Curriculum Tinbergen Start September 2014. Leergang 2.1: Beginnend opleider Tinbergen OktoberBlok 1: Observatie SU, consulteren, Leergesprek, klinisch.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Feedback – Hoe kan het beter?
Advertisements

BAGAGE ser peters.
Samen naar een individueel opleidingsplan (IOP)
De Huisartsopleiding in Nederland
Introductiebijeenkomst
APC curriculum 2012 Integratie van medische inhoud en
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Bas Koole Leen Aper Fac. Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen
INFO - AVOND VMBO 3.
Resultaten inventarisatie opleidingsplannen & Toelichting op het programma Lambert de Bont Voorzitter Centrale Opleidingscommissie UMCG.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Stagebegeleiding Bijeenkomst 5 Blok 2.
Welkom bij Maastricht University.
Naam workshopbegeleider
APC curriculum 2014 Integratie van medische inhoud en
Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.
Pilot docentenstages 2014 Rikie Elling, lid Commissie Opleidingen Van School naar Praktijk.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
CMAS/NOB brevetopleiding
Training digitale didactiek
Start flp 3 Functioneringsgesprek
APC curriculum 2014 Integratie van medische inhoud en Arts-patiëntcommunicatie Onderwijs in contextspecifieke doelgerichte arts-patiëntcommunicatie Implicaties.
Bekwaam & Competent Hoe bewaak je dit?
Bachelor Medische Hulpverlening
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Welkom. Voorstelle n Goedemorgen Meneer/meester Durenkamp Jullie SLB’er/mentor 10:15 – 10:30.
Slc. “Doe elke dag datgene wat je graag doet. Iedere dag. Dat is het beste advies dat ik kan geven”. Warren Buffett (rijkste man ter wereld, in Buckingham,
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Bijeenkomst September 2015
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Het nieuwe curriculum Arts-Patient- Communicatie Op basis van het Landelijk APC-curriculum 2012.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
Onderwijs palliatieve zorg Huisartsopleiding 3e jaar Context en proactiviteit Huisartsopleiding Erasmus MC.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Arts-patiënt communicatie Huisartsopleiding 1e jaar.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Het opleidingsgesprek
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Blok 5 17 februari 2015.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Intensief begeleidingstraject
Observeren en rapporteren
Welkom Havo 5..
Praktijk Opleiders Cursus
Oudermiddag De Bonkelaar UnIQ 7/8
Themagroep ICT en de lerarenopleider
Praktijk Opleiders Cursus
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Rekenen en wiskunde op Het Segment
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
Workshop ‘Structuur en Logistiek in opleiden’
Hup aios hup! Hoe bevorder je een actief leerproces?
Learning Portal Schooljaar
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Programma ‘Opleidingsgroepen vaardiger ondersteunen’
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Richting geven aan Teamontwikkeling
Observeren rapporteren
Ontwikkelingen zichtbaar
Leergang LOB: verdiepingsmodule
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren Tip! Hier beginnen met een startvraag: waar.
Transcript van de presentatie:

Curriculum Tinbergen Start September 2014

Leergang 2.1: Beginnend opleider Tinbergen OktoberBlok 1: Observatie SU, consulteren, Leergesprek, klinisch redeneren NovemberBlok 2: checklist med. Vaardigheden, LHK, IOP, KPB & COMBEL DecemberKerstlunch & Jaarcollege Patrick Bindels (HAG) JanuariBlok 3: Theorie leergesprekken, video bespreken, standaard bespreken, voorlopig advies FebruariBlok 4: Consultvoeringstoets, MAAS-Globaal, procesgericht leergesprek MaartGemeenschappelijke dag aios/haos : voorbereiden zelfstandige week AprilBlok 5: Definitief advies, leerplan komende drie maanden, KPB’s MeiBlok 6: Leerdoelen 2e en 3e jaar, keuzeonderwerp JuniCentrale opleidersdagen: Klinisch redeneren JuliLunch en Jaarcollege Frans Ewals (AVG) AugustusBlok 7: Afronding 1e jaar en evaluatie leergang

Programma Blok 1 Kennismaking (10 min) Introductie (5 min) Waarom ben je opleider geworden? (20 min) Wat houdt jullie bezig? (20 min) Hoe breng je lancunes van aios in beeld en werk je ze samen weg? (30 min) Nabespreking (2o min) Afronding (5 min)