Welkom op de netwerkbijeenkomst crisiscommunicatie Dagvoorzitter: Peter van der Maat WIFI: bezoeker WACHTWOORD: 1000 #VGN
De ideale (crisis)woordvoerder… is een mens van vlees en bloed straalt betrokkenheid en passie uit kent de regels van het interviewspel verkondigt een heldere boodschap en zet ‘s avonds met een gerust hart de tv aan…
De ideale (crisis)woordvoerder… Want dan herkent hij/zij zich in die warme persoonlijkheid die zijn/haar organisatie op een betrokken en gepassioneerde wijze vertegenwoordigt en met gemak een heldere boodschap over het voetlicht brengt waarin alle collega's zich herkennen en op waar ze trots op zijn.
10 basisregels voor crisiscommunicatie 1. Laat je nooit overvallen 2. Voorbereiden, voorbereiden en voorbereiden 3. Communiceer alleen als je een boodschap hebt 4. Beschouw de journalist als doorgeefluik (maar laat dat niet merken) 5. Weet wie je doelgroep is en zorg dat je die bedient
10 basisregels voor crisiscommunicatie 6. Blijf beleefd en maak geen ruzie met de boodschapper 7. Houd de regie in eigen hand 8. Beschouw vragen als opstapje voor het verwoorden van je boodschap 9. Communiceer met passie en vanuit betrokkenheid 10. Herhaal je boodschap daar waar mogelijk