Het Resultaat: Een transparante competentietaal foresee your way 'foresee’ competenties ‘four’ onderwijsniveaus ‘four’ context criteria.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Advertisements

Groen Proeven doet ook aan PDCA Lessen geleerd van monitoring van 36 pilots.
De bril van het bedrijfsleven Innoveren is investeren.
LOB-middag Haaglanden
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
Ondernemend Onderwijs in de regio. De droom in 2011: Onderwijs, bedrijfsleven en andere partners geven ondernemend onderwijs vorm en voeren dit gezamenlijk.
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
Studietaak De studietaak staat centraal
Deel wat je weet en weet wat je deelt
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
Masterjaar Startbijeenkomst dr. Harry Daemen prof.dr. Paul Frissen
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Werken aan leerlijnen onderzoekscompetenties in de lerarenopleidingen
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
De Groene Werkplek: praktisch materiaal voor competentieleren
Meten en registratie ontwikkeling competenties
Praktisch meten van competenties op BB-KB en GT niveau
VM4 Technologieroute Dag van de Beroepskolom 2012.
Regionale betrokkenheid bij de beroepskolom Een casus… Dag van de Beroepskolom 5 oktober 2012.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
GKC-project Ruggengraat
Het Nationaal VMBO congres 2008 Verdiepingsdag 31 januari 2008 Ochtendprogramma Masterclass A De doorlopende leerlijn in het VMBO en MBO Over de theorie.
Andre Bomers/Klaas Jellema. Maatschappelijke relevantie Groen onderwijs: imago “zorgonderwijs” Lage instroom mbo niveau 3 en 4 Uitval leerlingen zonder.
Leermeesteravond Autoschadetechniek
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
Puberbrein als innovatiekans
Competentiegericht leren vmbo
Workshop “Beoordelen”
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
portfolio als competentie-ontwikkelend instrument
Webquest, een kwestie van gebruiken?
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
Vrije gedachten bij vmbo-mbo-Ad Hans Daale Leido.
Concept examenprogramma
Project doorstromen in competentiegericht leren en opleiden VMBO MBO
Werkveldconferentie 13 november 2014
Toekomstgericht onderwijs
ONDERZOEK NAAR PROFESSIONALISERING VAN EN DOOR LECTOREN 17 april 2014 Jaarcongres Vereniging Hogescholen, Den Bosch.
Vroegtijdig signaleren van VSV Inspiratiebijeenkomst ‘Aanval op schooluitval zuidoost Brabant’ Carlos van Kan Onderwijskundigonderzoeker
3 * C C ompetenties in de C urricula van de C AH.
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
& Mobiliteit binnen Sociaal Plan Mobiliteitsperiode duurt 9 maanden 3 pijlers benoemd in Sociaal Plan 3 fases gedurende de mobiliteitsperiode Brede dienstverlening.
CONFERENTIE ‘4Cyourway’ CONFERENTIE ‘4Cyourway’ 4C Onderwijskolomspel 4C Onderwijskolomspel (introductiespel) (introductiespel) Workshop 16 december 2008.
HNW Workshop Ambtenaar 2.0, 19/10/ HET NIEUWE WERKEN BIJ DUO.
De Groene Werkplek Jaap Harreman (Melanchthon Bleiswijk) Bert van Opstal (Midden Brabant College Tilburg) 4Cyourway conferentie De Wageningse Berg Wageningen.
Open Huis 19 januari Hartelijk welkom! Avila College Even voorstellen: Gerco van ‘t Spijker Teamleider klas 1 en 2.
Raad voor Cultuur Mediawijsheid- de ontwikkeling van nieuw burgerschap Project Media- Educatie Zeeland
De sterkste schakel: de verbinding tussen het vmbo en het mbo Michaela Zwaan, Vakcollege Groep.
Een taal voor het waarderen van competenties (capaciteit) groei, om ‘door te leren’ van vmbo  universiteit Frank de Jong Projectleider Ruggengraat Lector.
Competentieleren met ICT Pedagogisch-didactische uitdaging voor een krachtige leeromgeving Stephen Hargreaves, MA Lector-onderzoeker onderwijsvernieuwing.
Het leermiddel centraal Perspectief bieden Productdefinitie competentie- instrument 4C your way Roos Scharten, projectmanager OC.
Evaluatie voortgang Scouting Academy. Resultaten en wat gaan we ermee doen? a.Eerste inkijk in belangrijkste uitkomsten b.Discussie in subgroepen c.Aanbevelingen.
4C your way CONFERENTIE 16 Dec. 2008, Wageningen Competenties waarderen en perspectieven om door te leren Welkom.
LEREN, LOOPBAAN EN BURGERSCHAP en 4C Conferentie 4C your way 16 december 2008Agnes Jansen AOC Raad Doride de Bruijn Helicon.
Blockchaintoepassingen met een publiek belang in Groningen mei 2017
LOB in het PTA van het VMBO
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Keuzedeel ‘beheer en onderhoud van Sportvelden & Golfbanen’
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Burgerschap binnen VM2: op weg naar een doorlopende leerlijn
Aan de slag met MIJN TALENT DOCUMENT.
Transcript van de presentatie:

Het Resultaat: Een transparante competentietaal foresee your way 'foresee’ competenties ‘four’ onderwijsniveaus ‘four’ context criteria

4 Contextcriteria & 11 groeiaspecten Contextcriteria:Groeiaspecten: Verantwoordelijkheid -rol -verantwoordelijkheid -zelfstandigheid Reikwijdte -publiek -tijdhorizon Complexiteit -werk -procedures -kennis & inzicht Transfer -ambiguïteit -verandervermogen -bereik

Waarderen versus beoordelen

Te downloaden producten

The -game Het onderwijskolomspel

YOUR MATCH game

Productdefinitie competentie­instrument Conceptversie dec 2008

De website

Onderwijskolomspel gadget

Het Programma

Workshops Workshopronde 1: uur**Workshopronde 2: uur  4C-Onderwijskolomspel  Zaal 14 (N=30)  Perspectief: ontwerp digitaal instrument op basis van 4Cyourway  Zaal 11 (N=25)  Competenties in gedrag beschreven op BB- en KB-niveau (De Groene Werkplek)  Zaal 13 (N=25)  4C-yourmatch: makelaarspel (vraag & aanbod)  Zaal 14 (N=30)  De Groene Doorstroom  Zaal 11 (N= 25)  3*C: competenties in de curricula CAH  Zaal 5 (N=30)  ARES: registratie en evaluatie competentieontwikkeling  Zaal 4 (N= 20)  Leren, Loopbaan & Burgerschap: nu toegankelijk via aanpak 4Cyourway  Zaal 15/16 (N=140)  Thrill (30 minuten)  4C toegepast in Onderwijs- + Toets- + Begeleidingsmodel MBO en VMBO (30 minuten)  Zaal 5 (N=30)

Vragen Paneldiscussie Waar liggen de uitdagingen op de instellingen waar het gaat om doorlopende leerlijnen en begeleiden van groei in competenties? Idem voor het postinitieel onderwijs? Welke bijdrage kan het gebruik van de 4Cyourway taal daaraan leveren, welk probleem zou het op kunnen lossen en/of welke kansen kunnen benut worden? Welke toepassingen zouden daarvoor ontwikkeld moeten worden? Hoe zou u als instellingen daarbij betrokken willen zijn?

Website Contact Ruggengraat-projectteam: Dr. Frank P.C.M. de Jong Stoas Hogeschool, Hoofdkantoor Aeres groep Postbus 245, 6710 BE Ede T: E: GKC-project Ruggengraat Informatie