Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Ondernemen in de praktijk
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Talent in Ontwikkeling
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
CanDo Coaching.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Het nieuwe solliciteren:
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Presenteren en communiceren
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Talent in Ontwikkeling
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Vrouw zoekt man Door onze werkwijze is Liever prive één van de snelst groeiende dating sites van Nederland en dagelijks zijn er vele nieuwe aanmeldingen.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
LOB zeven stappen naar succes
Talent in Ontwikkeling
LOB Waar ben je trots op?.
© UNIEK IN DE KLAS.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Solliciteren met Social Media
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!

Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk

Wat is netwerken? 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 3 Elkaar de bal toespelen Op borrels visitekaartjes rondstrooien Dat is alleen voor hogeropgeleiden -Weten wie jij bent en wat je kunt -Én wat je zoekt -Communiceren -Zichtbaar zijn -Geven en nemen -Aardig zijn -Continue proces Netwerken is het on- en offline leggen én onderhouden van contacten die je verder kunnen helpen in je werk en je privéleven. blablabla ‘net werken’ Leuren met jezelf

Online netwerken 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 4 Wie zit er op: LinkedIn Facebook Twitter Wie gebruikt het: Dagelijks Wekelijks Maandelijks Social Media

Weerstand 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 5 Er staat alleen maar flauwekul op…… -Kun je zelf sturen -Hoe belangrijk vind je de mens achter de berichten? Het kost te veel tijd…… -Online netwerken scheelt juist tijd -Werk taakgericht; doelen, activiteiten plannen, prioriteren Is het wel veilig? -Gebruik je gezonde verstand -Beveiligingen

Mijn netwerk is te klein… 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 6 Iedereen heeft gemiddeld 500 contacten die hij kan inzetten voor werk……

Jouw netwerk 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT X 250 = (met een deel overlap) X 250/2 = miljoen contacten gemiddelde Nederlander

Wat levert het op? 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 8

Succesfactoren 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 9 Weet waar je goed in bent Heb een duidelijk doel Bouw stap voor stap Ontwikkel een contactenlijst Laat jezelf zien/horen, ben de expert Wees aardig voor je netwerk Maar… het begint met weten: wie ben je, waar ben jij goed in en wat zoek je?

Wie ben jij? 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 10 Een merk maken van jezelf als uniek persoon, om jezelf sterk, onderscheidend en geloofwaardig neer te zetten, in lijn met je persoonlijkheid, kwaliteiten en talenten. * Het merk IK, Huub van Zwieten en Mark van de Grift Personal Branding

Dus niet………. 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 11

Kern 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 12

Sterk persoonlijk merk 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 13

Waarom zou je? 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 14

In beeld 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 15 Je merkpersoonlijkheid: Je (emotionele) persoonskenmerken Je functionele vaardigheden Je expressieve eigenschappen

Persoonlijke kenmerken 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 16 Oefening Op welke prestaties die jij hebt geleverd, kijk je trots en tevreden terug? S ituatie T aak A ctie/aanpak R esultaat 1 Waarom ben je hier trots op? Waar is die trots op gebaseerd? 2 Wat zijn de onderliggende kwaliteiten die ervoor gezorgd hebben dat jij deze prestatie hebt kunnen leveren?

Welk probleem los jij op? 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 17 Welk probleem los jij op voor de werkgever/klant? Welke specialiteit heb jij? Bij welk onderwerp wil je dat mensen meteen aan jou denken?

Stappenplan 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 18 1.Zie jezelf als een product of dienst (funct. vaardigheden) 2.Bepaal je belangrijkste persoonskenmerken 3. Ben uniek, authentiek en herkenbaar 4. Bepaal je merkessentie 5. Hoe wil je dat anderen je zien? 6. Maak een marketing-communicatieplan 7. Doe wat je zegt en draag je merk uit 8. Blijf scherp op je merk!

Jouw verhaal; de elevator pitch 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 19 Vertel kort & krachtig: Wie je bent Welk probleem je oplost (aanbod) Wat je toevoegt (onderscheidend) Wat je zoekt

Ik weet niet hoe… 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 20 Netwerkcampagne Fase 1 Directe contacten in je omgeving; familie en vrienden; warme contacten Fase 2 Je onderzoekt en brengt je persoonlijke arbeidsmarkt in kaart; lauwe contacten Fase 3 Plekken waar je denkt te kunnen werken; koude netwerk -Wie wil je spreken? -Hoeveel nieuwe contacten? -Vervolgafspraken? Netwerkbijeenkomst

Ik weet niet hoe… 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 21 Nodig mensen uit Schrijf een persoonlijke boodschap Accepteer uitnodigingen Plaats een update over jouw vak Reageer op een discussie ‘like’ updates van je connecties Online 1x per week tweeten Retweet een van je volgers Beantwoord DM Bedank mensen voor retweeten etc. Reageer op dtv Ga nieuwe mensen volgen Plaats een update over jouw vak/ zoektocht Reageer op berichten van anderen Volg interessante bedrijfspagina’s Deel interessante artikelen/foto’s Wordt lid van een passende groep

Valkuilen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 22

Je kunt aan de slag 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 23

Onthoud 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 24 Mensen willen graag helpen Vraag niet om werk, maar om advies Blijf jezelf; uniek, authentiek en oprecht Zoek een manier van netwerken die bij je past Geven & nemen 30 van het beschikbare werk wordt publiekelijk aangeboden 70% wordt gevonden via netwerken!!!

Speciaal aanbod 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 25 Training Personal Branding van € 75,- voor € 60,- exclusief btw, inclusief koffie met wat lekkers en werkmateriaal Aan de slag met jouw persoonlijke merk! ken jezelf – wees jezelf – laat jezelf zien Zaterdagochtend 4 juni 9.30 uur – 13.00