Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie ontwikkelingen Structuurvisie en Centrumvisie Ermelo
Advertisements

TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Onderwerp 1 Onderzoek Havenkwartier 22 april 2009 Informatieve bijeenkomst Raadsleden, deelnemers burgerparticipatie en belangstellenden 22 april 2009.
Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC
Presentatie buurtvereniging Molenhoek Verkeerssituatie en structuurvisie.
Actieplan verbetering Luchtkwaliteit Deventer Berend Hoekstra Senior adviseur luchtverontreiniging 24 mei 2006.
S4 – project De Telefooncentrale te Doetinchem.
Stationsomgeving - 29 juni
Ruimte rond de A2 Discussiestuk gemeentelijke nota
Verkeersveiligheid Forum ‘t Zand
Herontwikkeling Industrieterrein Amerongen
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
WELKOM Bijdrage aan Ideevorming Herinrichting Centrum Brummen.
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Varianten-studie dubbele overweg
Wijkontsluiting stationskwartier
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Onderwerp 1 NvR / Schetsontwerp Havenkwartier 8 juli 2009 Informatieve bijeenkomst Deelnemers burgerparticipatie, raadsleden en belangstellenden 8 juli.
Netwerkanalyse Zuidvleugel
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Van krachtwijk naar fietswijk
SDH Opzet enquête november items over Harreveld 4 prioriteiten: – Prio A: Binnen 2 jaar – Prio B: Binnen 10 jaar – Prio C: Gewenst.
Presentatie| door: Verkenning ontwikkeling Dorpscentrum - Multifunctionele Accommodatie Kloetinge 2015.
Opening en voorstelronde. Terugblik: - Oktober 2014: duidelijk dat Schoorl Klopt in de gewenste vorm niet uitgevoerd kan worden - Oktober 2014 – februari.
Rondrit van GOL naar Beter Drunen West. Overzichtskaart rondrit start.
Verkeersveiligheid voor kinderen voorop! Fusie, verhuizing, nieuwe school?
Heusden-Zolder – wooninbreiding Vlaminglaan Buro LST GEMEENTE HEUSDEN - ZOLDER WOONINBREIDING VLAMINGENLAAN Infovergadering 3 november 2014.
Parkeerbehoefte Dordrecht Toelichting op het onderzoek Raadscommissie Dordrecht Ir Ewald Dijkstra Dordrecht, 17 september 2013.
A1 - Startoverleg, 15 januari 2013, Arnhem Beesel Evaluatie Heerstraat- Kesselseweg.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Informatieavond Blauwe zone Winkelcentrum Parijsch.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Structuurvisie Ridderkerk Verkeersmodel en vervoerwaarde Robert van Leusden 10 februari 2009.
Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
STRUCTUURVISIE Stand van zaken  Ontwerpvisie 2020: in procedure  Uitwerken deel milieu en duurzaamheid  Communicatietraject  Uitwerkingsvragen mobiliteit.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Herontwikkeling Zuidelijk Stationsgebied Gouda René Snijders, Dennis van Wieren 5 april 2013 Verkeersanalyse.
Parkeerbehoefte Centrum en Schil Ontwikkeling en gevoeligheidanalyse 17 januari 2012.
 Haltehaven is niet toegankelijk te maken, omdat:  Haltehaven is niet diep genoeg;  Haltehaven is niet lang genoeg voor een gelede bus;  Bomen en parkeervakken.
Centrumplan Schaijk Informerende presentatie ten behoeve van de stand van zaken en stappenplan in de voorbereidende raadsvergadering van 22 juni 2010.
Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.
Het Parkeren Uitgelicht Modellenstudie Koningshoek Themaraad Maassluis 27 oktober 2009 Deel 1.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
 Niet toegankelijk te maken, omdat in het busperron een inrit gesitueerd is. Bushalte Altaarstraat te Schinnen, rijrichting Sittard (noord)
Toelichting Centrumvisie. Presentaties korte toelichting stedenbouwkundig ontwerp samenvatting resultaten dpo toelichting verkeer en parkeren planning.
THEMA-AVOND WONEN 1. ONDERWERPEN 1.Provinciale prognose 2.Bouwen in Olland 3.Bouwen in Boskant 4.Koningsvaren 5.Parkeren (o.a. centrum) 6.Grondprijzen.
Bewonersavond Omkering N65 - Spoor
Tilburgse kermis.
Informatieavond Badhuisplein
Verkeerskundige toets Kindcentrum Zeeland
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Informatie-bijeenkomst Burgemeester Kasteleinweg
CENTRUMPLAN SCHAIJK Centrumplan Schaijk
Structuurschets RONDOM KAMPERLAND.
Locatiestudie brede school kern Zeeland
GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit
Groot Onderhoud Noordkade
Mobiliteit Ondernemersavond 6 november 2018.
Bereikbaarheid en parkeren in gastvrije stad
Toelichting RVS 81 Parkeerbelastingverordening 2017
Transcript van de presentatie:

Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer

Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies over bereikbaarheid / verkeersdruk Parkeerbalans gemaakt –Waar en hoeveel parkeercapaciteit is er en is dit voldoende?

Verkeersmodel Basisjaar (2008) –verkeersmodel op basis van tellingen, woningen en voorzieningen op huidige locatie Toekomstjaar (2020) –Autonome groei –Inpassen centrumplan incl. verplaatsing supermarkt Routevarianten in centrum (2020)

Uitgangspunten Centrumring Geen doorgaande verbinding verkeer Keizersdijk (zuid – Noord) Parkeerterreinen met barrière Geen doorgang Kardeel

Effect gemeentelijk netwerk

Variant 1-1a Variant 1 Optimale bereikbaarheid Overal 2-richting verkeer centrum in. Knip op Keizersdijk Variant 1a Geen knip op Keizersdijk

Variant 2 -2a Variant 2 Optimale bereikbaarheid vanuit zuiden Kruising ‘t Spant 1 richting uit (huidige situatie) Variant 2a 2a zonder knip

Variant 3 – 3a Variant 3 Meest verkeersluwe variant Keizersdijk Knip altijd Variant 3a 3a -‘t Spant in twee richtingen

Conclusie centrumvariant Alle varianten zijn verkeerskundig mogelijk Toename van verkeer op Haven – Vrijheidstraat – Gangboord Variant 1 –meest gelijkmatige verdeling van verkeer –Optimale bereikbaarheid voor alle bestaande en nieuwe voorzieningen

Conclusie Variant 3 –Meest luwe variant, minder vrij in routekeuze –meer ruimte voor verblijfgebied langs Keizersdijk Keuze voor 1 of 3 in overleg met bewoners en ondernemers

Parkeerbalans? Is de hoeveelheid parkeervakken in het centrumplan voldoende om te voorzien in de parkeerbehoefte op de verschillende momenten van de week

Twee varianten Parkeerbalans 1. Minimale CROW norm 2. Optimale CROW norm

Sectieverdeling

Minimale balans

Optimale balans

Conclusies Minimale balans nagenoeg sluitend en ondanks probleempuntjes goed uitgangspunt voor verdere ontwikkeling Aanbevelingen om balans toekomst bestendig te maken: –optimaliseren van de parkeercapaciteit –Aanpassing m2 functies / aantal woningen

Vragen?

Conclusies gemeentelijk netwerk Afname intensiteit Keizersdijk Bergschedijk Maasdijk (tot aan Zalmweg) Toename intensiteit West-Tangent Rembrandtlaan (Centrumring) Breetweerlaan Ontwikkeling gewenst

Effect gemeentelijk netwerk