Thema 1 Studie en beroep in beeld
Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale beroepstaak: Communiceren met kinderen
Vakken Nederlands Rekenen Menswetenschappen OJW Kunst
Taak 1- Project De studenten ontwerpen in een groepje een onderwijsactiviteit die ze in de stage kunnen uitvoeren rondom het thema van de kinderboekenweek: “Superhelden! Over dapper durven zijn”
Studenten: Brainstormen, maken concept en presenteren (eind week 3). Tutoren: Sturen, geven input, beoordelen presentatie. Vakken: Laten de studenten kennismaken met het vak en geven input voor het project.
Taak 2 Verschillende soorten gesprekken Doelen van deze gesprekken Rol van de leerkracht in een gesprek
Taak 3 Betekenisvolle communicatie Rekening houden met kwaliteiten van het kind (MI) Zone van naaste ontwikkeling Betrokkenheid vergroten
Werkplek Beroepshandeling: De student voert een gesprek met minimaal 5 kinderen. Het onderwerp is rekenen en/of natuur (biologisch moment). Op basis van een vooraf vastgesteld doel. Zorgt ervoor dat de kinderen zich op hun gemak voelen. Maakt gebruik van verbale en non-verbale communicatie. Geeft vooraf aan welke zilveren regels voor gesprekken hij wil gaan toepassen en geeft verantwoording na afloop. Gebruikt correct Nederlands en stemt zijn taalgebruik af op de leeftijd van de leerlingen.
Beroepsproducten: Een verslag van een uitgevoerde activiteit, biologisch moment en natuuractiviteit. (Natuur, menswetenschappen, Nederlands en drama) Een rekenwoordenboek, waarin begrippen uit het vakgebied rekenen worden gedefinieerd. (Nederlands en rekenen)
Vragen?