Klachten en claims doorkijk naar de afhandeling van klachten en claims 26 november 2013
Waar praten we over? Directe milieu- en omgevingsschade als gevolg van het naftalek: apart spoor (in behandeling bij verzekeraars) Schadeclaims en klachten naar aanleiding van vervolgaanpak (diverse handelingen, besluiten, werkzaamheden, onderzoeken enzovoorts) en/of nalaten: Omrijschade Omleiding (gebruik Bosweg) Verkeersboetes Vrees gezondheidsschade Vrees toekomstige schade
Aanpak klachten en claims Veel partijen: één postbus Gemeenschappelijk afwegingskader: Omrijschade:maatschappelijk risico Omleiding (gebruik Bosweg):verschillende belangen Verkeersboetes: overtreding = overtreding Vrees gezondheidsschade:gezondheidskunde antwoord Vrees toekomstige schade:nog niet aan de orde Gemeenschappelijke postbus verzorgt op individuele klachten en claims een afgestemd antwoord.
Hoe verder? Alle indieners van klachten of claims ontvangen binnen een maand een brief met daarin informatie op maat. Indien over een klacht of claim nog afstemming met de verzekeraar plaatsvindt, duurt dit langer. Mocht u met dat antwoord niet tevreden zijn, dan staat het u vrij om een formele schadeclaim in te dienen bij de instantie die u aansprakelijk acht voor de door u geclaimde schade. Geef dan aan wat de schade is (concretiseer de schade) Geef aan wat naar uw mening de grondslag voor de aansprakelijkheid is. De instantie die door u wordt aangesproken zal dan – in overleg met haar verzekeraar – een formele reactie geven.