FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

Het tweede werkstuk.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Ondernemen in de praktijk
Welkom bij de 4e workshop over:
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Ho 8: Portfolio.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Startdag Fondsenwerven? Hoe doe je dat? Het geld ligt op straat…
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Ken je kracht…Deel je kracht…
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
De dag van het solliciteren - introductie
De dag van het solliciteren Blok 1
Meer dan 200 loopbaanprofessionals doen mee! Dag van de Loopbaan Wat is de Dag van de Loopbaan? Op 27 september zetten ruim 200 Noloc erkend (register)
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
UVW LinkedIn Presentatie
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Talent in Ontwikkeling
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Mondzorg - persoonsgericht
Talent in Ontwikkeling
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Hoe presenteer ik mezelf online?
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Solliciteren met Social Media
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
E-health domotica E-learning
Social media voor statenleden/politici
E health, Domotica en E-learning
voor een samenleving met veerkracht
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie

HET IS ALS DE KAPITEIN DIE WEET IN WELKE HAVEN HIJ WIL AANKOMEN

Wat is je aanbod?  Waar ben je goed in?  Wat is jouw toegevoegde waarde?  Wat zijn jouw talenten? Wat zijn je kwaliteiten?  Wat doe je graag? Waar help je graag mee? MAAK JE AANBOD ZO SPECIFIEK MOGELIJK

Welke doelgroep spreekt jou het meest aan?  Welke doelgroep ga je benaderen met jouw kwaliteiten?

OVERLEG MET JE BUURMAN OF BUURVROUW WELKE PROBLEMEN JOUW KLANTEN HEBBEN

Benader de markt Ga in gesprek met potentiële klanten Ga aan de slag via social media Schrijf over jouw focus Volg de actualiteiten > focus op problemen waar jouw aanbod kan bijdragen aan de oplossing Zoek contact met die partijen

Kies de manier van acquireren die het beste bij je past, waar je zin in hebt, vrolijk van wordt en waarmee je je talenten verder kunt ontwikkelen.

NETWERKEN ONLINE ACTIEF ZIJN SOCIAL MEDIA, BLOGGEN, ARTIKELEN SCHRIJVEN PROBLEMEN SIGNALEREN EN DAAR ACTIEF OP INSPELEN HOE KUN JIJ BIJDRAGEN AAN DE OPLOSSING? THEMANETWERKEN SCHRIJVEN / PRESENTATIES GEVEN EXPERT WORDEN IN PLAATSELIJKE, REGIONALE OF LANDELIJKE MEDIA IN JOUW VAKGEBIED KENNIS DELEN OP SOCIAL MEDIA FREE PUBLICITY TELEMARKETINGBUREAU TIP: BETAAL ALLEEN VOOR GEMAAKTE AFSPRAKEN

Voordelen: JE KUNT JEZELF ZIJN JE WORDT ER VROLIJK VAN DE DREMPEL IS WEG JE WORDT ER CREATIEF VAN JE HEBT MEER KANS OP OPDRACHTEN

Koester je bestaande klanten. Zij zijn je beste ambassadeurs.

Focus op groepen die tot je doelgroep behoren

Welk thema of welke vraag houd jou bezig in je vakgebied? Benader daarmee jouw doelgroep.

PIEKEREN IS DE VERKEERDE KANT UIT FANTASEREN! (LOESJE) GA OP ZOEK NAAR KANSEN EN MOGELIJKHEDEN

 FOCUS MET AL JE ZINTUIGEN OP PROBLEMEN WAAR JIJ KUNT BIJDRAGEN AAN DE OPLOSSING  BENADER DE PROBLEEMHOUDER

Je gaat bellen of mailen Houd het kort! Maak nieuwsgierig. Doel is om een afspraak te maken

ZORG DAT HET EEN INSPIREREND GESPREK WORDT VOOR JULLIE ALLEBEI OOK ALS HET ANTWOORD OP EEN OPDRACHT NEE IS

Werk aan de winkel: ga op onderzoek naar jouw focus misschien ontmoet je vandaag iemand met wie je kunt afspreken om elkaar te helpen ……………………………………………………….

Laat jezelf zien, boek van Judith Webber Liefde voor talent, boek van Arnout Cohen > om je eigen talenten goed in beeld te krijgen. Simon Sinek op TEDX Effectief omgaan met je tijd effectief-omgaan-met-je-tijd.pdf effectief-omgaan-met-je-tijd.pdf

18 april Ochtend: Focus en strategie in acquisitie Middag: Hoe kom ik op gesprek? 26 april Ochtend: Slim netwerken Middag: Onderhandelen en afsluiten Veel succes! Herma Wichman