 Definitie  Toepassing  Aanleiding  Soorten  Voordelen  Nadelen  Conclusie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Advertisements

Marktplaats Inhuur Negometrix Gebruikersdag Rechtmatig & doelmatig
Finace & Outsourcing. Finace: Think Build Operate  Wat doet Finace  Advies  Implementatie  Outsourcing  800 medewerkers  Branches  Handel, Industrie,
CBZ congres Aanbestedingsinnovatie of vraaginnovatie? Stichting Roges Stan Vermeulen, directeur 25 september 2007.
Van, voor én door het onderwijs.
Agenda Blok 1 - Evolutie van Cloud Computing
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
FlexForum : Kansen in de flexmarkt Donderdag 10 mei 2007 Waarde toevoegen Denk als je klant en wordt zijn beste leverancier.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Nationale Kleine Scholen Conferentie Presentatie concept plannen Namens de initiatiefgroep Herman Ritter & Theo Bockting (Dorpsraad De Weebosch)
Facility management en inkoop
Werken op afstand Onderzoek in Vlaanderen Michel Walrave (UA, 2004) Catherine Misonne.
VOKA - VCG - Jos Borremans - jborrema Page 1 08/12/2009 Zelfsturende teams.
CAF als een geïntegreerd instrument. 1. Uitgangspunten Voor Gent..is KWZ niet…maar is KWZ wel … Doel Voldoen aan vereisten, normen, decreten Uiting van.
Business Marketing Management
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
2 Werkstromen en functieanalyse
Uitwisseling Ieper - Gliwice. Index Hoe het begon Bilateraal? Multilateraal? Ons project Help!
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Meerwaarde van Kennis in Beleid
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
Clinical audit Ervaringen in Engeland
Is Almelo uniek? Trends op de re-integratiemarkt.
België Bulgarije Cyprus Denemarken Duitsland Estland Finland Frankrijk
Adviespresentatie Heineken
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Duurzaam besparen Voor het MKB bedrijf. Verbeter de dienstverlening, verlaag de kosten Verlichtingskosten – 58% Laagste prijs garantie op gas & elektra.
Nike Supply Chain Management
Organisatie van de HRM-functie
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Arbeidsrelaties van de toekomst Monique Ramondt. Introductie Vestigingsplaats: Zutphen Dienstverlening in geheel Nederland aan eindgebruikers/bemiddelingsorganisaties.
Bedrijf in de buurt? Bron: leefbaarheidsproblemen. Vertrek bedrijf Gevolgen voor buurt. Overlast. Onveiligheid.
Eberhard Dijkhuis | Dijkhuis Aannemersbedrijf. Duurzame aannemer Duurzame aannemer ?
Goederenverwerking H25 Relaties Manager Handel.
En nu meters maken bij de werkgever in huis!
Naar een optimaal HR - beleid
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7
 Productmarktcombinaties Second life vehicle. {{ PMC I  Catering For Weddings! PMC II  Promotion vehicle!
Oracle licenties…… Hoe kunt u besparen? David Abeln
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
H o o f d s t u k 3 H e t W e l v a a r t s p e i l § 3.1 Werken en waar? Drie bestaansmiddelen of economische sectoren Primaire, secundaire en tertiaire.
Alex van der Wal, 18 Juni 2015 Een gezonde kijk op winst & verlies maken op medewerkers Activeren, Inspireren & Vitaliseren.
INNOVATIE DOOR NETWERKEN met ‘altruïsme, vertrouwen, redelijkheid en vrijgevigheid’ als basis Hilde de Groot en Jan A. Jurriëns Lectoraat Innovatie HAN/FEM.
Voorstellen Henk Post Teammanager staf ISZF Opdrachtnemer, personeelslid ISZF Adviseur, security officer, bedrijfanalist.
Afdeling Romte prettig eigenwijs! Bauke Zwaagstra & Jaap Melessen Afdeling Romte 26 oktober 2011.
Thuiswerken De voor- en nadelen van thuiswerken toegelicht.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
GOVERNANCE OP DE SCHAAL VAN RICHTER
Van der Sanden Asbestsanering BV
De deel economie en de arbeidsmarkt
Groep 1 Roy Krabbenborg Rene Welter Mario Havik
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
“Wij maken úw product volgens úw wensen!”
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Verantwoor-delijkheden t.o.v. stake-holders Klanten en leveranciers
Hoofdstuk 5 - Distributie naar klanten
Excasso Voorstel wijziging Excasso Definitie/ doel: Controle op uitgaande betalingen tbv juistheid van de uit te betalen bedragen Probleemstelling In.
Bring your OWN device (byod)
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Workshop pitch BloemistExclusief
Checklist for Savings & Added Value
Ik ben een full stack consultant! TestNet najaarsevenement
Is testen een project op zich?
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Cursus Interne auditor
Transcript van de presentatie:

 Definitie  Toepassing  Aanleiding  Soorten  Voordelen  Nadelen  Conclusie

 Uitbesteding/uitvoering bedrijfsactiviteiten en/of –processen = delokalisatie (globalisering)

 Catering  Security  Onderhoud  IT  Parking  Boekhouding  Marketing  …

Focus “core activities” Juridische voordelen Vb. Ierland  belastingen Gebrek aan expertise Vb. India  IT, callcenters Beschikbaarheid

1.Nearshoring = nearshore outsourcing  Vb. Bulgarije, Hongarije, Polen  Kwaliteit  Flexibiliteit  Kostenreductie Minder ingrijpende verschillen

2.Offshore outsourcing = overzees continent  Vb. India  Kostenbesparing

VOORDELEN Kwaliteits- verbetering Focus kern- activiteiten Expertise Beschik- baarheid Extra benutting tijdzones Kosten- besparing Minder risico’s

NADELEN Afhanke- lijkheid Taal- verschil Cultuur verschil Onge- schoolde arbeiders Controle- verlies Problemen met leverancier ShirkingPoaching Opportunistic repricing Verlies klant- focus Job- verlies

 Voordelen > nadelen?  Overwegen! ◦ Risico ◦ Voorbereiding ◦ Vertrouwen

Sylvia Debusschere – 2MA AO