Project Filmeducatie BUDA Project begeleider: Marian Dierckx Nahid Bouta Ejona Dema Josefien Wilem Jessie Vandendriessche Tuur Polfliet Aaron Smagghe Charlène.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GOn = Geïntegreerd onderwijs. Geïntegreerd O Betekent “Samenvoegen” O Geïntegreerd onderwijs = buitengewoon onderwijs en gewoon onderwijs samenvoegen.
Advertisements

Naar een nieuwe kleuterperiode in de basisschool, Onderwijsraad, mei 2010.
ICT zonder beperkingen Hoofdstuk 3: educatieve mogelijkheden
Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Beroemde kinderen Leonardo da Vinci
Iedereen gelijke kansen op school
Concept Voorstellen. Het Concept Ons definitieve concept is een informatieve website met informatie over de uitgaansgebieden en uitgaansgelegenheden in.
<Naam spreker en school/ gemeente
Levensvragen Over geluk…..
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
Ouderenpsychologie: een divers vak Angeline Swank
Preventieprogramma’s voor kinderen van alcoholverslaafde ouders.
Kinderrechtencoalitie Vlaanderen Open Fora 2008 Huiswerk als zichtbare indicator van kansarmoede op school.
Project “De brede huiskamer”. Ontstaan Huiskamers ( 4 tot 13 jarigen ) Onvoldoende gebruik buitenschoolse opvang (BSO) Onvoldoende deelname naschoolse.
JUNIOR Mijn vriend.
Workshop Open Leercentrum
Angststoornissen bij kinderen met autismespectrumstoornissen
Gebruikerstest. Kenmerken proefpersonen 1 kind van 5 jaar uit groep 1 1 kind van 7 jaar uit groep 3 1 kind van 8 jaar uit groep 4 1 kind van 9 jaar uit.
Geïntegreerd onderwijs
Welkom welkom.
Informatieavond 19 november
Stappenplan Samenvatten
Werken met de Stercollecties
Modelontwikkeling doorgangswoningen OCMW’s. Oproep medewerkers kerngroep OCMW’s.
Presentatie Bijeenkomst 3
Project presentatie 1. Even voorstellen - Niek Storm - Manoli Tsigonakis - Kevin de Groot - Boudewijn de Jong.
Techniek Torens Wis en Wierig: Hoe creëer je een onderzoekende en zelfstandige houding bij opdrachten uit de Techniek Torens?’
SADANopdracht: outplacement Stap 2. Sectoraal outplacement in kaart gebracht Olivia Mahmudova 1BaTP A3.
1. 2 Waarom Multimove in Damme ? 3 Nog geen activiteiten naar die doelgroep. Extra sportief aanbod na de schooluren. Meer kleuters aan het bewegen krijgen.
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
AUGMENTED REALITY. W IE ZIJN WIJ ? Maureen Verdonschot Hester Smolders Wij zitten zelf ook op school, op hogeschool De Kempel. Wij komen deze middag een.
Praktijkonderzoek Onderzoek in de praktijk
C LUSTER ICT Efficiënter werken door gebruik van ICT.
Crossmediaal mediaconcept Kyra Dirksen Thomas van der Haar Anne Verdurmen.
Resultaten enquête lager onderwijs De resultaten 1.Steekproef 2.Gamegedrag 3.Gamen en opvoeding 4.Besluit.
Willem van Oranje College Waalwijk. Inleiding  Protestants-Christelijk  Niveau’s  Inrichting  Kunstvakken/ lokalen.
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Waar kom ik vandaan? Open project 2010.
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
Customize!.
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
Ontwerpworkshop speelpolder in Heerjansdam
De werkingen voor maatschappelijk kwetsbare kinderen en jongeren (=WMKJ) Made by: Charlène Vandorpe 1 Ba SW b Informatievaardigheden: SADAN- opdracht.
Leesplezier in de schoolbibliotheek Training voor ouders en andere vrijwilligers in de schoolbibliotheek Bijeenkomst 2.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Welkom!. Een voorstellen: Een voorstellen: Even voorstellen.
Gezondheidsbeleid in de wijk Stevenshof Veilig opgroeien Werkgroep School Schoolgezondheidsprofiel Schoolprofiel in Ingevuld door 16 collega’s.
Psychosociale behoeftepeiling versus aanbod van zorg aan adoptief-pleegkinderen met FAS(D) Margreet Wolthuis, student toegepaste psychologie.
Informatie avond schooltijden aanpassing 13 mei 2013 Agenda 1.Welkom; ouders, Jelte de Graaf, Monique van de Oever 2.Doel van de avond 3.Presentatie nieuwe.
Programma Opening - avondvoorzitter ‘ArMOEDe, geloof in eigen kracht’ in Harderwijk? - Paul Lohmeijer, gemeente Harderwijk Uitleg project - team Voor.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
Herinrichting Koningspark Raamsdonksveer.
Regionale bijeenkomst Arnhem een impressie.
S/k/l interviewen.
Opdracht interviewen ouderen en technologie
Les 2: Van productie tot verkoop
Waarom Multimove in Damme ?
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
Benchmark- onderzoek.
Dag van de Mobiliteit - Resultaten
STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN
Aanmeldingen schooljaar
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Les 2: Van productie tot verkoop
Spellenboek buitenschoolse opvang
Groep 2 Begrijpend luisteren
Project gamemarket Les 1.
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Transcript van de presentatie:

Project Filmeducatie BUDA Project begeleider: Marian Dierckx Nahid Bouta Ejona Dema Josefien Wilem Jessie Vandendriessche Tuur Polfliet Aaron Smagghe Charlène Vandorpe Hannelore Van den Hauwe Chelsea Popelier Tashina Vandenbussche Jordy Spyt 01/12/2015

Inhoud  Inleiding  Besluit scholen  Besluit organisaties  Slot

Inleiding  Projectkeuze  Onze opdracht  Interviews

Besluit Scholen  Voorkennis  Interesse in filmeducatie Grote interesse tot deelname Pedagogische meerwaarde Bevorderend o Voor de kinderen o Voor het klasgebeuren Geïntegreerd in leerplan

 Werkstations Huidige werkstations o Meest interessant: Ipads, animatiebox en fenakistiscoop o Pluspunt: niet alles elektronisch o Modernisering & uitwerking Nieuwe ideeën o Inspreken van stukje film o Toneeltje o Technologie o ‘twittermuur’ o Spaarboekje o Foto’s tonen

 Workshop Vóór of na de film o 4 scholen: voor en na de film o Workshop even lang als film o Voordelen Duur o Afhankelijk van de leeftijd o Andere voorstellen o Pauze tussen workshop en film o Beperkte duur per werkstation

 Doelgroep o 3 – 12 jaar te ruim o Verschillende categorieën & onderscheid Buitengewoon onderwijs o Afhankelijk van type Standaard onderwijs o Uitganspunt: 5 – 6 jarigen o Onderverdeling  Aantal kinderen Verscheidene voorstellen Algemeen probleem

 Begeleiding Vanuit school o Verschil tussen buitengewoon & standaard onderwijs & leeftijd o Buitengewoon onderwijs o Afhankelijk van type o Standaard onderwijs o Verscheidene voorstellen Vanuit Buda o Buitengewoon onderwijs o Afhankelijk van type o Tip: duidelijke uitleg o Standaard onderwijs o Algemeen 2 begeleiders

 Budget  Opmerkingen Dynamo UIT-pas Enkel workshop zonder film Weinig maar duidelijke uitleg Info vooraf

Besluit Organisaties  Voorkennis  Interesse in filmeducatie 8/11 vind filmeducatie nuttig CineMAATjes o Alternatieve films o Groot medium o Laagdrempelig  Doelgroep Meerderheid; 3 – 12 jarigen 3 organisaties vinden marge te groot o Werken in categorieën

 Workshop Voor of na film o Opsplitsing o Onderscheid tussen workshops voor en na Duur o minuten voor jonge kinderen o 1u – 1u30 voor oudere kinderen

 Werkstationnetjes Huidige werkstations o Gevarieerd, interactief, leuk, mooi concept. o Verouderd Verbetering werkstations o Meer werkstations, diversiteit o Onderscheid in leeftijd o Creatiever werken o Duidelijke uitleg Duur werkstations o Afhankelijk van type kind o Afhankelijk van soort werkstation o Gemiddeld 5 – 10 minuten Aantal werkstations o Gemiddeld 8 à 9

 Aantal kinderen en begeleiders Kinderen o kinderen o Andere organisaties vinden 20 te veel Aantal begeleiders o Vanuit organisaties o 1-2 begeleiders o Vanuit Buda o 2 voor 20 kinderen

 Budget Veel voorstellen, gemeenschappelijk: zo goedkoop mogelijk o Film en workshop (kansentarief): 1 euro o enkel betalen workshop o Enkel workshop: 3 euro o Film en workshop (standaardtarief): 5,50 euro

 Tips en opmerkingen o Kinderen denken spelletjes spelen i.p.v. filmeducatie o Ruimte vraag en antwoord o Enkel workshop o Organisatie zelf tickets verkopen -> lagere drempel o Flyer minder ingewikkeld o Ouders ook begrijpen o Begrijpen zonder uitleg voordien o Korte film o meer afwisseling en langere concentratie o Trailer/reclamefilmpje maken met gemaakte filmpjes