Verkeersdoorstroming Gouda Integraal bekeken en aangepakt Raadspresentatie 21 juni 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Infoavond Kuurne Heraanleg R8 Kortrijk-Kuurne.
Advertisements

Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Knoop Moerwijk Ruimteconferentie 2008
Actieplan verbetering Luchtkwaliteit Deventer Berend Hoekstra Senior adviseur luchtverontreiniging 24 mei 2006.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
Fietsvriendelijke maatregelen bij Verkeerslichten
Fietsoversteek turborotonde Wijchen
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Het Rekenkamerrapport en de Luchtkwaliteit Raadsinformatieavond, 6 sept Jan Korff de Gidts Kracht van Utrecht-initiatief.
Varianten-studie dubbele overweg
Herinrichting van de President Kennedylaan N323b te Kortrijk
Westelijke ontsluiting Ronde 20 november 2012
Reconstructie Energieweg
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Wegwerken van gevaarlijke kruispunten en wegvakken in Vlaanderen
Infrastructuur Soest-Zuid en Soesterberg
Recreatief fietsen: nog een hele uitdaging
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Van krachtwijk naar fietswijk
“Groot onderhoud Huis ter Duinstraat / Nieuwe Zeeweg” Afdeling Openbare Werken Dhr. P. Verhoef Doel presentatie: informerend.
Aanpak N629: één project, twee delen
Verkeersveiligheid Brede School Zuidhorn
Verkeersveilige Schoolomgeving
Infovergadering Heraanleg Kasteellaan 21 januari
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
Participatieavond 29 september 2015 Mobiliteit wijk Oostkouter.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Bestemmingsplan Buitenwatersloot voormalig Combiwerk Presentatie voor de Commissie Ruimte Verkeer en Wonen 27 oktober 2014.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
Update St. Sebastiaansbrug presentatie Raadscommissie 2 december 2010.
Verkenning Haltering Bussen Station Gouda Noordzijde1 INHOUD SAMENVATTING EN CONCLUSIES………………………… 2 1.INLEIDING…………………………………………………… UITGANGSPUNTEN…………….……………………….………
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
Informatieavond herinrichting N236 Gooilandseweg Weesp
WELKOM Stress test businesscase Spoorzone Presentatie voor de raad op 10 november 2014 Isidoor Hermans, directeur OBS.
Presentatie Herinrichting Centraal Plateau voor de gemeente Nuth Inger Orbons Secretaris Landinrichtingscommissie projectleider DLG.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
Welkom Informatiebijeenkomst RijnGouwelijn Lammenschansweg Gemeente Leiden.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’
Herontwikkeling Zuidelijk Stationsgebied Gouda René Snijders, Dennis van Wieren 5 april 2013 Verkeersanalyse.
Gebiedsvisie Hollandsche IJssel 2020 Gouda Presentatie gemeenteraad Peter Schraven 18 juni 2008 projectleider.
Aanleg N197 Westelijke Randweg Beverwijk Jon Bellis april 2009 Bewonersinformatie over het werk aan de Velsertraverse.
Welkom bij de Informatieavond Groot onderhoud N mei 2016.
FIETSPADEN-riolering HEMELSHOEK
Programma 5 verkeer en ruimtelijke ontwikkeling 1e ijkpunt voorjaar 2010 jaarrekening 2009, 4 maandsrapportage, stadsmonitor en meicirculaire.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Verkeersnotitie Landerd Waar staan we? Waar willen we naar toe? Hoe bereiken we dat?
Hasselt Riolerings- en wegeniswerken Albertkanaalstraat en Overdemerstraat Infovergadering inwoners 10 & 17 februari 2016.
Wijkplan Egmond aan den Hoef Algemene ledenvergadering 22 november 2007.
De Hoofdstraat gaat op de schop!. 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 2 Programma 20.00, en uur: presentatie ontwerp (10 minuten) gesprek.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
WAAR VINDT GROOT ONDERHOUD PLAATS?
Stedenbaan Commissie Ruimte & wonen 9 mei 2007.
Klankbordsessie 2 december 2015
VERO Fietsroute
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
Infovergadering inwoners
Fiets/snelfietsroutes in provinciale akkoorden
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
Mobiliteit Ondernemersavond 6 november 2018.
Infovergadering Heraanleg Pauwelslei fase II
Herinrichting Haacht-Station
Integrale aanpak Rioolvervanging, ophoging en herinrichting
Maatregelen m.b.t. Inpassing
Nieuw station ALBERT Openbare bijeenkomst Dinsdag 17 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Verkeersdoorstroming Gouda Integraal bekeken en aangepakt Raadspresentatie 21 juni 2010

Inhoud 1.Middelen voor bereikbaarheid 2.De hoofdstromen in Gouda 3.Huidige knelpunten 4.Mogelijkheden om de doorstroming te verbeteren 5.Aandachtsgebieden a.Rondom het spoor Hamstergat Nieuwe Gouwe Oostzijde Kattensingel Burg.Jamessingel Albert Plesmanplein Spoortunnel Zuidelijk stationsgebied Kleiwegplein b.Kadebuurt c.Boerhaavekwartier d.Burg. van Reenensingel 6.Het totaalpakket aan ingrepen 7.Het Raadsvoorstel 8.Financiën 9.Globale uitvoeringsplanning

1. Middelen voor bereikbaarheid Subsidie Spoorse doorsnijding € 8,7 mln CIP, mobiliteitsvisie € 2,0 mln Totaal, nog in te vullen € 10,7 mln CIP, vervanging verkeersregelinstallaties (VRI’s) € 4,0 mln vastgelegd in programmabegroting Aanpak Burg. Jamessingel € 7,5 mln waarvan € 5 mln subsidie, de rest komt uit de grondexploitatie Spoorzone Bijdrage aan Zuidwestelijke Randweg € 12,5 mln op een totaal van € 65 mln.

2. De hoofdstromen in Gouda (mtv/etmaal)

3. Huidige knelpunten

4. Mogelijkheden om de doorstroming te verbeteren Nieuwe wegen aanleggen Zuidwestelijke Randweg Kruispunten aanpakken Meer opstelstroken Compactere kruispunten Minder kruisende verkeersstromen Verkeersregelinstallaties (VRI’s) optimaliseren & koppelen Bewegwijzering Minder autoverkeer in de spits Intercity station RijnGouwelijn Extra fietsenstallingen

5. De aandachtsgebieden

5a Rondom het spoor

5a Rondom het spoor, Hamstergat Huidig Belangrijkste veranderingen en consequenties extra rechtdoor en linksaffer vanaf Burg Jamessingel extra vrije rechtdoor en linksaffer vanaf Goudse Poort extra rechtdoor en geen linksaffer vanaf Nieuwe Gouwe Oostzijde verkeer van Waddinxveen moet via Goudse Poort naar snelweg geen fietsoversteek bij Hamstergat doorstroming verbetert aanzienlijk Nieuw

5a Rondom het spoor, Nieuwe Gouwe Oostzijde Belangrijkste veranderingen en consequenties optimalisatie verkeersregelinstallaties: Meridiaan Energieweg Industriestraat

5a Rondom het spoor, Kattensingel Belangrijkste veranderingen en consequenties inrichting als 30 km weg totale herinrichting bij vervanging kademuur

5a Rondom het spoor, Burg. Jamessingel - Rijsselseweg Belangrijkste veranderingen en consequenties aansluiten inrit vanaf kantorenlocatie A1 Rijsselseweg

5a Rondom het spoor, Burg. Jamessingel - Winterdijk Belangrijkste veranderingen en consequenties verbreden fietsverbinding Antwerpseweg - Winterdijk

5a Rondom het spoor, Burg. Jamessingel - Dreef Belangrijkste veranderingen en consequenties aanpassing kruising door aanleg opstelstroken t.b.v. parkeerterrein huidignieuw

5a Rondom het spoor, Burg. Jamessingel – RijnGouwelijn Belangrijkste veranderingen en consequenties RijnGouwelijn op een spoordijk naast het bestaande spoor meebetalen aan provincie van meerkosten

5a Rondom het spoor, Burg. Jamessingel - tussen Dreef en APP Belangrijkste veranderingen en consequenties bredere en extra fiets- en/of voetpaden tussen Dreef en A. Plesmanplein Largas (langzaam rijden gaat sneller) pleinen bevorderen doorstroming, keer- en linksaf mogelijkheden fiets- en voetgangersoversteek thv Wellantcollege en NS station (evt. VRI) mogelijkheid halteplaats OV en K&R stroken ontwerp anticipeert op komst busstation noordzijde duurzame doorstroming (filedruk niet te voorkomen)

5a Rondom het spoor, Albert Plesmanplein Huidig Nieuw Belangrijkste veranderingen en consequenties kruispunt waardoor een betere doorstroming berkenbomen weg twee rijstroken naar de tunnel (anticiperend op busstation noord) minder rood licht negatie en meer veiligheid toerit tunnel aanpassen op twee rijstroken

5a Rondom het spoor: Spoortunnel uitbreiding toerit met extra rijstrook verplaatsing voet- en fietspad naar westen met verbeterde en sociaal veiligere voetgangersverbinding voor parkerend publiek toekomstige verbreding tunnel en busbaan mogelijk Huidig Nieuw Belangrijkste veranderingen en consequenties

5a Rondom het spoor: Zuidelijk stationsgebied Belangrijkste veranderingen en consequenties parkeergarage met ontsluiting via B. Jamessingel en Noothoven van Goorstraat éénrichting Crabethstraat omdraaien richting station Vredebest afgesloten voor verkeer expeditieverkeer via Crabethstraat en Vredebest

5a Rondom het spoor: Kleiwegplein Nieuwe inrichting Belangrijkste veranderingen en consequenties Vredebest voetgangersgebied, bussen naar het noorden linksaffer Kattensingel/Spoortunnel vervalt compactere kruising met veel betere doorstroming en oversteekbaarheid alternatieve fietsroute naar het station

5b Kadebuurt

Belangrijkste veranderingen en consequenties vrije linksaffer vanaf Blekersingel naar Schouwburglaan parkeerdek Schouwburgplein vervalt Noothoven van Goorstraat onderbroken voor autoverkeer Knip is conform mobiliteitsplan

5c Boerhaavekwartier

Dreef noord 30 km/uur gebied extra opstelstroken + VRI bij kruispunt met Büchnerweg éénrichtingsverkeer Ronsseweg opstelstroken naar Ronsseweg en GHZ extra opstelstroken Van Limburg Stirumstraat – Statensingel, of: éénrichtingsverkeer W. de Zwijgersingel GHZ Belangrijkste veranderingen en consequenties

5d Burg. van Reenensingel

regeling kruispunt Goudse Poort vervangen en koppelen aan Hamstergat regeling kruispunt Burgemeester Mijssingel vervangen optimalisatie verkeerslichten: Ridder van Catsweg – Bloemendaalseweg Plaswijckweg Belangrijkste veranderingen en consequenties

Verbetering verkeersveiligheid gemotoriseerd verkeer Verbeteren afwikkeling 6. Het totaalpakket aan ingrepen

7. Raadsvoorstel 1.Het Albert Plesmanplein te reconstrueren tot een geregelde kruising ter bevordering van de verkeersdoorstroming en de verkeersveiligheid. 2.Een bestemmingsreserve ‘Verbetering doorstroming verkeer rondom het spoor’ te vormen. 3.De middelen uit de subsidie Spoorse Doorsnijdingen onder te brengen in de bestemmingsreserve ‘Verbetering doorstroming verkeer rondom het spoor’. 4.Vanuit de bestemmingsreserve ‘Verbetering doorstroming verkeer rondom het spoor’ in 2010 €0,9 mln beschikbaar te stellen voor de reconstructie van het kruispunt Albert Plesmanplein. 5.Vanuit de bestemmingsreserve ‘Verbetering doorstroming verkeer rondom het spoor’ in 2010 €0,15 mln beschikbaar te stellen voor aanschaf van een dynamisch verkeersmodel waarmee alle de komende jaren te maken verkeersontwerpen naadloos op elkaar kunnen worden afgestemd. 6.Vanuit de bestemmingsreserve ‘Verbetering doorstroming verkeer rondom het spoor’ in 2010 €1,1 mln over te brengen naar de bestaande bestemmingsreserve Rijn-GouweLijn.

8. Financiën CIP, vervanging VRI’s (vastgelegd in Programmabegroting) € 4,00 mln CIP, mobiliteitsvisie € 2,00 mln Bestemmingsreserve ‘Verbetering doorstroming verkeer…’ € 8,70 mln Totaal beschikbaar, nog in te vullen € 10,70 mln Kosten in 2010 (besluitvorming 30 juni) RijnGouwelijn - € 1,10 mln Albert Plesmanplein - € 0,90 mln Dynamisch verkeersmodel - € 0,15 mln Nog beschikbaar na 30 juni € 8,55 mln Geplande projecten Hamstergat Spoortunnel Kleiwegplein Optimalisatie Burg. van Reenensingel Overige maatregelen (o.a. Winterdijk)

9. Globale uitvoeringsplanning projecten Burg. Jamessingel Albert Plesmanplein Kattensingel Spoortunnel Kleiwegplein Winterdijk Hamstergat Boerhaavekwartier Burg. van Reenensingel Nieuwe Gouwe Oostzijde Zuidwestelijke Randweg