Workshop Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ?. Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Why.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop ‘De eerste indruk’
Advertisements

SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Beeld zegt meer dan duizend woorden….
Communicatie met de klant
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Usability analyse.
Welkom Thuis Karpos Leerhuis.
Zeven bronnen van arbeidsvreugde
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Welkom bij de 4e workshop over:
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
9 december 2013 Ineke Willems Thijs Kieft
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
 Laura Elsman  E-see Video  Bedrijfsvideo zakenvrouwen  Camera Coaching  Styling, visagie, haar  Authentiek, aantrekkelijk, geloofwaardig.
Het sollicitatiegesprek
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
Communicatie en dementie
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Volksuniversiteit Zwolle
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Liefde en relaties.
PESTEN JULIANASCHOOL.
UVW LinkedIn Presentatie
Blok 3. Gesprekstechnieken, 2 uur
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
© Inspiration Development Gemeenschapsvorming Vrij-Katholieke Kerk in Nederland Inleidende workshop 18 februari 2006 Markus & Brigitte van Alphen.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Communicatie & Relatie
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Beïnvloedingsregel aanwezig? nieteen beetjesterk wederkerigheid x consistentie.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Workshop: StemPresentatie Presenteren vanuit stem, adem, klank, houding, expressie. Vergroot de impact van jouw pitch!
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Sadan opdracht David Beernaert 1BaO a1 l r
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Reclame Le Trefle over wc papier Beïnvloedingsregel.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Anders kijken, anders doen
Wie ben ik?  .
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Sport Werkt!.
Wie ben ik?  .
Beïnvloedingsregel aanwezig?
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Burgerschap Samenwerkend leren
Nee Zeggen!.
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Social media voor statenleden/politici
Beveiligingsbewustzijn op een speelse wijze
Creëer je zelf!.
Zichtbaarheid Creëren
Transcript van de presentatie:

Workshop Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ?

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Why

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Why How

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Why How What

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Why How What

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Hoe maak jij contact ?

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ?

De Beinvloedingsfactoren van Robert B. Cialdini Sociale Bewijskracht (gelijkgestemden) Autoriteit (onzekerheid wegnemen) Schaarste (maakt meer waard) Commitment & Consistentie (stap-voor-stap verleiden) Wederkerigheid (onderlinge verplichting) Sympathie (kennen en mogen)

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Sympathie Gelijksoortigheid (bv kleding) Fysieke aantrekkelijkheid (halo-effect) Complimenten / Lof Gemeenschap. ervaringen (eerder contact - vertrouwdheid)

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Afstemmingsvariabelen Criteria, waarden en bv passie (wat iemand belangrijk vindt) Lichaamstaal: Bewegingen en gebaren Ademhaling: stempo, -ritme en –diepte Stem: spreektoon, - tempo en –ritme Overtuigingen (meningen, vooronderstellingen, aannames) Cultuur (soort kleding, favoriete sport, etc.)

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Het Principe van Rapport (NLP) Afstemmen (volgen) tot je echt contact hebt en dan pas gaan leiden !

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Goed contact maken in 4 stappen 1.Ben bewust van jouw (eerste) indruk op de ander in gesprek. 2.Maak oprecht (oog)contact. 3.Stem af op de ander. 4.Eerst volgen totdat er contact is om vervolgens te gaan leiden.

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? In een goed gesprek is er sprake van Een sfeer van harmonie & openheid. Respect voor elkaars wereldmodel. Wederzijds vertrouwen. De bereidheid om elkaar te volgen.

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? De POR-techniek Probleem – Oplossing - Resultaat Vertel aan de ander: welk probleem jij waarneemt op jouw markt; op welke wijze jij daar een oplossing voor biedt; welk effect jouw dienst/product heeft op business van jouw doelgroep.

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Concrete tips om jouw gunfactor te vergroten Echt contact maken in vier stappen. Vergeet niet te POR-ren in het gesprek. Stip jouw Why (passie) aan in het gesprek. Complimenteren.

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Speciale Aanbieding Bij minimaal 8 deelnemers: 3-daagse training Effectief comuniceren & Persoonlijke groei, voor Euro 550,- excl. Btw. 25% korting op het trainingsaanbod van Schoonderwoerd & Partners. Tegen inlevering van mijn business card 30 min. advies inzake persoonlijke ontwikkeling.

Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Opdracht voor tijdens de borrel 1.Probeer af te stemmen op de lichaamshouding en gebaren van de ander. 2.Probeer in je pitch te verwoorden WAAROM je doet wat je doet. Kijk of je elkaar kunt vinden in passie en drijfveren.

Viisi & Retsok, 5 januari 2016 Contactgegevens Piet-Hein Koster MSc. Eigenaar Retsok Training & Performance Tel: