Leren Leren binnen de Latasteschool

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Advertisements

Schoolcijfers, een tweede natuur
Visie bepalen Techniek op de ……….school. Doelstelling Komen tot een duidelijke visie op techniek, rekening houdend met de toekomst, zodat er gebruik gemaakt.
Werken naar onderwijsbehoeften
Dalton middelen Op Daltonschool de Kleine Kapitein.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Welkom.
Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Leerplan in beeld Inhouden Doelen en Niveaus
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
de denk- en werkwijze voor passend onderwijs
WELKOM OP DE INFORMATIE-AVOND VAN:
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
De kern van het arrangeren
De dag van respect 10 november Respect Wat betekent respect voor u? Wat is respect? Hoe kan je respect geven aan iemand? Waarom is dat zo belangrijk?
HGW-Vuurvlinder Passend Onderwijs? Bezuinigingen? Handelings Gericht Werken Hulp vanuit de overheid?
Geerstraat Sterrenschool. Wat is de sterrenschool?  Het hele jaar open van zeven tot zeven  Kinderen leren in één klimaat  Maatwerk voor ieder kind.
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
Openbare Jenaplanschool de Buizerd
Hoe krijgt dit gestalte bij ons op school.
Algemene uitkomsten groepsgesprekken POVO 13 november 2008 Jan Peters Ben Verbruggen.
Traject schooladvies Overzicht groep 7:
Ontwikkelingsperspectief
Succesvol rekenen op 2F Opdracht 1: wat is kenmerkend voor OGW en voor vakmanschap?
Presentatie rondom advisering & eindtoets
Kiezen voor een school voor voortgezet onderwijs
Return to Sender.
Workshop tafeltennis Spelenderwijs leren tafeltennissen vanuit een meer impliciete aanpak.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
“Help mij het zelf te doen”
Innovatie Impuls Onderwijs Stad & Esch & Praktijkschool.
Natuur en Techniek in de Basisschool
Voorlichting traject Voortgezet Onderwijs Groep 8
Groep 7 en 8.  Deel1: algemeen groep 7/8  Deel 2: informatie voortgezet onderwijs.
Ouderavond 15 sept
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
Informatieavond groep 8 Maandag 7 september 2015.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
OGP5: Vakwerk en rekenen  Beginsituatie van leerlingen in beeld;  Een goede rekeninstructie;  Werkvormen om te differentiëren;  Toetsing;  Taal in.
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
Op naar het VO…….. En nu?. Wat kunt u verwachten? uur- Wat houdt het VO in? - Het schooladvies; waarop is dit gebaseerd? - Uitleg over de Centrale.
Welkom. Wat wilt u graag weten? Schrijf maar op! Welke info?
Opbrengstwerken met het 4D-model
Zonder spieren en botten kun je niet ravotten Jacob van der Veen.
Raad voor Cultuur Mediawijsheid- de ontwikkeling van nieuw burgerschap Project Media- Educatie Zeeland
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Informatieoverdracht PO-VO (onderdeel van project Effectief schakelen) Esmee Hornstra, PO-Raad.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
De (groei)indicatoren 8.2 en 2.1 en wat vraagt de Inspectie van het Onderwijs.
Het Technisch College Velsen De Technologie route.
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Eindtoets basisonderwijs ROUTE 8 Digitale eindtoets door het ministerie erkend. Adaptieve toets. Ieder kind doorloopt een eigen passende route van vragen.
Programmeren met kinderen
Werkgroep OPP van SWV Apeldoorn PO
Welkom.
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
Ouderinformatie avond
SWV PO 2203 CA AFDELING HOOGEVEEN
PowerPoint Rekenen Bijeenkomst 1: Visie en uitgangspunten
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Cluster Oudenbosch - Bosschenhoofd Zegge
PowerPoint Rekenen Bijeenkomst 1: Visie en uitgangspunten
De Berkenschutse De Berkenschutse SWV PO De Kempen
Doubleren.
Doubleren.
Hoe volgen wij onze kinderen?
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
Transcript van de presentatie:

Leren Leren binnen de Latasteschool

Programma themamiddag 18-03-2016: Leren leren binnen onze school Leren leren binnen de verschillende groepen Film over Leren Leren Mening van onze leerlingen Vragen? Leren Leren binnen de Latasteschool

1. Masterclass Leren Leren gevolgd Programma themamiddag 18-03-2016: Leren leren binnen onze school Leren leren binnen de verschillende groepen Film over Leren Leren Mening van onze leerlingen Vragen? Stappen die de Latasteschool genomen heeft: Leren Leren binnen onze school 1. Masterclass Leren Leren gevolgd Visie van Leren Leren besproken

2. Schoolstandaard bepalen Leren Leren binnen onze school Stappen die de Latasteschool genomen heeft: 2. Schoolstandaard bepalen Ambitie die de school wilt halen Schoolstandaard kan per school verschillen

Visie van Leren Leren besproken Leren Leren binnen onze school Stappen die de Latasteschool genomen heeft: 3. Teamscholing Visie van Leren Leren besproken

4. Vanuit de leerlijn ‘’Leren Leren’’ van Leren Leren binnen onze school Stappen die de Latasteschool genomen heeft: 4. Vanuit de leerlijn ‘’Leren Leren’’ van CED groep kinderen inschalen.

4. Vanuit de leerlijn ‘’Leren Leren’’ van Leren Leren binnen onze school Stappen die de Latasteschool genomen heeft: 4. Vanuit de leerlijn ‘’Leren Leren’’ van CED groep kinderen inschalen. Inschalingsformulier

5. Vanuit de inschaling worden de kinderen ingevoerd in de PO-planner. PO- planner is een instrument waar de leerkrachten kunnen zien of de leerling het juiste niveau voor zijn uitstroombestemming heeft. Inschalingsformulier Leren Leren binnen onze school Stappen die de Latasteschool genomen heeft:

Vanuit de gegevens van de PO-planner worden de groepsplannen gemaakt. Leren Leren binnen onze school Stappen die de Latasteschool genomen heeft: Vanuit de gegevens van de PO-planner worden de groepsplannen gemaakt. - Binnen de groepsplannen worden de praktische zaken beschreven.

Vanuit de gegevens van de PO-planner worden de groepsplannen gemaakt. Leren Leren binnen onze school Stappen die de Latasteschool genomen heeft: Vanuit de gegevens van de PO-planner worden de groepsplannen gemaakt. - Binnen de groepsplannen worden de praktische zaken beschreven. Voorbeeld werkhouding uit de PO planner

Voorbeeld werkhouding uit de PO planner Vaste dagen voor de verschillende onderdelen van leren leren Vaste kleuren voor de verschillende onderdelen. Oefenmomenten voor de leerlingen staat vast: Intensief arrangement (oefenen het doel tijdens 4 oefenmomenten) Basis arrangement( oefenen het doel tijdens 2 oefenmomenten.) Gevorderd arrangement(oefenen verschillende doelen) Voorbeeld werkhouding uit de PO planner Leren Leren binnen onze school Praktische invulling: Schoolbrede afspraken gemaakt rondom leren leren :

verschillende groepen Leren Leren in verschillende groepen Leren Leren binnen onze school Praktische invulling: Schoolbrede afspraken gemaakt rondom leren leren : Vaste dagen voor de verschillende onderdelen van leren leren Vaste kleuren voor de verschillende onderdelen. Oefenmomenten voor de leerlingen staat vast: Intensief arrangement (oefenen het doel tijdens 4 oefenmomenten) Basis arrangement( oefenen het doel tijdens 2 oefenmomenten.) Gevorderd arrangement(oefenen verschillende doelen) Onderbouw

Leren Leren in verschillende groepen Onderbouw

Leren Leren in verschillende groepen Onderbouw

Leren Leren in verschillende groepen Middenbouw

Leren Leren in verschillende groepen Bovenbouw

Leren Leren in verschillende groepen Bovenbouw

Leren Leren in verschillende groepen Bovenbouw

Leren Leren in verschillende groepen Bovenbouw Film over Leren Leren

Film over Leren Leren

Mening van onze leerlingen

Mening van onze leerlingen

Vragen?