E-boeken, en nu? DDD e-boeken 17 maart 2015. Geleerde lessen Technisch Collectie Betaalmodel Doelpubliek Praktijkontwikkeling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samengesteld door schoolWise.
Advertisements

Ervaringen in samenwerking
Oudjaar Petrus 3:8-9 Zie dit niet over het hoofd: voor de Heer is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag. Hij is niet traag met het.
 Afstuderen Zo zou ik willen dat mijn afstudeerjaar eruit ziet.
E-boeken in de bib Eindelijk !? Hoe e-boeken in de werking van een openbare bibliotheek brengen en wat mag dat kosten?
BOEKHANDEL EN BIBLIOTHEEK V2.0 In een digitale wereld Geert Joris, gedelegeerd bestuurder.
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we?  We maken lezen aantrekkelijk.  We maken volwassenen actief met taal.  Dan wordt lezen.
Tim Versluijs.
Taalles via het web: Beland op een eiland? Hilde De Vaere – DIDASCALIA-symposium – 23 november 2001.
Erfgoedinstellingen zoals musea, archiefinstellingen, heemkundige kringen, kerkfabrieken enz. zetten de deuren open en organiseren tal van activiteiten.
Wat gaan we leren in groep 5
Een Fantastische Samenleving Doel: verbetering van beoordeling van het individu Bedrijf: Personal Skills Portfolio Aanbod: - toetsing door ervaring - kwantificatie.
Presentatie studiecoaching
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Pleased to meet you… in Stadsbibliotheek Zottegem.
EYE presenteert: Film in de klas
+- 50 jongeren Deelname aan workshops. Zelf gestemd welke 5 ‘outputs’ van de workshops het meest interessant/boeiend/relevant/… zijn.
PBS: inspireren tot medeverantwoordelijkheid
Dit is je dag! Ester 4:14. Voorbereiding Wie weet … Kijk eens terug op je leven Toevallig? Het verschil maken: Jozef, Mozes “God heeft mij voor jullie.
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Stichting Welzijn en de Dorpsraden van Drempt, Hummelo, Keppel en Eldrik presenteren ideeën en suggesties over lenen en lezen van boeken.
Eenvoudig Communiceren 15 jaar Makkelijk Lezen
Wat is FB? FB staat voor FlashBack FB gaat programma’s van vroeger uitzenden FB is commercieel FB is een B.V.
Gebruikersvereniging en platform voor Nederlandse en Belgische Progress gebruikers – Van origine OpenEdge – Verbreding naar andere producten (Rollbase,
Online filmpjes maken. (
Vanaf 6 mei E-boekenkaart : 3 voor 5 Euro Gevarieerd 400-tal titels Gratis lezen binnen de bibliotheek Offline lenen via de app 4 weken uitleentijd.
Lokalebesturen.limburg.be Streekgericht bibliotheekbeleid Stand van zaken proeftuin digitale collecties Presentatie aan de Limburgse bibliothecarissen.
REGIONALE INFOSESSIE 24 NOVEMBER 2014 Proeftuin Limburg promoten en gebruik van digitale collecties.
ICT design team STEM Smart! ICT in wetenschapsonderwijs Jouri Van Landeghem.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DEMO MIJN BIBLIOTHEEK GEBRUIK VAN MIJN BIBLIOTHEEK.
Tessa van Nuland & Tom Schoonbeek. Probleem  Jongeren spuiten outdoor graffiti op openbare gebouwen en eigendommen  Deze jongeren overtuigen dat het.
Vraag 1: Mag de school geld vragen voor een theaterbezoek?
E-boekenkaart : 3 voor 5 Euro Gevarieerd 400-tal titels Gratis lezen binnen de bibliotheek Offline lezen via de app 4 weken uitleentijd via de app Pilootproject.
School en bibliotheek Ons aanbod voor het basisonderwijs.
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
Vijf gelijke dagen model  De praktijk  Waarom?  Voordelen  Nadelen.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Infomoment Assistent dienstleider bibliotheek communicatie & promotie.
Voor bibliotheken. De Bibliotheek op het station 2.
Buurtleren laat de Stad van de Zon stralen! Wat wil jij leren? Wat wil jij aanbieden?
Datum (facultatief). 12 aanbevelingen/stellingen vanuit de workshops Inspiratie voor het debat.
Sport & Bewegen in de Buurt Brengt gezond leven dichterbij.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Welkom! Wat gaan we doen? Voorstellen (Karin Bliemer muziekdocente) OV (Babsie van Aalderen) TSO (Boukje Grundmeijer) Naar de groepen!
1. I NLEIDING 2. W AAROM E- BOEKEN 3. W AT IS HET AANBOD 4. H OE WERKT HET 5. H OEVEEL KOST HET 6. H OE TEKEN JE IN 7. T IMING Jouw bib-logo hier toevoegen!
Cultuurconnect 2017 Haalbaarheid en marktpotentieel
Wijkjournalistiek en de bibliotheek
Doel Brede oriëntatie op de doelgroep ouderen
Informatieavond groep 7/8 Welkom in groep 7/8 The Fireflies.
3L week 27: ‘Wandelen: jong geleerd, oud gedaan.’ © JL
Workshop Duurzaamheid
Dialogue Marketing
Cliënt en Veiligheid.
Leren van ongevallen Workshop door: Henk Jan Manuel – RIVM
OER: delen en hergebruiken Onderwijs- en inspiratiedag, Hasselt,
Vrijetijdsparticapatie
Filmpjes: nadenken over geld
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Lessons learned Naar regionale oncologienetwerken.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
DEMO MIJN BIBLIOTHEEK 21 SEPTEMBER 2015
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
Maak een site en onderscheid
Vrijetijd voor Iedereen
Transcript van de presentatie:

E-boeken, en nu? DDD e-boeken 17 maart 2015

Geleerde lessen Technisch Collectie Betaalmodel Doelpubliek Praktijkontwikkeling

Model 1 Campagne-aanbod Open voor iedereen Registratie met en woonplaats Gratis Beperkt, afgelijnd aanbod Doel: e-boeken ontdekken Boodschap: de bib heeft e-boeken Focus: doelgroep, evenement, periode of thema Specifieke marketingcampagne Breed publiek Model 2 Vast aanbod Enkel voor leden Identificatie via MijnBibliotheek Kost per uitlening Bibliotheekcollectie Bibliotheekdienst Doel: e-boeken lenen Marketingcampagne Geconverteerde gebruikers 20% Conversie Leads Vertrouwen 2 voorstellen

Psychology of Free Overwint mentale barrières Niets te verliezen Versnelt de adoptie The Penny Gap An Experience Good Dropbox, Spotify Nieuwe en oude gebruikers (G)een commercieel model Freemium / Premium

Model 1 Campagne-aanbod Open voor iedereen Registratie met en woonplaats Gratis Beperkt, afgelijnd aanbod Doel: e-boeken ontdekken Boodschap: de bib heeft e-boeken Gefocust: doelgroep, evenement, periode of thema Specifieke marketingcampagne Breed publiek Model 2 Vast aanbod Enkel voor leden Identificatie via MijnBibliotheek Kost per uitlening Bibliotheekcollectie Bibliotheekdienst Doel: e-boeken lenen Marketingcampagne Geconverteerde gebruikers 20% Conversie Leads Vertrouwen 2 voorstellen

Geleerde lessen Technisch Collectie Betaalmodel Doelpubliek Praktijkontwikkeling

Twee extra shocks Workshop Samen nadenken over vast e-boekenaanbod Vormgegeven als bibliotheekdienst Vanuit de gebruikers

Per zaal in 5 kleine groepjes 5 gebruiksscenario’s Doorschuifsysteem 90 min 20 min + 20 min + 15 min + 10 min + 10 min Procesbegeleider per zaal We kijken vanuit de gebruiker: “hoe wil je gebruik maken van e-boeken?” 3 zalen

De leesclub De school De pendelaars Gemakkelijk lezen e-boeken Beginnende e-lezers En andere… 5 gebruiksscenario’s