Programma van de workshop De test Toetsvragen maken, bespreken. (niveau, vraagvorm, moeilijkheidsgraad etc) en plenair kort rapporteren Het proces Redactie,vakcommissie,taalcorrectie,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Gedigitaliseerde leerlijn rekenen De Paschalisschool en de 17 april 2013.
Interventies RALFI.
Naar een nieuwe Toetscultuur EHON-conferentie Gert-Jan Los.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
1 Neemt de kennis van onze studenten toe? Een analyse van de kennisgroei op basis van VGT scores Marieke van Onna & Samantha Bouwmeester.
Integrale toetsing bij Mondzorgkunde
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Werkpakket 5: Evaluaties Dirk Tempelaar. Werkpakket 5: Evaluaties Activiteiten Werkpakket 5 Aansluitmonitoren Wiskunde, Statistiek, …. Kwaliteitsonderzoek.
10 juni 2014 Wim Mulder en Lobke Spruijt
Resultaten studietijdmetingen (m.i.v. controle correctheid resultaten / vragen) Andere bronnen Andere bevragingen of hearings (OPL- of OPO-niveau) Andere.
Onderzoek naar de kwaliteit van de opleidingsschool
Introductie workshop 1.
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
Kwaliteit door een zelf regulerend proces, ondersteunend en motiverend
Ervaringen en ontwikkelingen Utrecht 15 februari 2011.
Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Penta college CSG Hoogvliet mavo Klas 4. Programma Okt. Voorlichting MBO leerlingen –Programma van dit jaar wat betreft studiekeuze. Nov.Persoonlijk gesprek.
Workshop inhoud en beleid
Alcohol en druggebruik tijdens de zwangerschap – Opsporing, kortadvies en ondersteuning van zwangere vrouwen Werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening,
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Interpretatie van statistiek bij toetsen en toetsvragen
Opzetten itembank Voeding en Diëtetiek HHS
Opleiden in algemene competenties
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
RTTI – kennismaking en ervaring
Insights & Essentials Willem van Putten
Ouderavond klas 1Ha en 1Hb dinsdag 15 september Het Groene Lyceum van Lentiz Welkom!
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
Welkom!. Een voorstellen: Een voorstellen: Even voorstellen.
AGE GROEP ENQUÊTE EN AGE GROEP PLAN Cees Vollaard Age Groep Triathleet.
Van papieren naar digitale tentamens Angela Peters, stafmedewerker toetsing, IOO 16 oktober 2014.
Expertiseteam ToetsenbankThemadag Digitale Toetsing 1 december 2011 Alex van Essen.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Kenmerk: 24 juni Kenmerk: 24 juni Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk.
Klik om de stijl te bewerken Een voldoende halen, of laten zien wat je kan? Welkom! studiemiddag voor leden van examencommissies VH, 26 mei 2016.
Week 5 te doen: Bespreken Hst 4. Bespreken artikel ‘Norm Referenced Achievement Tests Vragen stellen (maken) over ‘Anders Evalueren’ Huiswerk.
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
‘The making of …’ Gebruikersgroep data.overheid.nl 10 juni 2016.
Landelijke kennistoetsen in het onderwijs van de instelling Workshop tijdens Studiedag VH toetsing en externe validering Driebergen,12 december 2013 Roger.
Wat ons algemeen opviel
Begeleiding bij Werkplekleren
Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016
De scriptie Sommige studenten schrijven het in 2 tot 3 maanden, anderen doen er een jaar of meer over… Factoren: Motivatie Plan van aanpak Begeleiding.
Passend onderwijs.
Dagstart Quick Reference Card
Innovatie in het onderwijs
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Naar meer activerend onderwijs in het VO
ETUDE Toetsservicesysteem
Gelijke onderwijskansen via taalbeleid :
Een Biologie Olympiade voor het vmbo?
Open online aansluitingsmodules statistiek
Agendapunt 7: Uitkomsten 0-meting toekomstvisie
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
OP WEG NAAR HET VOORTGEZET ONDERWIJS (VO)
Determinatie en begeleiding 28 februari uur
Digitale toetsen Quayn.
Transcript van de presentatie:

Programma van de workshop De test Toetsvragen maken, bespreken. (niveau, vraagvorm, moeilijkheidsgraad etc) en plenair kort rapporteren Het proces Redactie,vakcommissie,taalcorrectie, toetskwaliteit Het product Toetsmatrijs en toetsvragen

Proefafname met studenten 21 april Resultaten en reacties van de studenten Ondersteuning door “10 voor de leraar” Proeftoets opde site, tips e.a. Voorbereiding op de toets in de opleiding. Programma van de workshop

Het proces Redactie,vakcommissie,taalcorrectie, toetskwaliteit

Het product Toetsmatrijs en toetsvragen

Proefafname met studenten 21 april Resultaten en reacties van de studenten

Afname toets 100 vragen in 4 blokken Grotendeels conform toetsmatrijs Ca. 90% goedgekeurde vragen 6 studenten van 4 opleidingen (vt)

Gegevens Itemanalyse Feedback studenten overall Feedback studenten per vraag N.B. Statistiek is lastig met klein aantal studenten…

Maar we doen het toch: Uitkomst totaal

Voorzichtige conclusies Vragen met p-waarden 0 en 1 verdienen aandacht Verdeling van 0,17-0,83 is wel zoals in een toets wenselijk is; – het merendeel is door 2/3 van deze studenten te maken – Een klein aantal vragen is heel moeilijk – Een redelijk aantal vragen is erg makkelijk

Feedback op de toets Technisch Door 6 goede studenten uit 4 opleidingen Technisch weinig problemen (1 foute vraag; enkele moeilijke/onbekende woorden) Studenten zijn niet speciaal voorbereid op deze overall toets Studenten konden bronnen raadplegen en 5 van de 6 deden dat ook bij een klein aantal vragen

Feedback op de toets (2) Inhoudelijk Toets is moeilijk (neutraal – erg moeilijk) Veel vragen op detailniveau Veel kennis, weinig inzicht Onderwerpen soms niet bekend (diversiteitsindex) Studenten spreken zorg uit over kansen 6-jes studenten Toets vraagt voorbereiding door studenten

Ondersteuning door Proeftoets op de site, tips e.a

Voorbereiding op de toets in de opleiding Een (1) studiepunt in het curriculum Extra curriculaire activiteiten? pretests, studiegroepen, trainingen, ?