Klachten en claims doorkijk naar de afhandeling van klachten en claims 26 november 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concercommunicatie middelen
Advertisements

12e PIV Jaarconferentie Een andere toon in de letselschaderegeling
WELKOM Anne-Marie Bouweraerts Underwriting Development Manager for Belgium and Holland VPF info vergadering 24 november 2013 Sas van Gent.
Brandverzekering met afstand van verhaal
2004 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2004 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2004 wordt gebaseerd op de antwoorden.
feedback als leidend principe
digitale platformen waar gebruikers elkaar direct kunnen ontmoeten.
De rechtsbijstandverzekering, enkele deontologische aspecten Permanente vorming Vlaams pleitgenootschap 16 november 2001.
De nieuwe zorgverzekering
Evenwichtige en boeiende meubelopstellingen maken
Folnu - denken met doeners Dirk Vollenhoven. Problemen? Planningen en afspraken die spaaklopen Verwarring over verantwoordelijkheden Machinestoringen,
Doorbreek de muur van stilte:
ACIS symposium 4 maart 2011 A.Ch.H. Franken
FAQ Activering – Nieuws. Vraag Kan men aanspraak maken op werkloosheidsuitkeringen wanneer de tewerkstelling in het kader van een programma voor wedertewerkstelling.
Plan van aanpak asbestbrand
1 Samenwerking in de keten Toegevoegde waarde of illusie ?
Resultaten enquête ‘Andere schooltijden’ Basisscholen Swalmen 1.
Angelique M. Reitsma, arts
Onafhankelijkheid en Loyauteit Deontologie E. Boydens en E. Nieuwdorp.
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Programma Verloop van schade zonder en met tegenpartij
Bibob en huisvesting in Amsterdam
CASUS KEELPIJN.
Alles over declareren Bijeenkomst Ardennen 14 mei 2014 Ad Vermaas.
Bedrijfsregeling informatieverstrekking 12 e PIV Jaarconferentie Een andere toon in de letselschaderegeling Bedrijfsregeling informatieverstrekking Recht.
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
1 Coördinatiepunt Staatssteun Decentrale Overheden (1)  3 fte, hulp van Europa decentraal.  Begeleiding van decentrale overheden bij alle (potentiële)
De VNG Vrijwilligerspolis
Beheer Elkey externen Jeroen François Security Manager.
GEÏNTEGREERDE EERSTELIJNS ZORG ZORG OP MAAT GEÏNTEGREERDE EERSTELIJNS ZORG Wat blijft hetzelfde en wat verandert er?
Geen angsten! Je hoeft niet bang te zijn… Waar komen angsten vandaan? Genetisch meegekregen Van kinds afaan aangepraat Door een traumatische ervaring.
Onderhandelen: een kunst apart Reinhard de Jong
Toezicht en Handhaving
Wet aanpak schijnconstructies
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
SCHOOLTIJDEN ST.-WILLIBRORDUSSCHOOL 11 NOVEMBER 2015.
Clearinghuis Regresschades Event 24 november 2015 De kracht van vertrouwen.
Even over vrijwilligers. De VNG Vrijwilligersverzekering. Alle vrijwilligers binnen uw gemeente goed verzekerd Albert Meijer Accountmanager Overheid.
Spreker(s) dag maand jaar Evaluatiebijeenkomst Medicatiebeoordeling in het verpleeghuis.
Copyright © BusinessConcern B.V Bent u QHSE compliant voor al uw gebouwen? SafetyConcern geeft u het antwoord.
Klachtenbrieven schrijven Oefening 4.6 p
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Bestuurlijke handhaving en aansprakelijkheid Prof.mr. G.T.J.M. Jurgens 18 april 2012.
2002 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2002 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Je salaris voor 2002 wordt gebaseerd op de antwoorden.
PROCEDURE SCi-547 BEOORDELING. WAARVOOR IS DE SCi-547? Het SCi-547 protocol is er voor: valideren van nieuwe werkmethoden.
OM en medisch beroepsgeheim Openheid & OM OM legt op zitting steeds verantwoording af; Openheid is een pijler van de rechtstaat; Macht die.
Informatiebijeenkomst herindelingsprocedure Groningen, Haren en Ten Boer 8 april 2016.
Als hepatitis een beroepsziekte is Marja Kelder Bedrijfsarts Arbo Unie.
Dorpsraad Acht Van harte welkom in het Dorpshuis Acht!
Toekomst AWBZ: zeker van zorg? Monique van der Meulen 7 november 2008.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Open communicatie na ernstige klachten of calamiteiten
Klokkenluidersregeling Actan adviseurs & accountants
1.
Klachtenregeling Actan adviseurs & accountants
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016.
Letselschade Raadsdag
Eerste Hulp Bij Schade 112contra.nl.
levensloopfunctie en beveiligde intensieve zorg
Hoofd- en onderaannemerschap vanaf februari 2018
Schijnbare tegenstelling
Samenwerking bij de afwikkeling van letselschade na een medisch incident Just trust! mr Annemiek van Reenen-ten Kate, re.
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Toelichting onderzoek productiewater NAM
Geef je mening soms zie je op het internet vreemde informatie door mensen, die slordig zijn sociaal niet vaardig zijn of is dit gewoon grappig ?
Regeling uitkering chroom-6 Defensie
Herstellend handelen – hergo introductie
Ontwikkelingen in het toezicht op vve
Transcript van de presentatie:

Klachten en claims doorkijk naar de afhandeling van klachten en claims 26 november 2013

Waar praten we over? Directe milieu- en omgevingsschade als gevolg van het naftalek: apart spoor (in behandeling bij verzekeraars) Schadeclaims en klachten naar aanleiding van vervolgaanpak (diverse handelingen, besluiten, werkzaamheden, onderzoeken enzovoorts) en/of nalaten: Omrijschade Omleiding (gebruik Bosweg) Verkeersboetes Vrees gezondheidsschade Vrees toekomstige schade

Aanpak klachten en claims Veel partijen: één postbus Gemeenschappelijk afwegingskader: Omrijschade:maatschappelijk risico Omleiding (gebruik Bosweg):verschillende belangen Verkeersboetes: overtreding = overtreding Vrees gezondheidsschade:gezondheidskunde antwoord Vrees toekomstige schade:nog niet aan de orde Gemeenschappelijke postbus verzorgt op individuele klachten en claims een afgestemd antwoord.

Hoe verder? Alle indieners van klachten of claims ontvangen binnen een maand een brief met daarin informatie op maat. Indien over een klacht of claim nog afstemming met de verzekeraar plaatsvindt, duurt dit langer. Mocht u met dat antwoord niet tevreden zijn, dan staat het u vrij om een formele schadeclaim in te dienen bij de instantie die u aansprakelijk acht voor de door u geclaimde schade. Geef dan aan wat de schade is (concretiseer de schade) Geef aan wat naar uw mening de grondslag voor de aansprakelijkheid is. De instantie die door u wordt aangesproken zal dan – in overleg met haar verzekeraar – een formele reactie geven.