Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Infoavond Kuurne Heraanleg R8 Kortrijk-Kuurne.
Advertisements

HERINRICHTING MOLENSTRAAT/ MULDERSWEG
Parkeeroverlast van VU, VUmc of Zuidas? Oplossingen gevraagd! 7 maart 2013.
Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC
Te volgen richting : naar Hombeeksesteenweg
Omgeving EBC Regenboog Ontwikkelingen EBC en omgeving.
RUIMTELIJKE KENNISMAKING ‘modellen verkenning’ BEWONERS HOGE HOFSTRAAT - OOSTERHOUTSESTRAAT 7 december 2010.
Stationsomgeving - 29 juni
Aanleiding herinrichting Elandsgracht
Aan- & afvoer MFA Skoatterwâld Juni 2007 Werkgroep Wijkraad Skoatterwâld.
Parkeerproblematiek prioritaire straten
Welkom!.
Veilig naar school! Wat maakt dat dit een veilige schoolomgeving voor kinderen is? -Praktijkvoorbeelden van de inrichting van een veilige schoolomgeving-
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Wijkontsluiting stationskwartier
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
10 september 2008 Projectnaam : Verkeerskundige inrichting omgeving Brede School Plus Lage Mierde Opdrachtgever : Gemeente Reusel – De Mierden Verkeerskundige.
Molenstraat – Muldersweg - Groeneweg
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
IP Schepenstraat.
Actiegroep Veilig Veldhoven’ Graag traag in onze straat ! Voor een verkeersluwe, fietsvriendelijke en mooie straat. Toelichting verkeersdossier van 30.
Van krachtwijk naar fietswijk
Hoofdstuk 1 Arme en rijke Nederlanders.
Bergse Plaat parkeren 5 maart 2015 Gemeente Bergen op Zoom.
Rioolvervanging 'De Lors'
De grote verkeersquiz Hoeveel ken jij over de verkeersborden?
Heusden-Zolder – wooninbreiding Vlaminglaan Buro LST GEMEENTE HEUSDEN - ZOLDER WOONINBREIDING VLAMINGENLAAN Infovergadering 3 november 2014.
Infoavond 31/03/2015 Structureel onderhoud N50 in Waardamme.
Parkeerbehoefte Dordrecht Toelichting op het onderzoek Raadscommissie Dordrecht Ir Ewald Dijkstra Dordrecht, 17 september 2013.
Participatieavond 29 september 2015 Mobiliteit wijk Oostkouter.
Informatieavond Blauwe zone Winkelcentrum Parijsch.
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
Informatieavond herinrichting N236 Gooilandseweg Weesp
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
STRUCTUURVISIE Stand van zaken  Ontwerpvisie 2020: in procedure  Uitwerken deel milieu en duurzaamheid  Communicatietraject  Uitwerkingsvragen mobiliteit.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
30 maart 2015 Grimbergen Herinrichting Brusselsesteenweg (N202) en Wolvertemsesteenweg (N211)
Bewonersavond Bosduifstraat e.o Maandag 4 april 2016
Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’
1 Klankbordgroep Infrastructuur en Groen De Nolle 29 november 2010.
Herontwikkeling Zuidelijk Stationsgebied Gouda René Snijders, Dennis van Wieren 5 april 2013 Verkeersanalyse.
Resultaten Verkeersenquête 24 Juni 2015 Lomm Werkgroep Dorpsingangen Dorpsraad Lomm.
Aanleg N197 Westelijke Randweg Beverwijk Jon Bellis april 2009 Bewonersinformatie over het werk aan de Velsertraverse.
Woonrijpmaken de Schans Informatieavond voor bewoners Maandag 8 juli 2013.
Herinrichting Wilgenplein 17 juni Programma  Opening  Overdracht Peter Toes  Toelichting Oranjewoud  parkeeronderzoek  analyse  visie  modellen.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Herontwikkeling Jan Verswollezone Peter Vuijk, projectleider 22 oktober 2008.
klankbordgroepbijeenkomst1 Welkom leden van klankbordgroep Bergerhoflocatie.
Wijkplan Egmond aan den Hoef Algemene ledenvergadering 22 november 2007.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
1 ° i n f o a v o n d _ w o o n u i t b r e i d i n g s g e b i e d G e l l i k _ 20/
1 Herinrichting N382 Anzegem Infomarkt 7 september 2016.
WAAR VINDT GROOT ONDERHOUD PLAATS?
Verkeerskundige toets Kindcentrum Zeeland
Kennedybaan geschiedenis
Pastoor Bauwenslaan definitief ontwerp
Wijkverkeersplan Wilhelminapark (& Lyceumkwartier-Zuid)
HERINRICHTING VALKENBURGERSTRAAT
Vernieuwen Opwierde-Zuid de wijk met toekomst
Vernieuwen Opwierde-Zuid de wijk met toekomst
Nationaal Parkeercongres 2017
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit
Hoorn-Noord Parkeersituatie Tweeboomlaan, Juniusstraat, Vredehofstraat e.o. 18 juli 2018.
Groot Onderhoud Noordkade
Parkeerregulering wijken en stadsdeelcentra
Infovergadering Heraanleg Pauwelslei fase II
Transcript van de presentatie:

Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013

Inhoudstafel 1. Toelichting parkeerbeleidsplan 2. Verkeerscirculatiestudie – scenario’s 3. Extra maatregelen 4. Herinrichting knoop A. De Langlestraat - Veldstraat

Cluster 1 : Centrum -Noord Zone hoge bebouwingsdichtheid Woningen die niet toelaten parkeren, op eigen perceel te voorzien Overwegende woonfunctie Wel school + turnzaal aanwezig (Veldstraat) Veldstraat: conflict parkeren bewoners – bezoekers Meeste straten bezettingsgraad vrij hoog (tussen 90% - 100%)

Restcapaciteit minder dan 10% in Blauwbrugstraat Overwinningsstraat Vredestraat A. De Langlestraat Antwerpsestraat tussen E. Claessenslaan en Stationsstraat Zeer beperkte restcapaciteit in aanpalende straten Overflow parkeervraag naar aanliggende straten

Resultaten metingen

Aanpak Invoeren eenrichtingsverkeer Vredestraat - parkeercapaciteit verhogen Straat breed genoeg om aan twee zijden te parkeren Meer parkeercapaciteit op terrein school GBS Veldstraat Bijkomende capaciteit in A. De Langlestraat Betere ruimtelijke + verkeerskundige inrichting “knip” A. De Langlestraat – Veldstraat Betere afstemming verblijfsruimte – parkeerruimte Daarom: voorontwerp knoop A. De Langlestraat – Veldstraat

Verkeerscirculatieplan Om te onderzoeken of door het voorzien van eenrichtingsstraten geen problemen worden gecreëerd die een negatieve impact hebben op bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid

Voorkeursscenario Eenrichtingsverkeer in Vredestraat tussen Antwerpsestraat en Overwinningsstraat Gemotoriseerd verkeer toegelaten van Antwerpsestraat naar Overwinningsstraat Fietsers tegengestelde richting laten rijden (BEV = Beperkt Eenrichtingsverkeer) Parkeren half op berm / half op rijbaan

Alle scenario’s werden getoetst aan Veiligheid Bereikbaarheid Leefbaarheid

Waarom eenrichtingsverkeer Vredestraat van Antwerpsestraat naar Overwinningsstraat? Veiligheid: bij uitrijden Vredestraat slechte zichtbaarheid op verkeer Antwerpsestraat Bereikbaarheid: inrijden via Antwerpsestraat is logische aanrijroute voor grootste gedeelte van Niel Leefbaarheid: scenario scoort best als het gaat om het beperken van extra verkeer in aanliggende straten Ander scenario: is meer omrijden, minder logische route

Beste scenario “ Knip” A. De Langlestraat – Veldstraat wordt opgeheven Em. Dewittstraat dubbelrichting behouden Eenrichtingsverkeer Vredestraat naar Antwerpsestraat

Beste scenario, maar Minder toename parkeermogelijkheden in A. De Langlestraat – Veldstraat Gevaar ontstaan circulerend verkeer lus A. De Langlestraat – Veldstraat Toename verkeer in A. De Langlestraat A. De Langlestraat leent zich er niet toe (te smal wegprofiel) Toename conflicten met fietsers Overwinningsstraat - school

Extra maatregelen Ontsluiting fietsers via brandweg naar Vredestraat i.p.v. ontsluiting naar A. De Langlestraat Inrichten van uitwuifstrook in Vredestraat (zijgevel school – turnzaal) Enkel “kiss and ride” tijdens schooluren dus tussen 16u00 – 08u00 is parkeren mogelijk

Parkeerplaatsen Veldstraat Nu: 15 op rijbaan en 12 dwars Na werken: 15 op rijbaan 27 dwars