag, 13 september 2007 Perscentrum Nieuwspoort

 Weten voor Beter Kernbevindingen benchmark gehandicaptenzorg Drs. R.J.C. Poerstamper MBA Den Haag, 13 september 2007 Perscentrum Nieuwspoort

 Meerdimensionaal benchmarkanalysemodel geeft evenwichtig inzicht in prestaties deelnemers Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006

 Good practices scoren evenwichtig op kwaliteit en financiële prestaties Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006

 Gemiddelde totaalscores cliëntenraadpleging 78,7 Spreiding van 71,8 tot 85,4 Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006

 Wat zeggen cliënten? Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006 Sterke punten: eigen woonruimte/kamer hulp bij geldzaken en hulp bij persoonlijke verzorging bereikbaarheid organisatie informeren van cliëntsysteem in noodgevallen Verbeterpunten: zeggenschap, meebeslissen over zorg- en ondersteuningsplan meebeslissen over persoonlijk begeleider naar buiten kunnen op eigen voorkeursmoment bekendheid met klachtenprocedures

 Gemiddelde totaalscore medewerkerraadpleging 59,8 Spreiding van 54,2 tot 66,9 Marginale daling ten opzichte van 2004 Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006

 Behouden gemotiveerde medewerkers vergt aandacht Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006

 Gemiddelde totaalscores financiële prestaties 47,3 Aanzienlijke spreiding van 16,7 tot 88,6 N = 86 Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006

 Nettoresultaat gemiddeld 1,6% 66 organisaties behalen positief resultaat over 2006 Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006

 Gewogen gemiddelde budgetratio met 12,8% binnen bandbreedte Waarborgfonds Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006

 Budgetratio neemt af naarmate de omzet toeneemt N = 86 Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006

 Aanbevelingen Beschouw rapportage benchmark niet als eindpunt maar als start voor opzetten gerichte verbeteracties  Leren in verbeterworkshops Evalueer, innoveer benchmark en blijf weten  kracht zit in herhaling Integreer cliëntenraadpleging in kwaliteitskader Formuleer actief P-beleid voor behoud gemotiveerde medewerkers Bevorder dubbele transparantie: -naar elkaar om van elkaar te leren -naar stakeholders om te anticiperen Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006

 Weten voor Beter Benchmark gehandicaptenzorg Den Haag, 13 september 2007 Perscentrum Nieuwspoort