Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Module: Delicious • Verzameling ‘favorieten of bookmarks’ • Eenvoudig om eigen bookmarks bij te houden • Je kan er overal aan (waar internet is) • Gebruikt.
Karsten Campsteyn – Jan Penders
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Audio-feedback. Audacity + Lame –Audacity –Lame Opdracht 1 –Installeer Audacity + LAME op je usb-stick –Geef vervolgens audio- feedback op de slechte.
Het nieuwe leren en social software
- Docent Het Hogeland College Uithuizen (Dalton VMBO)
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
Workshop Testen 16 februari 2011
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Workshop evalueren Dcp
Stemmen met ParticiPoll
Eerste hulp voor de beginnende docent
Welkom aan boord van de Ark van Onderzoek Kennismakingsbijeenkomst met het platform 19 oktober 2015 Author´s name and/or Institution.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
2 Even Voorstellen: Eppe Scholtens: - Docent Het Hogeland College Uithuizen (Dalton VMBO) -Auteur Stepping Stones 2e, 3e, 4e en 5e edities -
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
College-etiquette. ICT-toepassingen: KU Loket, Toledo, ISP & IER
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
B1 GOOGLE FORMS Lieven Vananderoye. Google Forms: Doelstellingen 1.Je kan een nieuw formulier aanmaken. 2.Je kan een verschillende vragen opstellen,
WebDoc Beknopte uitleg voor eindgebruikers Versie 13/12/2013.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Instructie Shakespeak Powerpoint
Programmeren met kinderen
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
ICT toepassen in de wiskundeles
Een aantal praktische toepassingen
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
Docentvaardigheden ICT
Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Toetsen? Doe het zelf!.
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
ICT als didactisch middel
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
5 rollen van de docent : verdieping
Kennisclip Web toepassingen
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Activeren en differentiëren bij Grieks en Latijn
Activernde didactiek & passende werkvormen
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
‘Flipping the classroom’
Digitale mogelijkheden voor het meten van klanttevredenheid
Gezond financieel ondernemen!
Transcript van de presentatie:

Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord = eigen paswoord

Kennismaking met het stemsysteem Poll Everywhere ICTS Dienst Onderwijsprofessionalisering en - ondersteuning

Welkom! Surf naar

Stemmen in het hoorcollege Lantz, M. (2010) Anonimiteit Individuele betrokkenheid - ‘activeren’ Feedback

Poll Everywhere hands-on 1 Stap 1: Account aanmaken Surf naar Log in met je KU Leuven account. Stap 2: Maak je pollev.com-pagina klaar voor gebruik

Poll Everywhere hands-on 2 o Soorten vragen (multiple choice, open einde, hot spot) o Antwoordmogelijkheden (tekst, afbeelding) o Start, push en stop: lanceren van vragen en antwoorden ontvangen (info)info o Hide results: tonen/verbergen van antwoorden o Clear results: antwoorden archiveren o Visual settings mogelijkheden Visual settings mogelijkheden o Standaardinstellingen voor al je vragen (sms uitschakelen, aantal aantwoorden per deelnemer) o Vragen verbinden

OPDRACHT Opdracht 1 (individueel): Polls aanmaken Maak 2 of meer vragen aan. Probeer verschillende soorten vragen uit! Opdracht 2: per twee of in groep Test het stellen van vragen uit met je buur!

Verschillende soorten vragen Kennis en reproductie Evaluatief Toepassing Inzicht

Verschillende soorten vragen TIP: Meer info over en inspiratie voor verschillende soorten vragen op de KU Leuven website of de website van Vanderbilt University.KU Leuven website Vanderbilt University TIP: Zorg voor een match tussen hoe je het stemsysteem gebruikt en de andere elementen van je leeromgeving (leerdoelen, evaluatie, doelgroep, …).

Stemmen tijdens je hoorcollege: hoe? Voorbeelden uit de praktijk: VOOR EEN UITLEG - voorkennis activeren NA EEN UITLEG – toetsen van begrip/toepassing PEER INSTRUCTION – voorbereiding – stemming – discussie in groepjes – herstemmen – toelichting docent HETEROGENE GROEP – identificeren voorkennis …

Stemmen in je hoorcollege – hoe? Tip: surf naar onze website voor meer praktische tips bij het vormgeven van je hoorcollege.onze website Stemsystemen: linklink Vragen stellen: linklink Meerkeuzevragen opstellen: link link Activeren in een hoorcollege: link link

Poll Everywhere handleiding Tip: Bekijk de video over segmentation op de Poll Everywhere website. Op deze website vind je nog veel meer informatie en instructie video’s over het gebruik van het systeem.segmentationPoll Everywhere website.

Referenties Lantz, M. (2010). The use of ‘Clickers’ in the classroom: Teaching innovation or merely an amusing novelty? Computers in Human Behavior, 26(4), Online te raadplegen op: Mazur, E. (1997). Peer instruction: A user’s manual. Toronto: Prentice-Hall.

Veel succes bij het gebruik van Poll Everywhere! Blijf gerust nog even na om je individuele vragen te stellen aan de begeleiders.