Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Handleiding voor het updaten van de Pupillen competitie website V (22april 2010)
PRESENTATIETRAINING.
Kamer van Koophandel Haaglanden
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Ondernemen na je studie!
Medmec04 les 5 Engagement.
Identiteit MedMec03 en 04 les 2(1) Mail: Wiki:
Basisboek marketingcommunicatie
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
 .
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Presentaties van het werk tot nu toe Tijdschrift Film Online product.
1 1 e jaars aardrijkskunde Mentoruur 3.
Ouderbijeenkomst.
Ouderbijeenkomst. ZOMER © Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Les 5. In beeld gevangen Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie overweg met een eenvoudig fotobewerkingsprogramma; hebben jullie je idee vormgegeven.
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
CMTONT01-1- Ontwerpen als dit goed doordacht is... CMTONT01-1.
Van Max en Jim BIOMIMICRY. Biomimicry is als je een probleem hebt dat je dat dan oplost door de natuur. Het hoeft niet perse een probleem te zijn als.
Artis.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Robin Schoew, John Frederiks en Bas van der Hoeven.
Leesplezier in de schoolbibliotheek Training voor ouders en andere vrijwilligers in de schoolbibliotheek Bijeenkomst 2.
MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 11. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Wat vonden jullie ervan?
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 4. Leerdoelen  De student is zich bewust van eigen kunnen, interesses en ambities  De student kan een pitch geven over zichzelf en over.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 9. Terugblik  Wat vonden jullie van het FabLab?  Alles gelukt met het voorbereiden van de pitch?
Afsluiting Minor Mediaondernemerschap (MMO16) 2015/ semester 2 23 juni 2016.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Xperience Liefde en relaties
Dit is mijn presentatie.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Ondernemerschap E43.
Omschrijvingen en definities
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Foto-opdracht : In de kantine na school tijd
Digi(bord)boek project <titel project>
Foto-opdracht : Wat doen leerlingen tijdens de pauze
Marketing Week 2, les 2.
23 november 2017 bijeenkomst 2; wpl1 RijnIJssel, Utrechtsestraat, Arnhem Jacqueline van der Zee en Jacques de Goede.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 6.
Opdracht PowerPoint Maak een PowerPoint over jezelf.
Hoofdstuk 1 Idee: Droom of illusie?
Transcript van de presentatie:

Bijeenkomst 6

Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen

Zijn er nog mensen die moeten pitchen?

Meet the coaches

Tijd voor een korte pauze

Werken aan marktonderzoek  Het bedrijfsidee  De doelgroep  CBS – centraal bureau voor statistiek (informatie te vinden)  Rechtsvorm   Trends in de markt  Concurrentie analyse  Handelsregister, KvK (informatie te vinden)  SWOT  Klein marktonderzoek

Afsluiting  Huiswerk  Tweede aftekenmoment: marktonderzoek  PDF – 1 bestand  Deadline: zondag 6 maart 16:00  Opdracht Blog  Jullie hebben een tijdje niet zoveel gedaan met de blog van school.  De volgende opdracht werk je uit op je blog: Maak op je blog een nieuwe pagina aan met titel Green bananas en voeg deze pagina toe aan je navigatiemenu. Beschrijf in eigen woorden de afgelopen 6 bijeenkomsten van Green bananas. Wat hebben we tot nu toe allemaal gedaan, wat heb je geleerd? Beschrijf op je blog je ondernemersidee. Laat zien waar je je inspiratie vandaan hebt (linkje, foto’s?) Deadline: zondag 6 maart 16:00