& 23 maart 2011. bijzonder lectoraat revalidatie b eter snappen, meten en beinvloeden van sociaal en maatschappelijk participeren onderzoek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Advertisements

Technology in the classroom
Weer Samen Naar School 2012 en verder studiedag Dronten,
Principes gezinsgerichte behandeling voor kinderen en jongeren met NAH
Digital Natives vereisen een herontwerp van het onderwijs
Mediawijsheid in de Leidsebuurt
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Het klaslokaal 2.0.
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
UNESCO Marieke Brugman 23 november UNESCO ? United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
1 Cecile Crobach October MSc Thesis: Onderwijs en Onderzoek Combineren van onderzoek en praktijk Onderwijsdag TBM 2012.
De succesfactoren bij het creëren van een onderzoekscultuur op school Wouter Schenke Renée van Velzen coördinator onderzoek docentonderzoeker.
Invloed van beeldschermmedia op hersenontwikkeling van het jonge kind
ruimte object beleving
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
First ID project Bindelmeer College
Duurzame ontwikkeling en hoger onderwijs De aanpak van Hogeschool Zeeland 10 oktober 2003 Anja de Groene Lector duurzaamheid.
Maandag, 2 december How easy it is… Welke kenmerken van de adolescentie zie jij in dit filmpje?
Het gebruik van virtual reality en serious gaming in de psychologie
English and IPC How to teach content through English.
Onderwijsdag RU Academisch ideaal vs. Netgeneratie.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Wat staat er achter de blokjes? Vlgnd. dia Instructie: 1.De maker plaatst foto’s achter de blokken van elke dia. Om te spelen: 1.Bedenk (eenvoudige)
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
Als je niet meer zonder kunt: internetverslaving in het digitale tijdperk Dr. Gert-Jan Meerkerk Dr. Tim Schoenmakers FADOdonderdag 12 november 2009.
Gamification. Contouren Roadmap (leren Eindhoven 2030) Drivers for change −Maatschappelijke waarde van leren −Lerende centraal −Technologie benutten Delen.
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school - vmbo.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
De Nederlandse organisatie voor gezondheidsonderzoek en zorginnovatie.
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
Flexible Learning in European Retail Presentatie 5 de Meeting in Ceske Budejovice.
Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school Jouw naam.
Cognitief trainen: gamen? arend de kloet orthopedagoog, gz-psycholoog Sophia Revalidatie lector Revalidatie De Haagse Hogeschool.
‘ Weg met de student ‘ Weg met de student Rene F.W. Diekstra.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
EMGO Institute for Health and Care Research Quality of Care Martina Cornel, Hoogleraar community genetics & public health genomics Genetische testen: Direct.
Tom Thomas en Karst Geurs Universiteit Twente Tom Thomas en Karst Geurs Universiteit Twente Het Mobiele Mobiliteitspanel.
Europeana Fashion edit-a-thons Faro, Wat is een edit-a-thon?
In the loop Game: introduction on Circular Economy
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
Leerlingen en social media
Vergeet perfectie! Gewoon goed is goed genoeg
Reducing antibiotics on farmlevel
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
Socrative-code: QZKVJVDXV Wifi-code: Muntgebouw1
Innovate-IT Peter van Baalen en Ruud Smit
Welkom op mijn powerpoint
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Amsterdam September 2017, Mirjam van Emden
Oisterwijk – Plannen van Nu ! Fundament voor de Toekomst !
Lezing NKSR Kansen voor persoonsvorming
Zuyd Lectoraat Employability Impact van technologie en digitalisering nieuwe competenties voor werknemers Dr. Jol Stoffers Erik Canisius MSc Rik Loffeld.
Dynamic Architecture What about you?
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Sociale media Beeldgebruik
DE NAYER INSTITUUT Hogeschool voor Wetenschap & Kunst
GIRLS OUTPERFORMING BOYS IN LISTENING AND READING SKILLS
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Past simple vs present perfect
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

& 23 maart 2011

bijzonder lectoraat revalidatie b eter snappen, meten en beinvloeden van sociaal en maatschappelijk participeren onderzoek en innovatieve projecten mogelijkheden van IT, gamen en technologie?

& 93% beschikt over internet; ca 3 uur/dag 70% speelt regelmatig games 13.2 miljoen mobiele telefoons (2010)

internetgebruik en gamen leiden tot blijvende 'neurologische herbedrading', tot collectieve ADHD Nicholas Carr: The Shallows - What the internet is doing to our brains. Norton & Company 2011 evidence for the use of VR and gaming in rehabilitation of adults is promising, it is important to specifically investigate its use with children and youth Danielle Levac, Brain Injury 2010 leraar, koester uw gamende leerling en diens smartphone! docent middelbare school Brabant, Volkskrant

& Doel Programma dehaagsehogeschool.nl/lectoraatR