Projectdomein Digitale Leeromgeving Meerjarenplan Upgrade Toledo (juli) Course-copy (augustus) Concrete projecten in het onderwijs: – Adaptieve opdrachten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Symposium “Leer- en Innovatiecentrum”
Advertisements

Acadoo ’s Best Practice NIOC April 2002 Marion van den Kroonenberg.
eDiViDe: een leerplatform op afstand voor digitaal ontwerp
Centre of Innovation and Services (CIS)
Studeren = e-leren Stap 1: inloggen studentenportal
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Blended learning Over minder onderwijzen en meer leren
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Sharepoint als werk- en leeromgeving
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Webcolleges voor multicampus onderwijs
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Bestuurlijke Informatiesystemen
Toledo als hulpmiddel bij Campusoverschrijdend onderwijs Kenny Verbeke, Bert Coenen en Joke Van Hoeck.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Vak / thema De wereld verkennen met GPS ( Doorlopend Leren) Leeftijdsgroep Alle leeftijden De kinderen de wereld laten ontdekken op een innovatieve wijze.
ICLON, Universiteit Leiden1 Implementatie van ICT in het hoger onderwijs: ervaringen vanuit het E- merge consortium J. Nedermeijer 25 november 2004.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
ICT in het Onderwijs bij TBM
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Opleiden in school 22 juni 2004
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Inrichten van een dienst Weblectures
Bachelor Sociaal werk Forum Flanders Knowledge Area 6 november 2014 Els De Ceuster Windows for Mobility: Windows of opportunity? INTERNATIONALE LEERWEKEN.
VOORSTELLING SEKOIA LOKO AV 28/11. BOEKHANDEL UITGEVERIJ DRUKKERIJ WAAROM SEKOIA? → leskrijgen  digitaal → uitwisseling onderling  digitaal → informatie.
YASM- Advies in opleidingsinnovatie met ICT 11 januari E-learning vanuit onderwijskundig perspectief 27 mei 2002 Dr. Stanley J. Portier.
Startsessie ICT designteam Kunst en cultuur
Kennismakingsspel, pagina12
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
STEL: In team in de klas: aan de slag met duo-stages in de lerarenopleiding! ENW-project 01/09/ /08/2014 Sprekers: Ilse Ruys (Arteveldehogeschool)
ICT Design Team Kunst en Cultuur Street Art in Gent.
ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Eerste hulp voor de beginnende docent
ICT op de campus Subfaculteit Handelswetenschappen Campus Antwerpen September 2015 Presentatie terug te vinden via link:
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
5 april 2007Topos Symposium Een onderwijs keuken Hoe we proberen smakelijke en gezonde onderwijsgerechten te bereiden en op.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
ICT & TOLEDO. 1. Waar vind je alles online? 2. Inloggen in het netwerk 3. Toledo 4. Printen / kopiëren / scannen 5. Mailen 6. Lesroosters 7. Netiquette.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Justian Knobbout Promovendus bij het lectoraat Digital Smart Services
Talent management Personeelpunt
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Center for e-Learning, RSM
ICTO-beleid van de Nederlandse universiteiten
Referentie CYOD Cor Gooijer
Inspelen op Innovaties
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT

Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Presentatie aan RIO werkgroep VO & MBO
The Future Teacher 3.0.
Programma Digitale Leeromgeving
TELT TEAM Functioneel beheerdag 2019.
Transcript van de presentatie:

Projectdomein Digitale Leeromgeving Meerjarenplan Upgrade Toledo (juli) Course-copy (augustus) Concrete projecten in het onderwijs: – Adaptieve opdrachten / Turnitin – Groepswerk / Group- Peer- en Self-assessment (GPS) – Cursusmateriaal en Toledo Content Collection – Wiki/Blog – Digitale toetsen

Projectdomein Digitaal Portfolio 6000 studenten – Onderwijs (Aalst – Brussel – Dilbeek - Waas) – Gezondheidszorg (Brussel) – IWT (Bouw – Aalst) – SAW (Ortho – Dilbeek) – HW & BK (Brussel) – FEB (Brussel) Evaluatie van lopende projecten PCOO-project: uitwerken, ondersteunen en evalueren van pilootprojecten in de nieuwe associatie-tool – Handelswetenschappen en Bedrijfskunde – Bachelor Secundair Onderwijs – Lichamelijke Opvoeding

Projectdomein Studentenportaal Opleveren versie 2.0 (cf. uitgewerkt scope-document in samenspraak met development) Herstructurering van de content Responsive design Integratie ‘What’s recent’ Mogelijkheid tot content-filtering op basis van campus Overzicht revisie content

Projectdomeinen Digitaal Toetsen & Examineren Visietekst ontwikkelen Project ‘Print & Scan’ – Gent & Brussel – Selfservice docenten (computer+scanner) – Implementatie – Testing – Pilootprojecten in juni – Betrokken diensten: ICTO – Servicedesk – DOK Piloot ‘Online examineren’

Projectdomein Digitaal Studiemateriaal Meerjarenplan ontwikkelen In kaart brengen en documenteren van de ondersteunde Authoring Tools Asscociatie-projecten: – Masterclass Professionele Ontwerpteams (OOF) – Teacher design teams (ENW – SOE) SSM-project: – HUB-KAHO breed – Relatie ECTS – Verkoopslijsten – Standaard Boekhandel Concrete projecten in het onderwijs: – Cursusmateriaal in Lectora – Schriftelijk cursusmateriaal met QR-codes – Toledo als auteursomgeving

Projectdomeinen AVM & Didactische Hardware Herinrichting AVM-lokaal campus Brussel Mogelijkheden op andere campussen? In kaart brengen van aanwezige AVM-materiaal op de verschillende campussen Instrument ontwikkelen met overzicht van educatieve en administratieve apps Beleidsvisie (in samenspraak met staf INF, facilitaire diensten en campusdirectie) – Laptops – Vast AVM-materiaal – Los AVM-materiaal Concrete projecten in het onderwijs: – Smartboards – Tablet-projecten – Verscheidene AVM-projecten

Projectdomein Video- en Webconferentie Visietekst ontwikkelen Uitrusten van een VC-lokaal (inclusief lesopname-systeem) op de campussen Gent & Brussel Mobiele VC-units implementeren op de campussen Aalst & Sint-Niklaas

Projectdomeinen Blended & Mobile learning Participatie in de werkgroep ‘Afstandsleren’ In kaart brengen van aanpak in verschillende BL/HAO- opleidingen Student response system Classroom management system Concrete projecten in het onderwijs: – Ondersteuning OOF-project teacher design teams – Participatie projectaanvraag OOF-project Geraware – Professionalisering nieuwe docenten in Shakespeak

Projectdomein Social Media In kaart brengen hoe social media momenteel worden ingezet in de studiegebieden/faculteiten Visietekst ontwikkelen: hoe kunnen social media ingezet worden voor onderwijskundige of administratief- technische processen op HUB-KAHO- niveau?

Projectdomein Learning Analytics Analyse management statistieken Toledo Studentenbevraging (april) Docentenbevraging (april)

Projectdomein ICT integratie Service catalogus uitwerken ICTO op portalen Ingebruikname nieuw ticketing systeem ICT Competent Teachers Model: – Prikkel (hapklare tip aangeboden door ICTO) – Zelfstudiepakketje (learning snack) – Good practice (hapklare tip/ervaring van een collega) – F2F workshop (ieder ICTO kernteamlid voorziet 1 workshop per jaar op 4 locaties)

Vragen/Opmerkingen?