Antwerpse Doctoraatsschool (ADS) Doctoreren doe je niet alleen…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TVW actieplan waar wij met elkaar aan willen werken.
Advertisements

WWW’s van ECOOM-UGent Wie Wat Waar Wanneer Waarom Waarvoor
Verantwoordelijke Leni.
Wie is La Fontaine? Anneke van Doorn Jolanda van der Steen
Leerlingenzorg De Telgenkamp
INNOLEREN Innoveren Leren. Essentie Innoleren Innovatie bevorderen bij MKB. Maakindustrie in de Achterhoek Samenvoegen van ondernemers en studenten. Wederzijdse.
Integrale toetsing bij Mondzorgkunde
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Pedagora en het Vlaamse taallandschap Koen Fierens Didascalia - UIA.
Partners  ACV- Antwerpen  ABVV- Antwerpen  ACLVB  VDAB  RVA/PAW  Stad Antwerpen  Provincie Antwerpen.
Veldeman Bedding Generatief leren tussen ‘meester’ en ‘gezel’ (kennisoverdracht en –borging) -aanleiding: de volgende 10 jaar  uitstroom 72 arbeiders.
Het doctoraat en de doctoraatsopleiding
Uitgangspunten Focus op talenten en competenties, op wat de jeugd (al) wél kan = eigen kracht Leefwereld van jeugd en ouders staat centraal.
Doctoreren aan de Faculteit Diergeneeskunde nieuwe stijl (DS)
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
moderniseren van het curriculum.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Wie is mobillion? Opgericht in 2000
I.S.M..  Jaarlijkse drop-out van 832 spelers of wel 24,7% van het totaal aantal leden.  62% ouder dan of gelijk aan 18 jaar  37% jonger dan 18 jaar.
Lancering Traject
Collaborative Strategizing
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
Doctoraathouders op de arbeidsmarkt Karen Vandevelde Universiteit Gent & ECOOM Onderzoeksresultaten ECOOM: Annik Leyman Hanne Derycke Aukje te Kaat Hans.
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
Solliciteren: wat wil ik?
College 5; kinderen en media.  Hoorcollege kinderen en media: H
MT-SLC01-3 (13-14) MT-SLC01-3 en MT-SLC01-4 (14-15) Individuele gesprekken Competentiegesprekken Voorlichting 1 oktober 2014.
Marc Decloedt Diamant Building Bd. A. Reyerslaan 80 / 1030 Brussel T: +32 (0) M: +32 (0) E: Website:
De rode draad in opleiden binnen AAOS
ZIN!JA ANTWERPEN 29 OKTOBER 2015 Coaching in de Vlaamse Overheid.
CVO VSPW KORTRIJK OPLEIDINGSAANBOD Directievergadering Personenzorg 13 november 2015.
Doctoraatstraject Doctoraat Doctoraats - opleiding.
Toekomstgericht onderwijs
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
Kompas voor het diplomalandschap. Ik vind het belangrijk om te weten wat het verschil is tussen de diploma’s van Wetenschap & Technologie Internationaal.
Maatschappelijke stage in de agrarische sector. Waarom belangrijk? Maatschappelijke verantwoordelijkheid Kans om kennis te maken met de sector Kans om.
KNHM en coöperaties Korte inleiding Freek Hasselaar 8/11/2013.
1 Op weg naar het HKZ-certificaat forensische geneeskunde René Stumpel, coördinator Gooi & Vechtstreek.
Dienstverlening & Producten: een nieuw profiel op het VMBO ondernemend duurzaam innovatief.
EMPACT ! Collectief Impact Platvorm Chronic care
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Introductie Specialist: Exchange vzw
Uit de knoop Evaluatie.
Academics For Companies Leuven
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
In Voor MantelZorg Vilans traject
Wat verwachten scholen van het middenveld en parochies?
Naam onderwijsinstelling Datum
Wijzigingen Arbowet & Procedure Ziekteverzuim
Antonius Zorggroep naar de toekomst - Veranderingen binnen en buiten
Loopbaan in eigen handen? We werken er aan!
Kennisdeling en het valoriseren van leerpunten: conclusies
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Wie ben ik? Martine Voortmans Master in de chemie
WELKOM.
Achtergronden & Opzet April 2009.
Het rusthuis: voor wie? Waar voor?
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
De toekomst van de maatschappelijke stage
Slotevent lerend netwerk 2.0. Welkom!
ONDER WIJS CENTRUM GENT
Workshop Klantgericht werken
Zorgen voor mensen, dat is ook economie !
AMIF Project OCMW Antwerpen
Management en leidinggeven
Parcours pédagogiques flexibles en contexte migratoire
Kennismaken met je klasgenoot
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Antwerpse Doctoraatsschool (ADS) Doctoreren doe je niet alleen…

1 Wat is de ADS? Ondersteuning van doctorandi en promotoren Verplichte (!) doctoraatsopleiding Nieuw: -Competentieprofiel voor doctorandi -ADS Adviesraad -Een academische carrière: iets voor jou?

2 Bezorgdheid: Wat na het doctoraat? Verwachtingen doctorandi (en promotoren) Realiteit: -Slechts 20% doctoraathouders blijft in academische sector -80%: industrie, kenniswerker, ondernemer, … Verantwoordelijkheid UA: doctorandi bewust maken en voorbereiden op verdere carrière: -Competentieprofiel -Oprichting ADS Adviesraad -Een academische carrière: iets voor jou?

3 Vernieuwing: 1.Competentieprofiel = Profiel met kennis, skills en attitudes die een doctorandus tijdens zijn traject moet aanscherpen Doelstelling: -Tijdens doctoraatstraject: doctorandi sturen -Voorbereiden op verdere carrière, binnen of buiten de academische wereld Jaarlijkse evaluatie en feedback

4 Vernieuwing: 1.Competentieprofiel = Profiel met kennis, skills en attitudes die een doctorandus tijdens zijn traject moet aanscherpen Doelstelling: -Doctorandi sturen/structuur bieden tijdens doctoraatstraject -Voorbereiden op post-doctorale carrière, binnen of buiten de academische wereld

5 Vernieuwing: 1.Competentieprofiel = Profiel met kennis, skills en attitudes die een doctorandus tijdens zijn traject moet aanscherpen Doelstelling: -Doctorandi sturen/structuur bieden tijdens doctoraatstraject -Voorbereiden op post-doctorale carrière, binnen of buiten de academische wereld

6 Vernieuwing: 2.ADS Adviesraad Link ADS met het werkveld Leden uit organisaties/bedrijven die doctores te werk stellen Niet-academische kijk op doctores Noden aanpassing ADS cursusaanbod Bijv. Innovation management & entrepreneurship Toekomst: samenwerking o.a. beleidsadvies ADS, stages, …

7 Adviesraad Antwerpse Doctoraatsschool

8 3. ‘Een academische carrière: iets voor jou?' Interactieve sessie voor doctorandi Doel: bewuste en realistische carrièrekeuze Getuigenissen van doctoraatshouders Thema’s: -academische sector/niet-academische sector -Combinatie werk/gezin -…

9 Vragen? ADS Coördinator: Kim Huyge Website: