Inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
De historie & de toekomst
Van idee tot digitaal materiaal
Vol spanning Door larissa en suus.
Lesgeven en begeleiden
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
Kunst met jonge kinderen
Interactieve versie mbv DSB
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 7 – Gilden.
Hoofdstuk 5 Elektriciteit
Van doelen naar reflectie
Hoe ik paddenstoel word
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
Elektriciteit Groep 6A Klik op onderstaande onderwerpen:
Stoffen en deeltjes 4T Nask2 1.1 Wat zijn stoffen?
Technieklessen op de Bloeiende Perelaar
Welkom Een middag powerpoint.
Interactieve versie mbv DSB
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 4 – Bloei van steden.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 5 – Stedelingen.
Instructie leerling- activatiecode
Typ hier je eigen naam Naam van de school
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Het maken van een spreekbeurt
Wikiwijs.
Feedback Wat Soorten Door wie
Energie De lading van een atoom.
Online filmpjes maken. (
Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014
Techniekanalyse Wat kun je verwachten na 4 keer op het ijs te hebben gestaan. Persoonlijk had ik al 7 jaar niet meer op de schaats gestaan. Maar na een.
Boekbespreking Differentiëren is te leren, Aafke Bouwman
Portfolio Presentatie
Welkom op de informatieavond van groep 7
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Eenvoudige website Weebly Simon Hardy & Emre birinci.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Inloggen >> Gegevensaanlevering en controle in Peridos In Release 3.3 van Peridos is er een nieuwe module gebouwd voor het aanleveren en bekijken van gegevens.
TECHNIEK Leerlijn Drijven en Zinken Groep 1 t/m 8
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Reactievergelijkingen Een kwestie van links en rechts kijken.
Zonder spieren en botten kun je niet ravotten Jacob van der Veen.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
leren opvoeden spelen vieren……… de school maken!
Wetenschap & Technologie Boomgaard, 14 september 2015 Monica Wijers, Liesbeth van de Grint, Vincent Jonker.
Talent in Ontwikkeling
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Wie vindt er beter wat ze zoekt? Volwassenen (bij genoeg knoppenkennis) Vinden beter wat ze zoeken. Letten beter op betrouwbaarheid van wat ze vinden.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Leer de notenamen C – positie hoog.
Soorten meststoffen test.
Voorbereiding schoolexamen
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Organische meststoffen
Anatomie en Fysiologie
Transcript van de presentatie:

inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 | extra oefeningen | bronnenGroep 7Groep 8extra oefeningen bronnen Ons meesterstuk gaat over elektriciteit. Wat is elektriciteit ? Elektriciteit ontstaat door het verplaatsen van elektronen, elektronen zijn hele kleine geladen deeltjes. Elektronen zijn zo klein dat je ze niet kan zien, hier is een soort proef waardoor je makkelijker begrijpt hoe klein elektronen zijn: Scheur papier zo klein mogelijk, als je dat gedaan hebt moet dat (1 miljard) keer kleiner en je hebt een elektron. Elektronen verplaatsen zich het beste door metalen, dat heet geleiding. Als op een plaats meer elektronen zijn dan op een andere plaats dan resulteert dat in een zogeheten spanningsverschil, de elektronen proberen dit te veranderen door van de ene naar de andere plaats te stromen (magnetisme). Neem een voorbeeld aan water: water stroomt van een hoog gelegen plek naar een lager gelegen plek, of naar een plek waar geen water is.

inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 | extra oefeningen | bronnenGroep 7Groep 8extra oefeningen bronnen Proefje 2 Proefje 1 Proefje 4 Proefje 3

inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 | extra oefeningen | bronnenGroep 7Groep 8extra oefeningen bronnen Wij hebben voor dit thema gekozen, omdat je over dit onderwerp veel proefjes kunt verzinnen. Ook kun je binnen dit onderwerp veel differentiëren. Dit is voor de bovenbouw zeer belangrijk. Wij hebben ervoor gezorgd dat de lessen van groep 6 tot en met groep 8 steeds iets moeilijker worden. Ook hebben wij ervoor gezorgd dat er een doorgaande leerlijn is. Alle door ons gekozen proefjes sluiten aan op de kerndoelen Natuur en Techniek. Ook is de visie van onze basisschool daarin opgenomen. Om de kerndoelen en visie van onze school te bekijken, kunt u op onderstaande pictogrammen klikken. Visie schoolVerantwoording kerndoelen

inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 | extra oefeningen | bronnenGroep 7Groep 8extra oefeningen bronnen Thema 1 Informatie 1 Thema 2 Proefje 1 Thema 3 Thema 1 Informatie 2 Thema 2 Proefje 2

inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 | extra oefeningen | bronnenGroep 7Groep 8extra oefeningen bronnen Thema 1 Thema 2 Proefje 1 Thema 3 Werkblad bij thema 1 Thema 2 Proefje 2

inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 | extra oefeningen | bronnenGroep 7Groep 8extra oefeningen bronnen. Thema 1 Informatie 1 Thema 2 Proefje 1 Thema 3 Thema 2 Proefje 2 Thema 1 Informatie 2

inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 | extra oefeningen | bronnenGroep 7Groep 8extra oefeningen bronnen Wij hebben gebruik gemaakt van de volgende bronnen: geraadpleegd op 2 december geraadpleegd op 9 december 2009 Dit meesterstuk is gemaakt door: Koos Hageman Dick Tuinhout Ronald Akkerman Dit meesterstuk is afgerond op:

inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 | extra oefeningen | bronnenGroep 7Groep 8extra oefeningen bronnen

inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 | extra oefeningen | bronnenGroep 7Groep 8extra oefeningen bronnen Klik op het plaatje om het filmpje te bekijken:

inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 | extra oefeningen | bronnenGroep 7Groep 8extra oefeningen bronnen De gehele PowerPoint is een handleiding. U kunt alle knopjes aanklikken en u gaat op die manier naar de gewenste pagina toe. Op die pagina wordt alles uitgelegd. Alle materialen zijn zo gemaakt dat u alleen alles maar hoeft uit te printen. U kunt per groep ervoor kiezen om het in circuitvorm te doen of u kiest ervoor om het per les te doen. Alle lessen van groep 6 t’m groep 8 sluiten op elkaar aan. Op deze manier krijg je een doorgaande leerlijn. Kinderen zijn dan al bekend met het onderwerp. Op deze manier kunnen wij ervoor zorgen dat het kennisniveau van ieder kind zich ontwikkelt. Iedere groep kent drie thema’s. Thema 1 (oriënteren) staat voor een ‘informatieles’. Thema 2 (verwerken) staat voor een proefjes les. Thema 3 (evalueren) staat voor een evaluatie les. Op deze manier koppel je het directe- instructiemodel aan je lessen. Ook ben je er op deze manier zeker van dat je alles hebt behandeld. Het kopje extra oefeningen is toegevoegd ter verdieping of als extra stof om uw circuit aan te vullen. De verantwoording van het meesterstuk vindt u hier.hier