Tijdsindeling 15.30 – Start, de inleider 15.35 – Sensire 15.55 – Trias Jeugdhulp 16.15 – Vragen en stellingen 16.30 – Afronding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Digitaal delen is het nieuwe hebben” 9 vragen over de toekomst van overheidsinformatie ICTU Café 11 februari 2014.
Advertisements

Door goede gesprekken groeien
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
Samen leren werken in de cloud
FESTO MecLab Werkplekbespreking MecLab stations van FESTO Didactic.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Langer zelfstandig thuis VIB bijeenkomst 28 november 2011
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
Gepersonaliseerd leren
POP Implementeren Mobiliteitsfonds HBO Inleiding Els Frigge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Wat is de rol van ICT bij organisatieontwikkeling van scholen?
Opleiden van medewerkers
Kinderopvangzoeker 5 juli Voor ouders is opvang zoeken eenvoudiger Voor voorzieningen en lokaal loket zijn de vragen beter zichtbaar Voor het beleid.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Regie in Eigen Hand 15 mei Wat is Regie in Eigen Hand? Geen afhankelijkheid, gelijkwaardigheid Zelf uitzoeken medewerkers Zelf afspreken werktijden,
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Reportmanager Eenvoudig en snel inzicht in hoge verbruikskosten
moderniseren van het curriculum.
Kwesties rond ict verbonden
Leven Lang Groen Leren Manifestatie groen onderwijs Marcel Creemers (Citaverde) Arry Verhage (Agro Opleidingshuis) Liesbeth van der Vegt (LTO) 12.
Het LWOO op de HJZ De kinderen Doelstelling Inrichting onderwijs
Workshop ‘visieversneller’
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
groep 5 16 groep 6 11 groep 7 3 groep 8 13 "Wij zien in ICT een oplossing om tot SlimFit te komen." groepsleerkrachtstagiaireklassenassistent ratio 1.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Datum Naam Mobiele telefoons uit aub Stel vragen tussendoor aub v v Naar de agenda Krachtige CRM oplossingen Van harte welkom CRM Online Sales & Marketing.
Masterclass Duurzame inzetbaarheid & Mobiliteit. Werkgroep DI waarin management, staf en ARBO waar verbinding van de organisatie op het gebied van DI.
Alle toepassingen direct toegankelijk op één startscherm naar eigen keuze Eenvoudig Iedereen kan het Dus snel registreren Het kost niets! Het kan echt.
Office 365 in het onderwijs Masterclass. Kennismaken Jij Onderwijs Ervaring Ambities.
Zorgen van morgen? Zorgen voor morgen!.
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
50.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
Vormgeving Expertpool in 2016 Procesbeschrijving.
Fietje Schelling Brenda. Inspiratie van Ervaringsdesku ndigen.
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
Wet meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Proeftuinen bewaren 9 mei 2017 André Plat (KING) Jamil Jawad (VNG)
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Cloud Oplossingen Bastiaan Ludeking Consultant M
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
RVC – Clinical Assistant
Reflector Big Five Personality
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Laaggeletterde ouders digitaal aan de slag
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Tijdsindeling – Start, de inleider – Sensire – Trias Jeugdhulp – Vragen en stellingen – Afronding

Masterclass, ‘Gebruik van tablets in de zorg- en hulpverlening’ Kevin van Guilik

Uitgangspunten en doelen Dienstverlening bij de klant Een beveiligde verbinding De medewerker kan thuis bij de klant werken

Verschil laptop/ipad Toegankelijkheid is eenvoudiger bij de ipad Gebruiksvriendelijkheid is groter bij de ipad Geen drempel tussen medewerker en klant Voor jonge generatie medewerkers eenvoudig aan te leren

Ervaringen en praktijk De wereld van de klant wordt grotergroter Medewerkers zijn minder plaatsgebonden, kunnen werken waar en wanneer zij willen. Je bent nooit te oud om te leren Er is een andere interactie met de klant

Aandachtspunten/knelpunten Ga niet meteen van start Eenvoudig taalgebruik en maak kleine stappen Maak klanten, medewerkers en leerlingen enthousiast Zorg voor draagvlak binnen de organisatie

Meerwaarde voor de organisatie De bereikbaarheid van organisatie, medewerker en klant wordt groter De administratieve druk wordt minder bij de medewerkers Besparing op indirecte kosten en stijging productiviteit Aansluiting op innovatieve ontwikkelingen binnen het onderwijs en maatschappij Kennisdeling, wanneer een medewerker in de praktijk tegen iets aanloopt, kan direct informatie ingewonnen worden

Implementatie en ondersteuning Zorg voor een goede voorbereiding Organiseer een helpdesk die aansluit bij de doelgroep en die zich in kan leven in de doelgroep Turn key uitlevering

Masterclass ‘Gebruik van tablets in de zorg- en hulpverlening’ Jack Westerbee k

behoefte tijd- en plaatsonafhankelijk te gebruiken behoefte agenda ’ s digitaal te delen behoefte aan digitale cliëntenregistratie en digitaal cliëntendossier uitzoeken of tablets functioneel toepasbaar zijn uitzoeken of dit de effectiviteit en efficiency van de zorg verbetert Durf te leren: De vraag

agenda: snel, overal, inzichtelijk overal, inclusief centrale database met adressen inzien en bewerken cliëntgegevens, eenduidigheid gegevens Resultaat pilot ambulant werkers

agenda: snel, overal, inzichtelijk overal, inclusief centrale database met adressen vergaderstukken bij de hand, commentaar erbij plaatsen met app apps voor teksten, presentaties en taakbeheer gebruik algemene apps Resultaat pilot voor managers

per huisbezoek 15 min. voor directe verslaglegging per huisbezoek 15 min. door direct contact/afspraak BJzO, collega ’ s geen dossier ophalen/retour, minder reistijd en -kosten wachttijd of treinreis snel nuttig te maken minder werkplekken/dossierkasten en uren secretariaat minder printen: besparing tijd,papier en apparatuur kosten apparatuur en abonnementen ruim lager dan de opbrengsten Opbrengsten en kosten

goede apparatuur, verbindingen, VPN, benodigde software kritisch omgaan met dienstreizen vaardig zijn in het gebruik van apparatuur en apps gedragscode en reglementen op de juiste wijze toepassen Voorwaarden

hoe kennis/vaardigheden in gebruik van ICT verhogen? hoe omgaan met gebruik van privé tablets, welke eisen? hoe Gedragscode en bijbehorende reglementen levend houden bij de medewerkers? volgen nieuwe apps, eventueel zelf ontwikkelen? hoe filmen met de tablet inzetten voor video home training? hoe formulieren te gebruiken voor metingen in het hulpverleningsproces? Vervolgvragen voor de organisatie

Stellingen en vragen Senioren moeten voor een eigen bestwil om leren gaan met digitale hulpmiddelen zoals de ipad.

Stellingen en vragen Het is nodig dat alle hulpverleners een facebook en twitteraccount hebben.

Stellingen en vragen Zet de werkgerelateerde apps op een tablet en timmer de rest dicht.

Stellingen en vragen Een organisatie moet aandacht besteden aan een gedragscode.