Thema 1 Studie en beroep in beeld 2011-2012. Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Advertisements

Workshop: Als je op of uit valt of juist niet…. Wat komt aan de orde: 1.De realiteit van de GHS 2.Aanstaande ontwikkelingen 3.Vragen en/of opmerkingen.
Informatieavond 22 april 2013
Je bent wijs als je van ieder mens leren wilt.
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
‘t Schrijverke Zoetermeer
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
BattleBots The school battle.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Even voorstellen.... Presentatie PABO-2 september 2009
Nationale Kleine Scholen Conferentie Presentatie concept plannen Namens de initiatiefgroep Herman Ritter & Theo Bockting (Dorpsraad De Weebosch)
St. Martinusschool Hoe loopt de ontwikkelmotor? 1.ik voel me groot 2.ik kan het… zelf! 3.ik ben in verbinding betrokkenheid en welbevinden zelfstandig.
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
Herfst 2010 basisschool Jacinta
Projectweek.
Presentation Of Learning
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
>presentatie: Voorlichting stage >datum: 29 maart 2010.
De Tweeklank Informatieavond Programma Algemene informatie op schoolniveau; profilering 1 e ronde praktische informatie in de groepen 2 e ronde.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
WELKOM OP DE INFORMATIEAVOND VAN GROEP 6. EVEN VOORSTELLEN……..
Kinderen en hun sociale talenten
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Maatjesproject Een maatje uit het bedrijfsleven, coachingstraject voor leerlingen uit het Praktijkonderwijs.
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Effectief communiceren
Jeannette van Nieuwkoop
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Pedagogische theorieën
Social work Week 2.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Niets is wat het lijkt.
De leerling of stagiaire in beweging!
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Toetsing Faculteit Onderwijs Locatie Heerlen, Maastricht & Sittard Anneriet Florack / Jos van Gend 16 september 2010.
1 Welkom ouders! Oh là là ! – Wat is dat? Wat is taalinitiatie en wat zijn de specifieke doelen? Hoe gaan we concreet te werk om die doelen te bereiken?
Competentieprofiel CMD
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
Informatieavond groep 5 Welkom! Omdat ieder kind anders is.
1 Welkom ouders! Oh là là ! – Wat is dat? Wat is taalinitiatie en wat zijn de specifieke doelen? Hoe gaan we concreet te werk om die doelen te bereiken?
20 januari 2016 – Herman Bongenaar
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Xperience Liefde en relaties
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Wat is DRAMA??.
Wat is DRAMA??.
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
Rockwool Duurzame Inzetbaarheid
Kunst, Wetenschap & Technologie Irritant! groep 6 t/m 8
Transcript van de presentatie:

Thema 1 Studie en beroep in beeld

Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale beroepstaak: Communiceren met kinderen

Vakken Nederlands Rekenen Menswetenschappen OJW Kunst

Taak 1- Project De studenten ontwerpen in een groepje een onderwijsactiviteit die ze in de stage kunnen uitvoeren rondom het thema van de kinderboekenweek: “Superhelden! Over dapper durven zijn”

Studenten: Brainstormen, maken concept en presenteren (eind week 3). Tutoren: Sturen, geven input, beoordelen presentatie. Vakken: Laten de studenten kennismaken met het vak en geven input voor het project.

Taak 2 Verschillende soorten gesprekken Doelen van deze gesprekken Rol van de leerkracht in een gesprek

Taak 3 Betekenisvolle communicatie Rekening houden met kwaliteiten van het kind (MI) Zone van naaste ontwikkeling Betrokkenheid vergroten

Werkplek Beroepshandeling: De student voert een gesprek met minimaal 5 kinderen. Het onderwerp is rekenen en/of natuur (biologisch moment). Op basis van een vooraf vastgesteld doel. Zorgt ervoor dat de kinderen zich op hun gemak voelen. Maakt gebruik van verbale en non-verbale communicatie. Geeft vooraf aan welke zilveren regels voor gesprekken hij wil gaan toepassen en geeft verantwoording na afloop. Gebruikt correct Nederlands en stemt zijn taalgebruik af op de leeftijd van de leerlingen.

Beroepsproducten: Een verslag van een uitgevoerde activiteit, biologisch moment en natuuractiviteit. (Natuur, menswetenschappen, Nederlands en drama) Een rekenwoordenboek, waarin begrippen uit het vakgebied rekenen worden gedefinieerd. (Nederlands en rekenen)

Vragen?