Word jij later ook een kunstenaar? Presentatie leergroep 2 Esther van Eeten, Ingrid Davits & Linda Versantvoort.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spelling en Schrijven en formuleren hoofdstuk 1,2&3
Advertisements

Maak een tentoonstelling
B1c impressionisme : uitleg, theorievragen, praktijkopdracht
Beroemde kinderen Leonardo da Vinci
Kunstproject groep 8.
Hoofdstuk 3 Stedelijke gebieden
Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken
Psv stadion Pyman waissi.
Kunst Gemaakt door mila.
Kunst bij de Mussen. Wij zijn de kunstenaars We bedenken zelf allerlei dingen.
Erfgoededucatie Wat wordt eigenlijk geleerd?
THEORIE LEESVAARDIGHEID IN BEELD
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
Een indrukwekkende kunstenaar
Kunst met jonge kinderen
Welkom op de website van groep 1-2 B
Thema: mijn schaduw verrast me
Voorbereiding post 1 Van wolf tot hond Groep
Hoe ik paddenstoel word
* ELLA 6A * * powerpoint kunst *
Kunst!!! Ik heb samen met mijn oma een schilderij gemaakt met veel kleuren lees meer over in deze powerpoint.
Fauvisme = Kijk naar het filmpje. Wat valt op? Let het kleurgebruik, manier van afbeelden (als een foto of juist niet), vormen, etc.
V2G2 techniek: vlechten / knopen
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Technieklessen op de Bloeiende Perelaar
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Les 13 Presenteer je zelf (1)
Hedendaagse literatuur- beoordelen Derde college Maart 2013.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
KUNST Onze eerste kunstles.
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Stelt u zich eens voor….. …er is een probleem in uw bedrijf…
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Spaanse Meesters 3 Spaanse kunst.
GEMEENTEMUSEUM: WONDERKAMERS Door: Manon, Julia, Iris Klas: 4H2.
Mijn gemeente Welkom in Affligem Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
T0T op het Griendencollege Techniekroute in 3 x 3 jaar met praktijk al in leerjaar 1.
Thema 5 TOERISME: MEER DAN EEN BEETJE REIZEN Naar volgende dia.
Sience project milieuvriendelijk gebouw Door: Ilse Bosch, Fé Bracco Gartner en Jennifer Murphy.
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Titel van de presentatie
Waarden = hoe gaan wij met elkaar om ?
Instructie geven en uitvoeren
Spelenderwijs en ontdekkend leren
Inleiding in de ontwikkelingspsychologie
Museum Bezoek Wat moet je in het museum doen om een week later een goede presentatie te kunnen geven?
Goede vrijdag Lucas 23:44-48 uit De Bijbel in Gewone Taal “Om ongeveer twaalf uur ’s middags werd het opeens donker in het hele land. Drie uur lang bleef.
Ontdekkingen in de tijd van pruiken en revoluties
Interview verslag schrijven
volgende bladzijde terug
De schrijver mee op reis
Art & Design Gt 1 Architectuur: Torens
BRUGGEN Art & Design opdracht ‘Architectuur’ - GT1
Architectuur Wat gaan we doen? Architectuur De architect
De schatkamer 2 Een reis door de tijd.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
SJABLOON VOOR EEN SCHOOLREISJE
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Powerpoint Meester Opdracht: Titel: Tahoma 66 groen
Transcript van de presentatie:

Word jij later ook een kunstenaar? Presentatie leergroep 2 Esther van Eeten, Ingrid Davits & Linda Versantvoort

Inleiding van het project:  Foto’s & kaarten  Kunstwerken Eindhoven  Kringgesprek  Uitleg opdrachten kunsthoek  Volgende dia:

Kunstwerken uit Eindhoven:

Beschouwen van kunstwerken in de kunsthoek:  Foto’s & kunstwerken in de kunsthoek  Vragenlijsten & werkbladen  Voorbeeld werkblad groep 1/2  Voorbeeld werkblad groep 3/4  Volgende dia:

Vormen Kunstwerken hebben bepaalde vormen. Kleur de juiste vorm achter elk kunstwerk.

Vragenlijst bij het kunstwerk Naam: ………………………………………………………………………………………….. Groep: …………………………………………………………………………………………. 1. Wat vind je mooi aan dit kunstwerk? Waarom vind je dat? ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… 2. Wat vind je saai, niet mooi aan dit kunstwerk? Waarom? ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… 3. Wat viel je meteen op toen je het kunstwerk zag? ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… 4. Wat vind je de meest opvallende kleur(en)? ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… 5. Wat voor naam zou jij dit kunstwerk geven? Waarom? ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… 6. Als jij iets mocht veranderen aan dit kunstwerk, wat wordt er dan anders? ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………

Bril maken:  Mal voor montuur van een bril  Gekleurd papier  Versieringen

Bezoek aan een kunstwerk uit de omgeving  Bekijken van het kunstwerk  Kringgesprek over het kunstwerk (theorie/ geschiedenis)  Voorbeeld Afbeelding kunstwerk & theorie kunstwerk  Volgende dia:

Afbeelding kunstwerk & theorie kunstwerk: Woensel West met Coen van Ham De "RedWire", het ontwerp van Van Ham, legt een bijna letterlijke verbinding van de bewoners van Woensel West naar de buurt infowinkel. De rode stalen buis slingert zich naar dit centrum en eindigt triomfantelijk aan de gevel. Vanuit het einde steekt een lichtende glasvezeldraad. De kleur rood legt de verbinding tussen heden en verleden. De ramen van de buurt infowinkel zijn beplakt met het woord ‘informatie’ in alle talen die in de wijk gesproken worden, de infowinkel zelf is opnieuw geschilderd. Woensel West en daarmee de stad Eindhoven is een lichtmonument rijker. (Foto's: Ruud Balk)

Opdracht tijdens het bezoek aan een kunstwerk:  Eigen plaatsje kiezen, rondom het kunstwerk  Zelfgemaakte bril  Kunstwerk beschouwen & natekenen

Ontwerpen van een kunstwerk van klei:  Inspiratie opdoen aan de hand van foto’s & kaarten in de kunsthoek  Eigen kunstwerk kleien

Theorie/ weetjes over de verschillende kunstenaars:  Informatie over kunstwerken & kunstenaars  Kunstwerken vergelijken  Beeldaspecten: kleur & vorm

Doelen voor de kinderen:  Kinderen maken kennis met kunstwerken uit de omgeving.  Kinderen leren hun mening te uiten over kunst.  Kinderen maken op een eenvoudige manier kennis met kunstbeschouwing.  Kinderen maken kennis met de beeldaspecten: vorm en kleur.  Kinderen ontwerpen zelf een kunstwerk.  De fijne en grove motoriek van de kinderen wordt bevorderd bij het kleien.  De kinderen letten bij het maken van hun kunstwerk op het beeldaspect: vorm.

Dit was onze kunsthoek!