De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Tim Versluijs.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Tim Versluijs."— Transcript van de presentatie:

1 Tim Versluijs

2 Het boek W. Chan Kim Docent strategie en internationaal management aan Insead (internationale privéschool) Ook adviseur voor grote internationale ondernemingen Schrijft bijdragen voor onder andere: Financial Times en The Wallstreet Journal. Renée Mauborgne Ook docente aan Insead te Frankrijk. Schrijft ook voor diverse bladen zoals Wallstraat journal en diverse bladen.

3

4 (Deel 1) De blauwe oceaan
Kernwoord: Waarde-Innovatie: Het gelijktijdig streven naar waardetoevoeging (differentiatie) en lage kosten Middels het actiekader: Afzwakken Schrappen Creëren (waarde-inovatie) Versterken Op basis van het Strategieplaatje

5 Afzwakken/schrappen/creëren/versterken
Strategie Yellow Tail

6 (Deel 2) Succesvol blauwe oceanen creëren
- Marktgrenzen opnieuw afbakenen - Kijken naar het brede perspectief, niet naar de cijfers - Verder reiken dan de bestaande vraag - Strategie opbouwen in de juiste volorde

7 Marktgrenzen opnieuw afbakenen
Pad 1: Andere sectoren (Ikea) Pad 2: Andere strategieën Pad 3: De rol van kopers Pad 4: Complementaire producten en service (bios en babysitting) Pad 5: Kijk naar andere functionele of emotionele aantrekking Pad 6: Kijken naar andere tijd (Itunes)

8 Kijken naar het brede perspectief, niet naar de cijfers

9 Verder reiken dan de bestaande vraag
Zorg dat je de drie lagen niet-klanten bereikt 1e laag, op het randje van de markt Voorbeeld: van restaurant naar broodjeszaak 2e laag, maken geen gebruik van huidige aanbod (JCDecaux) 3e laag, geen potentiële klant (bleekmiddel)

10 De strategie in de juiste volgorde opbouwen
Klantwaarde  Prijs  Kosten  Adoptie = Een commercieel levensvatbaar blauwe-oceaanidee

11 (Deel 3) De blauwe-oceaanstrategie uitvoeren
- Belangrijke organisatieobstakels overwinnen - Uitvoering inbouwen in strategie

12 Belangrijke organisatieobstakels overwinnen
Spreek de juiste mensen aan, win ze voor je Maak mensen bewust van de reden ommezwaai Confronteer medewerkers (burgemeester laat managers met metro reizen) Praat met ontevreden klanten (uit gesprekken blijken andere dingen dan uit statistieken) Hot spot, cold spots en ruilhandel (HP leent servers en krijgt deel inkomsten)

13 Uitvoering inbouwen in strategie
Eerlijk proces  vertrouwen  vrijwillige samenwerking  overtreft de verwachting

14 Minpuntjes Moeilijke woorden Miste samenvattingen
Leest af en toe lastig

15 Zeker lezen! Voor iedereen wat te halen
Gratis advies! Zeker lezen! Voor iedereen wat te halen


Download ppt "Tim Versluijs."

Verwante presentaties


Ads door Google