Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Advertisements

Gezondheid, versterkt in eigen hand
Gemeentelijke huisvesting. Inhoud • Burgemeester Bert Bouwmeester: inleiding • Wethouder Geert Roeles: samenhang centrumplan • Peter van Dijk: ontwikkeling.
Ervaring implementatie aanpak
Zaakgericht Werken.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
met vallen en opstaan naar een mid-office
BAG - WOZ, planning en commitment
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start.
(Interactieve) voormeldingen
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
Governance van de informatievoorziening
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Implementatie Normblad 8002
Presentatie Geert Keser 5 november 2010
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Enterprise Document Management Fase
De case Oostkamp.
Wmo-scan voor dorpshuizen!
1. Decentralisatie van overheidstaken naar gemeenten Gemeenten worden in 2015 verantwoordelijk voor: - jeugdzorg, - werk en inkomen en - zorg aan langdurig.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Doelen, doelgroepen en dienstverlening Een kijkje in de keuken van het gebruikersonderzoek Thea van der Geest, Nalini Kotamraju Jurjen Jansen, Joyce Karreman,
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Wmo-scan voor dorpshuizen! Plattelandsparlement 14 november 2015 Gerrit Kapteijns.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Tafel dagbesteding gemeenten
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
SAMENHANG DOOR SAMENWERKING VOOR SAMENLEVING Wijnand van Lieshout, EGEM-i adviseur.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Bedrijfsplan 1.  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële.
1 Samenwerking in de regio Leiden Secretarissenkring Holland Rijnland 15 november 2007.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Dienstenmarketing Week 4.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Rapportage ‘Over leven met dieren’ “Na zaaien komt oogsten”
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
ICT plan 4 september i-NUP I-NUP bouwt voort op het NUP, het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid. Aan dit programma lag.
Congres 2016 “Kerk in Uitvoering” Welkom bij de workshop Geld Door: Huib van der Burg, portefeuillehouder ‘geld’
Provincie Noord-Holland “Kansen voor waterrecreatie” Sail, 21 augustus 2015 Bram Hulsman programmamanager Provincie Fryslân Het Friese.
Schuldhulpverlening Tijdlijn schuldhulpverlening 2011 Beleidsplan integrale schuldhulpverlening vastgesteld 2013 (juli) start onderzoek rekenkamer in Ridderkerk.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
JAARPLAN Griffie 2014 Bijlage A3. Toelichting A rood: bestuur en financiers oranje: maatschappij groen: klanten en partners blauw: medewerkers.
Verslag Bestuursgesprek tussen Philadelphia en de Inspectie.
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
2 e Berap Portefeuille Petra Dassen Diverse baten Gemeentefonds€ (incidenteel nadeel) OZB€ (incidenteel voordeel) Toeristenbelasting€
Verandertypen en invoeringsstrategieën Omgevingswet
1 Programma 8 burger en bestuur Interne- en externe dienstverlening Vormgeving en ondersteuning lokaal bestuur.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
1 Landerd 2020 Levendig en natuurlijk ondernemend Voorbereidende raadsvergadering
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Afspraakgericht werken Snel balie
Organisatieontwikkeling
Rotterdam: Van werkstad naar netwerkstad
Implementatietraject Doorontwikkelen BRON vo
Het Digitaal Stelsel Omgevingswet:
Transcript van de presentatie:

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de EGEM- propositie” Sponsoring gezocht en vastgelegd van burgemeester en secretaris Adviseur aangetrokken Start gemaakt met foto van de huidige situatie, te realiseren doelen en dus de veranderopgave Draagvlakverbreding ambtelijk gezocht en gevonden

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Organiseren: Er zijn 19 projecten onder de paraplu van VDN, elk met hun eigen dynamiek, snelheden, resultaten. Maar wel met dezelfde mensen die het moeten doen!!

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Paraplu voor: basisregistraties – v.b. BAG, WOZ, GBA, digitalisering van loketten en dossiers – v.b. Digitale bestemmingsplannen, WMO, WABO digitale voorzieningen voor identificatie – v.b. DIGID en BSN. doorontwikkeling elektronische dienstverlening – v.b. verbetering website, e-transacties, ontwikkeling richting Klant Contact Centrum (KCC)

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Externe druk: Vraag is niet of maar hoe

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat is het, wat houdt het in: Intern gericht programma, met een duidelijke externe focus Andere manier van denken voor medewerkers en bestuur

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Vliegwiel voor organisatie-ontwikkeling: Nieuwe – Instrumenten – Systemen – Organisatiestructuur – Manier van aansturing – Functie-eisen aan medewerkers

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Impact: Een enorme opgave voor onze kleine kwetsbare gemeente. Het is een kleine groep mensen die dit alles moet realiseren De winkel blijft open

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Planning: Voor 1 juli duidelijk hoe de 19 deelprojecten vorm en inhoud gaan krijgen (projectplannen, inclusief investeringen) Daarna realisatiefase Verschillende snelheden en einddata Rapportage aan college, maar ook aan de raad in de P+C-cyclus (en waar nodig extra)

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Proces: Het plan van aanpak om te komen tot een realisatieplan is klaar. Voor de 19 projecten wordt nu gewerkt aan de projectplannen Voor 1 juli 2009 is het realisatieplan klaar (lees de verzameling van de projectplannen) Feitelijke uitvoering van de projecten vindt de komende jaren plaats.

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Meten is weten: Burgeronderzoek PL Klanttevredenheidsonderzoek Medewerkerstevredenheidsonderzoek Gegevens naar binnen toe vertalen

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Belangrijk onderdeel: Het Klant Contact Centrum (KCC) (conform het landelijke concept Antwoord©)

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat verwachten we van de Raad: Begrip (waar gaat het om en welk belang hechten we hieraan) Betrokkenheid Signalen over kwaliteit van dienstverlening van buiten naar binnen geven (op de juiste plekken) Budgetten