3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 High.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
Introductiebijeenkomst
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Hoe HPO is de Kinderopvang? High Performance Organisaties
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Visie Mensontwikkeling WSD
Klantgericht werken, Kanalen in balans
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
27 januari 2011.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
De kracht van mensen en teams
Innovatieve Arbeidsorganisatie Waarom zou je ?
Visie & Strategie.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
Evenwicht in sturing.
Het Rijk van Koning Klant
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Pas op… van onderen!!! Organisatie- en talentontwikkeling bij de Gemeente Amersfoort VNG CVA - eendaagse Arbeidszaken.
Regie op Locatie met Lean Kennisbijeenkomst 29 oktober 2013 Jenny Tiemens.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Nintes Jan Willem Weck directeur-generaal voor de Algemene Bestuursdienst.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Diverse Sprekers ZAAM’s doelen zijn leidend voor gewenste ICT ondersteuning en benodigde infrastructuur DOEL PYRAMIDE ZAAM Doel (Missie) Als schoolorganisatie.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
persoonlijk professioneel prettig
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
SHEQ SHQ.
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Human Resources Accounting
JAN HOLSAPPEL.
Werken met plezier en goed presteren
Ontwikkeling, wij als EBS
Op zoek naar nieuwe verbindingen
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 High Performance Organisaties: de inside-out gedachte als basis voor tevreden klanten en een goede reputatie

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Huidige trends in maatschappij & organisatie 2 Verandering als nieuwe constante Medewerker en klant meer macht Persoonlijk leiderschap Vergrijzing en langer doorwerken Een nieuw paradigma: Verbinden en bijdragen in cocreatie Connect Cocreate Contribute

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart Van outside-in naar inside-out Omgeving Uitvoering Staf Directie Eisen uit de omgeving Sterke identiteit

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Cultuur Medewerker Proces Klant Financieel De organisatievisie als basis voor de bedrijfsvoering Visie, Leiderschap Motivatie, Betrokkenheid Gestroomlijnd Relatie, Reputatie Kostenreductie, Winst

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 De missie van Onze missie Het ontdekken, ontwikkelen en leveren van innovatieve medicijnen die patiënten helpen om ernstige ziekten te overwinnen. Onze belofte Aan onze patiënten en klanten, onze werknemers, de gemeenschappen waar wij actief zijn, onze aandeelhouders, het milieu en alle andere betrokkenen beloven wij te handelen vanuit de overtuiging dat de integriteit … een ingrediënt is waarvan de waarde niet in geld is uit te drukken… Wij streven naar transparantie en dialoog met alle belanghebbenden om inzicht te verkrijgen in hun behoeften. Wij nemen economische, sociale en milieutechnische duurzaamheid serieus en verwachten hetzelfde van onze partners.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 De missie van Wij willen dat onze cliënten mede dankzij ons werk gelukkig kunnen zijn. En het beste uit zichzelf kunnen halen. Wij doen ons werk vanuit een christelijke visie. Met hart en ziel, elke dag weer. En met verantwoordelijkheidsbesef, passie, aandacht en professionaliteit. Om de belofte ‘het beste uit jezelf’ waar te maken, werken we graag met anderen samen: bedrijven, gemeenten, vrijwilligersorganisaties en zorgverleners die op dit gebied actief zijn. Een andere belangrijke voorwaarde om 'het beste uit jezelf' naar boven te halen is een goede samenwerking tussen cliënten, ouders of belangenbehartigers en ons als begeleiders en behandelaars.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 De missie van de NS Het is Onze samenleving kenmerkt zich door een grote diversiteit … Bedrijven die door persoonlijke dialoog hun klanten kennen … zijn het meest succesvol. Ecologische en maatschappelijke doelstellingen zijn voor ondernemingen net zo wezenlijk als economische. De vergrijzing van de samenleving gaat gepaard met onthaasten … Individuele wensen en behoeftes vragen om bewegingsvrijheid om te ontmoeten, werken en recreëren. Gemak, comfort en keuzevrijheid staan hierbij centraal. Overal en altijd toegang tot informatie is cruciaal. Onze missie De missie van NS is vooruitgang brengen door reizigers comfortabel, veilig en op tijd te vervoeren via aantrekkelijke stations. Wij willen permanent bereikbaar zijn voor en in contact staan met onze klanten. In Nederland, maar wij houden ook Europa bereikbaar voor onze klanten.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart Onderzoek: “Organisaties met sterk besef van visie scoren gemiddeld 36% hoger in medewerkertevredenheid en 16% in klanttevredenheid” En toch nog weinig echt visionaire organisaties. Waarom? Visieaversie Visievrees Visieverwaarlozing Randvoorwaarde: Authentiek leiderschap! 16% van de managers vindt de organisatievisie inspirerend

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Onze visie op high performance organisaties (HiPO) 9 Organisatie succes Klant Reputatie Medewerkers

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart High Performance Organisatie Doelen en strategie Organisatie vermogen Betrokkenheid ++ Leiderschap Trots, aanbevelen, vertrouwen in toekomst Teamcommitment Klantoriëntatie Vertrouwen in: de direct leidinggevende het managementteam Efficiënt (samen)werken Ruimte voor (sociale) innovatie Mate van autonomie Bekendheid met en bijdrage aan organisatiedoelen Gericht op en behalen van teamdoelen High Performance van binnenuit

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 HiPO: de benchmark (BV Nederland, respondenten) 11 Leiderschap Emotioneel belang 3,36 Kracht ZwakteLage prioriteit Randvoorwaarde Oordeel Samenwerking binnen teams Samenwerking tussen teams Klant oriëntatie

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart Inside-out: het verhaal van Trends in de zorg en pharmacie Aanleiding voor onderzoeksvraag Customer experience van binnenuit: hoe ziet dat er bij jullie uit?

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Source: telegraph.co.uk Photo: Lewis Whyld/PA Spanning in de zorg

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Waardestrategieën: Hoe kunnen we blijven groeien? Operational Excellence Customer Experience Product Leadership Source: Treacy and Wiersema – Customer Value Disciplines

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Een rijk inzicht in de wereld van zorgverleners

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Product vs. klantoriëntatie: verschuiving in focus van managementaandacht Product focus Management Sales Organization Customers Management Customer Facing Organization Customers Klant focus

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Prettig Makkelijk Persoonlijke & relevante waarde Wanneer, waar en hoe klanten het willen Product beschikbaarheid Wat moeten we beheersen….. Emotioneel betrokken Shared values, beliefs Rijk inzicht in onze klanten Elimineren van denken in silo’s Plan de beleving Organisatie in samenhang Mensen, processen, systemen, content, structuur, KPI’s, beloning, skills, etc. Voorzien in klantbehoeften over verschillende kanalen Producten, diensten, kennis

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 It only works when it all works

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart High Performance Organisatie Doelen en strategie Organisatie vermogen Betrokkenheid ++ Leiderschap High Performance en B-MS

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 TNS NIPO heeft een uitgebreide HiPO benchmark. Leg uw organisatie eens langs de meetlat! 20 TNS NIPO TNS NIPO Bristol-Myers Squibb