Deskundigheidsbevordering leerkrachten: signalen herkennen en bespreken
Probleem Leerkrachten hebben soms te weinig kennis en vaardigheden om signalen te herkennen en te bespreken. Deskundigheidsbevordering leerkrachten: signalen herkennen en bespreken
Interventie Scholing van leerkrachten Deskundigheidsbevordering leerkrachten: signalen herkennen en bespreken
Programma: signalering Tijdens de scholing komen de volgende elementen aan de orde: * Het belang om signalen in gezinnen op te vangen; * Statische gegevens om bewustwording te versterken; * Emotionele, cognitieve en lichamelijke signalen; * Oefeningen aan de hand van filmpjes. Deskundigheidsbevordering leerkrachten: signalen herkennen en bespreken
Programma: afweging * Hoe maak je de afweging als signalen niet specifiek zijn en verschillend kunnen worden geïnterpreteerd? * Is er een optelsom van signalen? * Met wie kun je overleggen? Deskundigheidsbevordering leerkrachten: signalen herkennen en bespreken
Programma: communicatie * Hoe herken ik communicatiepatronen en mentale beelden en hoe kan ik dat benutten? * Welk gespreksmodel is bruikbaar om zo’n gesprek professioneel te voeren? * Hoe voer ik een slechtnieuwsgesprek? * Hoe bewaak ik tijdens een gesprek grenzen? Deskundigheidsbevordering leerkrachten: signalen herkennen en bespreken
Einde presentatie Deskundigheidsbevordering leerkrachten: signalen herkennen en bespreken