Landelijke communicatie gezondheidsmonitor jeugd Erik Riemens, senior communicatieadviseur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Taos, oktober 2004 toekomst gemeentelijk PH-beleid: hoezo ???
Advertisements

Risico- & crisiscommunicatie in de Wet Veiligheidsregio’s
Wegwijzerdementie.
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
Presentatie gemeente Waalwijk Inhoud Gemeente en gezondheid Gemeente en GGD Relatie gemeente - GGD De GGD in Waalwijk 27 september 2007 Ans Hermans, relatiebeheerder.
Crisiscommunicatie 16 november 2012
Goed rioolgebruik: de lokale campagnes van gemeenten en waterschappen Isabelle Wasmus, projectmanager.
Vijf jaar CEPHIR! Centre for Effective Public Health In the larger Rotterdam area 2005/2006: samenwerkingsovereenkomst Erasmus MC (MGZ)–GGD RR ZonMw subsidie.
Op weg naar een generiek model voor een regionale volksgezondheidsrapportage Marja J.H. van Bon-Martens CEPHIR seminar Regionale Volksgezondheid Toekomst.
Welzijnsoverleg Regio Gent Martelaarslaan 204 B, 9000 Gent tel. 09/ Koen Berwouts – Coördinator Welzijnsoverleg Regio Gent.
Basis communicatieplan
Ons doel Bestaande en nieuwe cliënten en hun mantelzorgers tijdig en goed laten weten waar ze aan toe zijn. Inwoners van Lelystad correct en laagdrempelig.
GGZ Netwerkbijeenkomst Midden Limburg 26 juni
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Introductie 40 jaar werkervaring Diverse organisaties
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
JEUGD EN ALCOHOL 5 februari Enkele Feiten ≤13 jaar 60% al alcohol 22% regelmatig ≤16 jaar 86% al alcohol 71% regelmatig ≤12 jaar 11% meer dan 1.
Nelleke Flick Directeur
Model-handelingsprotocol AMHK “Informatie & reflectie” Presentatie op bijeenkomst voor gemeenteambtenaren op 1 april 2014 Michel Simon.
Ommen en preventieve zorg GGD IJsselland: Gemeenschappelijke Regeling, uw verlengd lokaal bestuur Nicolette Rigter: directeur Publieke Gezondheid Jaap.
Virtual attraction Gastvrij met beacons en narrowcasting.
Agenda  Opening, welkom, voorstelrondje  Korte inleiding met uitgangspunten BC (Rob)  Presentatie communicatieplannen NAM (Ben)  Mogelijkheid voor.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Wat doet Breda met het WoON? Wonen in ongewone tijden Toepassing WoON2012 Breda informatie over wonen Breda Martin van de Wiel.
Gemeenschappelijke Regeling GGD Zeeland. Opzet presentatie 1.Reden bestaan GR GGD Zeeland 2.Visie op Publieke Gezondheid in Zeeland 3.Bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Stand van zaken proces GOR bij GGD’en Resultaten inventarisatie april 2012 Laura Rust GGD Nederland
Communicatie HLZ Arjen Elsemulder # Naar goede zorg die bij ons past.
Gezondheid telt! in Boxmeer Kernboodschappen voor lokaal beleid M van Bon-Martens en M Rutten 22 maart 2007.
“Gezondheidsbeleid in Gorinchem” Arie Strik5 april
Communicatie over veranderingen in zorg en welzijn – gemeenten en zorgaanbieders Saskia ter Kuile communicatiemanager In voor zorg! 24 feb 2015.
GGD Voorbereid Ontwikkeling van een OTO-infrastructuur voor GGD’en Startbijeenkomst 2 11 december 2008 Joek Boomsma en Therese Claassen.
1 Strategische benchmark GGD. Programma Welkom stuurgroep lid Toelichting op de strategische benchmark -Achtergrond Ingrid Coenen (intern PL) -Inhoud.
Transities sociale domein VV Uitleg Introductiefilmpje roltraproltrap Kanteling Het gesprek Begrippen.
Landelijke digitale sociale kaart. Kostenvrije Sociale kaart software Ter beheer en ontsluiting van landelijke Sociale kaart gegevens 100% web based.
Gezondheid en WMO Visie: Bij het bevorderen van de gezondheid speelt participatie een belangrijke rol. Mensen die deelnemen aan de maatschappij voelen.
Landelijk Kwaliteitsprogramma Beter voorkomen Maatschappelijke Verantwoording indicatoren JGZ GGD Nederland 8 september 2008.
Communicatie Gezondheidsmonitor. Aanleiding Nieuw: grootschalig gelijktijdig onderzoek Kansen en risico’s.
Lokaal Gezondheidsbeleid en Wmo Gemeente Haaren. LGB en Wmo Presentatie GGD Hart voor Brabant kernboodschappen Haaren: Samenwerking tussen preventie WCPV.
GGD Voorbereid Ontwikkeling van een OTO-infrastructuur voor GGD’en.
1 Strategische benchmark GGD Proces doorontwikkeling indicatoren.
Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017
Innovatie Sociaal Domein Rijswijk
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Multidisciplinaire samenwerking GGD en GHOR
Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda
Welkom! Bijeenkomst ‘Wet vroegtijdige aanmelddatum voor en toelatingsrecht tot het mbo’
Subsidieregeling medisch noodzakelijke zorg aan onverzekerden
HERINRICHTING VALKENBURGERSTRAAT
Wet vroegtijdige aanmelddatum voor en toelatingsrecht tot het mbo
Gemeenteraadsverkiezingen
Beschermd Wonen Opgave Thuis in de wijk
Projectvoorstelling ….
Fairtradegemeente Schijndel
Plantenteelt 1e vakdag Verzorgen gewas 2
Landelijke digitale sociale kaart
Gemeenteraadsverkiezingen
Lichamelijke gezondheid
Werksessie Informatievoorziening Wvggz Regiobijeenkomst
GGD-Schakel in GHOR-keten
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Informatievoorziening bij de GGD
Plantenteelt 2e vakdag R. Soesman.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Landelijke communicatie gezondheidsmonitor jeugd Erik Riemens, senior communicatieadviseur

Inhoud o Werkwijze o Kernboodschap o Communicatiemiddelen o Planning

Werkwijze o ‘’Follow the leader’ = GGD GHOR Nederland o Landelijke voorbeeldmiddelen  aanvulling regionale GGD o Eigen achterban regionale GGD o Aftrap regionaal, afloop landelijk

Kernboodschap Door deze eenduidige gezondheidsmonitor jeugd zijn gegevens nu landelijk te bundelen en kunnen op basis daarvan valide uitspraken gedaan worden over het hoe met de jeugd in Nederland gesteld is. Op deze manier kunnen vroegtijdig problemen gesignaleerd worden, kunnen gemeenten hun lokale gezondheidsbeleid hierop af stemmen en zijn samenwerkingsverbanden tussen gemeenten gemakkelijker realiseerbaar.

Communicatiemiddelen o Youtube filmpje o Brieven, teksten en berichten op social media o Gezondheidsapp, directeur strategisch inzetten o Veel gestelde vragen, Toolkit, GGD Kennisnet

Planning Afloop Massamediaal moment Aftrap PR-moment

Vragen, opmerkingen of communicatieplan ontvangen? of