Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitval en uitsluiting in het onderwijs
Advertisements

Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Co -Teaching Praktisch, actief middel in de klas voor het vergroten/versterken van het handelingsrepertoire van de leerkracht.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Mediaopvoeding.
Beweegteam onderwijs Gemeente Tilburg.
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
OnderwijsServicebus. De OnderwijsServicebus is een mobiele mediatheek ter ondersteuning van het onderwijs in kleine kernen.
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
2 3 Natuurkunde ≥ 6 Wiskunde ≥
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
de ouderbetrokkenheid vergroten
Sociale media op school
Definitie Mediawijsheid
GOK in de bijzondere bepalingen Inspiratie- en begeleidingsdocument VCLB- project kansenbevordering.
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
 Hoekenwerk. Discussie  Leergebied overschrijdende eindtermen  Leren leren (Van In)  Coöperatief leren  Keuzes maken  Eigen leerstijl hanteren en.
bouwstenen voor ict in het onderwijs
Hoe bewaar je tradities? Hoe bewaar je een ritueel?
Niels Lelong.
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
S J P o i JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument
TOMnibus op de Regenboog De TOMnibus op de Regenboog 9 maart 2005.
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Van ICT-tool naar ICT-leerlijn.  : invoering leergebied overschrijdende eindtermen  : ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’
Onze school ligt aan de Bergakker, een zijstraat van het Bolk.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Lokalebesturen.limburg.be Streekgericht bibliotheekbeleid Stand van zaken proeftuin digitale collecties Presentatie aan de Limburgse bibliothecarissen.
Continuïteit in het onderwijs Richard Moore. Gelukkige kinderen zijn de beste leerlingen.
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Even voorstellen……. Leren met een “WOW-factor”
Informatieavond voortgezet onderwijs September
Perspectief op onderwijsvernieuwing Lisa, Lian, Amrita, Liesette.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
Pesten en geweld op school: handreiking voor een daadkrachtig schoolbeleid. (p. 224 – 228) Jolien Verlinde1BaSWB1RHIZO-projectInformatievaardigheden.
Loopbaan Oriëntatie en – Begeleiding VOORLICHTING Sectorkeuze klas 2 Theoretische leerweg.
Bring Your Own Device OUDERAVOND BS D’N HEIAKKER DEURNE 3 JUNI 2014.
Inspiratiedag De Bib op School 5 mei 2015 Koen Vandendriessche Hannes Vanhaverbeke.
Leer-en ontwikkelgroepen voor ouders. “ Ik heb meegedaan met het begeleiden van crea- activiteiten met de kleuters en heb hierdoor ontdekt dat ik eigenlijk.
Presentatie landelijke resultaten monitor Samengesteld door:
Bibliotheek op school in de praktijk Inspiratiedag 5 mei 2015.
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
Doelen realiseren met media
Doelen realiseren met media
“een nieuwe lln in de klas”
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
Het advies is leidend, het VO plaatst.
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
Trends in het onderwijs
Burgerschap meten Bevordering van sociale en maatschappelijke competenties van leerlingen Identificatie van werkzame aanpakken en de randvoorwaarden waaronder.
Parels en puzzels Remko Boers SCOH.
Computer / Tablet / touch-screen
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
DAGINDELING (Elke sessie duurt ca. 1,5 uur)
Ontwikkelingspsychologie voor het Onderwijs
Kick off Hoogbegaafdheid in Passend Onderwijs
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
Onderscheid maken tussen typen films
Opleiding Expert ICT & Media Susan van Soest
Transcript van de presentatie:

Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties

Lager onderwijs

Vertrouwd met werking bibCC

Mediawijsheid is voor mij

Ik gebruik in de klas volgende media

Ik gebruik die media om

Voor de vakken

Op school beschik ik over

Inzake digitaal aanbod voor klassen heb ik interesse in

Inzake digitaal aanbod voor leerkrachten heb ik interesse in

Middelbaar onderwijs

Vertrouwd met werking bibCC

Mediawijsheid is voor mij

Ik gebruik in de klas volgende media

Ik gebruik die media om

Voor de vakken

Op school beschik ik over

Inzake digitaal aanbod voor klassen heb ik interesse in

Inzake digitaal aanbod voor leerkrachten heb ik interesse in