Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Time management in het onderwijs
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Op zoek naar emotie Gemaakt door: Chantal en Carlijn.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Hoe maak je een werkstuk.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Mijn toekomst/droom. Door Natasja van Dijk.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Vondeling Hoe ziet een poezenleven er zoal uit?. Dit hier lijkt mij wel een leuk plekje om te wonen!
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Interpreteren van data
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Wat ik wil…..
Schrijven met een strategie
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 2. Planten- en vleeseters.
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Een werkstuk maken.
OFC28 mediawijsheid les 3.
De dag van het solliciteren Blok 1
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Een paar vraagjes Ben je jonger dan 12 of ouder dan 97? Is dit je telefoon…..? Is dit je TV….? Is dit je computer..?
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Het schrijven van een verhaal
Wat is genoeg?.
Welkom bij Cassiopeia, Cepheus en ANdromeda.
Welkom bij de Raketten en de Ruimtevaarders.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Methodiek: Plancyclus
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Woordjes leren.
Powerpoint presentatie.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Inhoudsopgave Hoe ziet ons ritmisch weekplan eruit? Instructie en werk Project Blokperiode Spel Kring Viering Goed voor mekaar Vragen?
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Pimp je outfit! Gemaakt door: Emkea Krekels. Dit ben ik Ik ben Emkea Krekels en ik ben 11 en een half. Ik ga naar groep 8 en mijn hobby’s zijn: o Hockey.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Activerende teksten.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Wat verwacht je?. Lege schriften… Alles is nog mogelijk!
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Brief aan jezelf in de toekomst 13 mei Verleden Bedenk voor jezelf een herinnering uit het verleden. Het kan met van alles te maken hebben FamilieSchoolreisje.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
– examentraining schrijven & taalportfolio
Het schrijven van een verhaal
Creatief schrijven.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Procedures aan begin van het jaar
Wat leer je allemaal op school?
Brief aan jezelf in de toekomst
Filosofie voorspellen.
Transcript van de presentatie:

Creatief schrijven

Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan we leren? Je kunt creatief omgaan met taal door een eigen verhaal over jezelf te schrijven.

Inkomopdracht Wat? Jullie gaan allemaal een tekstje schrijven over een ‘gebeurtenis’. Hoe? Je schrijft individueel over een leuk(e)/niet zo leuk(e) avontuur/gebeurtenis die je ooit hebt meegemaakt. Beschrijf de omgeving, de personen, wat het avontuur/de gebeurtenis was enz. Hulp? Je werkt alleen. Heb je vragen? Steek je vinger omhoog. Tijd? 10 minuten Uitkomst? Dit is een opstapje naar de volgende opdracht. Klaar? Probeer het duidelijk te beschrijven. Echt helemaal klaar? Probeer nog een avontuur/gebeurtenis te beschrijven.

Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat? Wat is een tijdcapsule? Jullie gaan allemaal een verhaal schrijven over jezelf in deze tijd, een gebeurtenis/avontuur en over de ‘toekomst.’ Hoe? Je schrijft individueel over jezelf, deze tijd en je toekomstbeeld. Loop je vast? Kijk naar de opstappunten op de volgende dia. Let ook op spelling, grammatica en interpunctie. Hulp? Je werkt alleen. Als je een vraag hebt, mag je je vinger opsteken. Tijd? 20 minuten Uitkomst? Je bent bezig geweest met een creatieve manier van schrijven. Klaar? Zoveel mogelijk beschrijven en uitleggen. Helemaal klaar? Mail je verhaal naar

Opstappunten -Jij in deze tijd: Naam? Waar woon je? Hoe ziet je omgeving eruit? Leeftijd Met wie woon je thuis? Ouders, broers/zussen? Heb je huisdieren? Zo ja, welk(e) dier(en) heb je? Wat is je favoriete tv-programma? Wat is je favoriete eten? Wat is je favoriete vakantiebestemming? Wat is je favoriete muziek? Wat zijn je hobby’s? Doe je ook aan een sport? Zo ja, welke sport? Speel je een muziekinstrument? Zo ja, welk muziekinstrument? Wie is je grote idool? Hoe ga je naar school? Welke sociale media gebruik je? Welke spelcomputer(s) gebruik je? -Jij en een avontuur/gebeurtenis: Beschrijf een leuk(e)/niet zo leuk(e) avontuur/ gebeurtenis die je ooit heb meegemaakt. Probeer alles goed te beschrijven. -Hoe zie je jezelf over 30 jaar? Wat is je grote droom? Hoe ziet je leven eruit? Wat is/zijn je toekomstwens(en)? Hoe verplaats je je? (fiets, vliegtuig enz.) Beschrijf het duidelijk en leg alles uit. Wat vind je? Waarom vind je iets? Waarom is iets leuk? Geef voorbeelden.