Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties

Advertisements

Business mapping Business model canvas.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Marketingcommunicatiemix
Geld verdienen met trends
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Cross Media.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
MARKETING-COMMUNICATIE
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
detaillistenpromotie
Communicatiebeleid Onderneming
Energie ....
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Vak: Marketing Docent: Anja Lorié.
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Ben jij reclamewijs? QUIZ.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Database: Lust en Last? 26 augustus 2009 Over marketingmogelijkheden en privacyaspecten na 1 oktober
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min) Bespreken video (15 min) Vragen vooraf (15 min) Theorie H 15 communicatie (60 min) Verwerking:
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Marketingstrategie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Beeldspraak: de vergelijking
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Ondernemerschap E43.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Customer service & Relatiemanagement
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Plaats- en Promotiemix Presentie

Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO

Regels Meerkeuzevragen Geef altijd antwoord Daarna start nieuwe vraag en komt vorige vraag niet meer terug Als je klaar bent, blijft het stil, totdat alle blaadjes zijn ingenomen Succes!

Vraag 1 a. Vergelijkende reclame hoort bij indeling naar inhoud b. Ideële reclame hoort bij indeling naar afzender c. Een producent die reclame maakt hoort bij de indeling naar inhoud d. Consumentenreclame hoort bij de indeling naar ontvanger Welke van de 4 hieronder staande beweringen is NIET juist?

Vraag 2 a. Weinig afnemers – Uitleg product nodig b. Product is duur – Veel afnemers c. Voorkeur kweken – Contact leggen Bij welke van de onderstaande gevallen Wordt persoonlijke verkoop toegepast ?

Vraag 3 a. Stelling 1 is juist, stelling 2 is juist b. Stelling 1 is onjuist, stelling 2 is juist c. Stelling 1 is juist, stelling 2 is onjuist d. Stelling 1 is onjuist, stelling 2 is onjuist Stelling 1: Free Publicity is te allen tijde gratis Stelling 2: Sponsoring is een onderdeel van actiecommunicatie

Vraag 4 a. Merkbekendheid – Merkentrouw - Merkvoorkeur b. Merkvoorkeur – Merkenbekendheid - Merkentrouw c. Merkbekendheid – Merkenvoorkeur - Merkentrouw d. Geen van allen hierboven Welke van onderstaande is de juiste volgorde?

Vraag 5 a. Geen van allen hieronder b. Zijn de fasen die een consument doorloopt bij vergaren van informatie en nemen van aankoopbesluit c. Zijn de fasen die een reclamebureau doorloopt bij vergaren van informatie en nemen van aankoopbesluit d. Zijn de fases die een producent doorloopt bij vergaren van informatie en nemen van aankoopbesluit Waar wordt AIDA formule voor gebruikt?

Vraag 6 Welke stelling is juist? A.Reclame gaat altijd via massamedia B.Een vertegenwoordiger beheert alleen potentiële klanten C.Een PR afdeling is volgens de wet verplicht D.Themareclame is snel geld verdienen

Vraag 7 Wat is een optimale marketingmix? A.Een mix van de 4 P’s die allen op elkaar zijn afgestemd B.Een mix van de 4 P’s op een bestaand product C.Een mix van de 4 P’s op een nieuw product D.Geen van allen

Vraag 8 Wat is een taak van de PR afdeling? A.Salaris betalen B.Personeelsblad uitgeven C.Vakanties vaststellen D.Reclame budget vaststellen

Vraag 9 Waarom is een goede database noodzakelijk om telefonische verkoop tot een succes te maken? A. om de juiste potentiële klanten te kunnen bellen B. om de juiste klanten te kunnen bellen C. Om de klanten te kunnen achterhalen D. Om de juiste potentiele klanten een direct postmail te kunnen zenden

Vraag 10 Hoe bouw je een goede naamsbekendheid op? A. Door telefonische verkoop B. Door mond op mond reclame C. Door voor juiste doelgroep reclame te maken D. Door massamedia te gebruiken

Vraag 11 Wat is actiereclame? A.Sales Promotions – PR – Persoonlijke verkoop B.Sponsoring – PR – Verpakking C.Displays – Verpakking – Sales Promotions D.PR – Verpakking - Displays

Vraag 12 Welke indelingen naar reclame kennen we? A.Afzender – Gebruikte media B.Gebruikte media – TV/Radio C.Tijdschrift – TV/Radio D.Geen van allen

Vraag 13 Een klant wordt benaderd via met een aanbieding van een bedrijf. Hoe noemen we dit? A.Direct Mailingbrief met Sales Promotion B.Verpakking van PR C.Sales Promotion en Direct Mail (marketing) D.Direct Mail (marketing) - Reclame

Vraag 14 Aegon sponsort Ajax. Waarom doen zij dat? A.Om meer omzet te maken en voor Sales Promotion B.Naamsbekendheid en Goodwill te kweken C.Imago verbetering en voor Sales Promotion D.Geen van allen

Vraag 15 Winkelcentrum schalkwijk geeft een reclameblad uit. Hoe noemen we dit? A.Coöperatieve Reclame B.Collectieve Reclame C.Combinatie Reclame D.Ideële Reclame

Vraag 16 Welke horen WEL bij elkaar? A.Consumentenreclame en Industriële reclame B.Handelsreclame en Kinderreclame C.Industriële reclame en Huishoudens Reclame D.Geen van allen

Vraag 17 Welke vorm van sponsoring bestaat niet? A.Cultuur B.Sport C.Openbare D.Televisie

Vraag 18 Welke taken behoren bij een vertegenwoordiger? A.Contact leggen – Voorkeur kweken B.Orders afsluiten – Crediteuren benaderen C.Crediteuren benaderen – Contact leggen D.Geen van allen

Vraag 19 Is Sales Promotion: A.Altijd gratis B.Betaalde reclame C.Reclame van een bekende afzender D.Geen van allen

Vraag 20 Reclame op radio / Tv is een vorm van: A.Massamediareclame B.Persreclame C.Etherreclame D.Geen van allen