Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Advertisements

Concercommunicatie middelen
verenigings- communicatie
De campagne....
H9: Communicatie.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Tweede Kamer der Staten-Generaal Informatie aan Externen Streven naar volledigheid.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
CORPORATE COMMUNICATIE
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
Faculteit der Letteren Communicatie- en Informatiewetenschappen
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Servers en Clients Servers = krachtige computers –die veel informatie kunnen versturen naar veel ontvangers –die veel informatie kunnen ontvangen –Nemen.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Corporate Communication & Design
De eerste presentatie voor Nederlands
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Wat is een communicatieplan?
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 1. Werkwijze en toetsing Website: (let op: geen trema!)
detaillistenpromotie
CREATIVE MARKETING HC1, jaar 2, Herfst 2009 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best- 3 september 2009.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Business Marketing Management
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
Basis communicatieplan
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Interne communicatie.
Lisa Kerssens en Marlous Bakker MM1A
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 2. Collegeoverzicht 22 mrthc1: inleiding 29 mrthc2: theorieën en methoden 5 aprilhc3: formen en functies van.
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 6. Definitie: Medium Een medium is een technisch of fysisch middel om een boodschap om te zetten in signalen.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Communicatie en Instumenten
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Corporate Communicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Even voorstellen .
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Contentstrategie voor het web
Communicatie Opletten, meedoen en meedenken
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
H1 Media en communicatie
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Succesvol promotie voeren:
1.2 massamedia en internet
Communicatie.
Communicatie.
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication

Organisationele Communicatie Interne Communicatie interne voorlichting en PR zakelijke communicatie Externe Communicatie externe voorlichting en PR zakelijke communicatie

Interne Communicatie interne voorlichting en PR rapport, personeelsblad, brief, video, mededelingenbord, intranet, … (zie ElemCom p. 106) interne zakelijke communicatie vergaderingen (stukken, notulen, enz.), sollicitatie- gesprekken, functionerings- en beoordelingsgesprekken, onderhandelingen directie-OR,...

Externe Communicatie externe voorlichting en PR brochure/folder, huisorgaan, www, persbericht, corporate advertising,... externe zakelijke communicatie onderhandelen, offertes, product- en personeels- advertenties, www, klantenservice ('call center'),...

Definitie: Medium Een medium is een technisch of fysisch middel om een boodschap om te zetten in signalen die verzonden en ontvangen kunnen worden via een kanaal dat tijd en/of ruimte overbrugt. Guido Fauconnier (maar ook: medium = reclamedrager)

Media ingedeeld naar kanaalsoorten multiplicatiemedia (krant, tijdschrift, magazine,...) verzendingsmedia (direct mail, folder, pamflet,...) uitstallingsmedia (affiche, verkeersteken,...) consultatiemedia (teletekst, abonnee-TV,...) conversatiemedia (telefoon, videovergadering,...)

Media ingedeeld naar tekensoorten visueel (foto, stomme film,...) audio (radio, grammofoonplaat, CD,...) audiovisueel (film, tv, video, beeldplaat,...) alfanumeriek (videotex, teletekst,...) alfanumeriek + grafisch (boek,...) grafisch (affiche, stripboek,...) plastisch (beeldhouwwerk,...)

Media-mix & Information overload synchrone media telefoongesprekken, face-to-face gesprekken en vergaderingen, video-conferentie asynchrone media fax, , post, www, voice mail

Identiteit en Imago IDENTITEIT internbestaand(door mgmt) gewenst externbestaand(door mgmt) gewenst IMAGO internbestaand(door mgmt) gewenst externbestaand(door mgmt) gewenst

Corporate Identity Mix (=instrumenten waarmee de persoonlijkheid van een onderneming zich manifesteert) Gedrag Communicatie Symboliek

Corporate Identity: Symboliek autoriteitssymbolen (vlag, uniform,...) empatische symbolen(kunst, luxe,...) beloningssymbolen(prijs, souvenir,...) onderscheidende / herkenningssymbolen(logo, huisstijl)

Corporate Identity Structuren monolithic identity(Shell, Philips, Sony) endorsed identity(L’Oréal, General Motors) branded identity(Unilever)