Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie
16 juni 2012Presentatie voor leden Reuzenfederatie.NL Binnen de federatie –Bestuursleden (toekomst-visie, secretariaat, financiën, netwerken, PR) –Bestuur en Leden (ontwikkelingen, organisatie, interne vraagstukken, PR) –Leden en achterban Over zaken die betrekking hebben op ontwikkeling en samenwerking: vb. ontwerp reuzen, verzekering, opslag en vervoer, agenda, PR –Discussies
16 juni 2012Presentatie voor leden Reuzenfederatie.NL Buiten de federatie –Europese samenwerking (bestuur en leden) –CIAG (bestuur) –Overheid (bestuur en leden) –Centrum voor Volkscultuur (bestuur en leden) –VVV (leden) –Lokale organisaties (leden) –Sponsors (bestuur en leden)
16 juni 2012Presentatie voor leden Reuzenfederatie.NL Communicatie en sociale media 1 op 1: individueel (Onder 4 ogen) –bellen (interactief), Chatten, webcammen (interactief) 1 op n: publiceren, uitzenden (massa- communicatie) – en,twitter,facebook,linkedin: tekstberichten met link naar publicaties –Publicaties: doc., foto, video op website, weblog, youtube(films), twitter, facebook, linkedin –Broadcasten (radio, tv, webcam) n op n: vergaderen (live, audio, video) –Deelnemen aan groepen, conferenties, evenementen
16 juni 2012Presentatie voor leden Reuzenfederatie.NL Sociale Media op pc/laptop/smartphone/tablet… (berichtenverkeer) Website/Weblog (archief berichten, films, foto’s) Facebook (sociaal netwerken, ook zakelijk) LinkedIn (zakelijk netwerken, ook privé) Twitter (korte berichten) Chat (korte gesprekken, interactief) –MSN –Google Talk –Skype –Hyves Marketing: QR-codes, Tags, Shortstack, Frankwatching
16 juni 2012Presentatie voor leden Reuzenfederatie.NL Facebook Voor sociaal verkeer, niet alleen privé –Vriendenclub –Hobby’s, kennis delen (Publiek/individueel) –Sociale controle –Politiek engagement Ook voor zakelijke toepassingen –Marketing (koppeling met twitter en linkedin) –kennisuitwisseling
16 juni 2012Presentatie voor leden Reuzenfederatie.NL LinkedIn Netwerken –Presentatie persoonlijk en zakelijk –Kennis delen (deelnemen aan groepen !!) –Discussiegroepen –PR –Werving en selectie
16 juni 2012Presentatie voor leden Reuzenfederatie.NL Twitter Berichten versturen –Korte boodschappen:1 op n (>=1) –Link naar Persoon/groep publicatie (document/foto/video/website/weblog/youtube) –Reageren (retweet 1 op n, reply 1 op 1) Berichten volgen en gevolgd worden –# hashtags
16 juni 2012Presentatie voor leden Reuzenfederatie.NL Chatten msn, skype, hyves, google-talk Interactief tekst, data, audio, video delen Videoconferentie, teleconferentie Geen camera en microfoon dan alleen tekst
16 juni 2012Presentatie voor leden Reuzenfederatie.NL Zet je organisatie in 3 uur op 3 social media Hoe achtereenvolgens te werk te gaan, zie Artikel van Mark Appel Artikel van Mark Appel Eerst Twitter, dan Facebook en dan LinkedIn En maak socialmedia hubs !!
16 juni 2012Presentatie voor leden Reuzenfederatie.NL tips Rustig aan en beheerst (neem de tijd om het te leren) Positief en objectief –C’est le ton qui fait la music Wees beleefd en oprecht Gebruik alleen ABN en schrijf foutloos Wees ook weer niet te bang om fouten te maken, een twitter bericht verdwijnt binnen een halve dag uit beeld bij je doelgroep Twitterberichten moeten zakelijk zijn en relevant Twitter regelmatig, minimaal 1 keer per week, En tot slot, veel plezier! Want Social Media is vooral een leuk instrument waarmee je jezelf en je vereniging of organisatie op internet echt op de kaart kunt zetten.