SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De conversation manager. Jef Claes. WOM • Massacommunicatie + WOM – Consument beïnvloed mekaars koopgedrag – 20 ste  21 ste eeuw • Internet (overtippingpoint.
Advertisements

Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
We’re social, now what?. Hoe belangrijk is social media/online?
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
Facebook Zie de kansen!.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Social Media.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Jeroen Bertrams Twitter: jeroenbertrams ANVR Congres 2014.
Ster van Succes.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Online marketing Expert (in een week)
Made by: BadBoysBroekhin
4. Online strategie Internet scorecard
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Social media.
Ouder worden & alcohol Welkom – Karen Vanmarcke
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Eindpresentatie Klusmaatje Sophie Breeman Marc Dreu Lennard Lanting Jasper Mors.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
DAVID PINTO
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Introductie ‘Hacklab MOOC’
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Operationeel plan DIMAGINI
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
over verbouw en nieuwbouw
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Social Media Eindcriteria SM-plan
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams

Inhoudsopgave Social media domineren ons leven Waarom gebruiken we social media Social media Klout score Privacy voorwaarden Reviews Bedrijven met social media KPI’s Social media als standaard marketingkanaal Blinde jacht fans en volgers Algemeen advies Advies per groepje

Social media domineren ons leven

Waarom maken we gebruik van social media? Piramide van Maslow Organische of lichamelijke behoeften Behoefte aan veiligheid en zekerheid Behoefte aan saamhorigheid Behoefte aan waardering, erkenning en zelfrespect Behoefte aan zelfverwerkelijking of zelfactualisatie

Social media Slecht voor je gezondheid Consumenten ontevreden over de algemene privacy instelling Het web slaat veel informatie op Gegevens consumenten makkelijk voor stalkers, hackers en inbrekers

Klout score In Amerikca erg populair Klout score meet hoeveel invloed iemand heeft op basis van succes op Sociale Media Een goede score ligt gemiddeld rond de 40 In de VS wordt de Klout vaak gebruik bij: sollicitaties beoordelen scholieren

Privacy voorwaarden Internet gebruikers vinden privacy niet belangrijk Allerlei instanties proberen netwerken te dwingen om hun privacy te verbeteren Te grote openheid van het web kan er toe leiden tot ongewenste bezoeken

Reviews Plaatsen van een reviews is een nieuwe hobby Invloed op selectieproces Veel onzekerheid Hoe kan je zien of een review nep is of niet?

Bedrijven met social media? Social media een must? Is een organisatie klaar is voor social media? Kan social media bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen? Richtlijnen voor medewerker en marketeers op welke wijze ze Social media moeten inzetten Vaak geen verantwoordelijke die zich met social media bezighoudt Een gestructureerd plan ontbreekt, er is gedegen strategie nodig inclusief de stappen met hoe social media kan bijdragen aan de doelen

KPI’S Er wordt niks gemeten, KPI’S ontbreken of zijn verkeerd gesteld Analyses des te belangrijk tegenwoordig, bij social media blijkt dit minder te gebeuren Likes en tweets zeggen niks over de kwaliteit

Social media als standaard marketingkanaal Standaard online marketing werkt niet op social media Wat is een succesvolle campagne op social media; als niet jij maar je doelgroep over je product of dienst praten Advertentie  start van een conversatie  begin van een relatie

Blinde jacht fans en volgers Ze blijken weinig waard Het kopen van likes of volgers is zinloos en verspild geld Niemand leest updates van bedrijven Negatieve berichten van doelgroep zeer schadelijk Consumenten denken dat elk bedrijf webcare biedt Marketeers en medewerkers doen domme dingen op social media

Algemeen advies Niet wat je doet, maar waarom je iets doet Het is niet altijd goed om op social media te zitten als bedrijf

Hartstochtamsterdam.nl Hogere naamsbekendheid Meer bezoekers Communicatie naar leden en tussen leden

Secondstudieboeken.nl Hogere naamsbekendheid Meer bezoek, leads en sales Hogere klanttevredenheid Betere productontwikkeling a.d.h.v. feedback Betere interne en externe communicatie

Zuidas-health.nl Hogere naamsbekendheid Betere communicatie Pagina wordt blog

Canadoadventure.com Hogere naamsbekendheid Verhalen van anderen op social media