Het Resultaat: Een transparante competentietaal foresee your way 'foresee’ competenties ‘four’ onderwijsniveaus ‘four’ context criteria
4 Contextcriteria & 11 groeiaspecten Contextcriteria:Groeiaspecten: Verantwoordelijkheid -rol -verantwoordelijkheid -zelfstandigheid Reikwijdte -publiek -tijdhorizon Complexiteit -werk -procedures -kennis & inzicht Transfer -ambiguïteit -verandervermogen -bereik
Waarderen versus beoordelen
Te downloaden producten
The -game Het onderwijskolomspel
YOUR MATCH game
Productdefinitie competentieinstrument Conceptversie dec 2008
De website
Onderwijskolomspel gadget
Het Programma
Workshops Workshopronde 1: uur**Workshopronde 2: uur 4C-Onderwijskolomspel Zaal 14 (N=30) Perspectief: ontwerp digitaal instrument op basis van 4Cyourway Zaal 11 (N=25) Competenties in gedrag beschreven op BB- en KB-niveau (De Groene Werkplek) Zaal 13 (N=25) 4C-yourmatch: makelaarspel (vraag & aanbod) Zaal 14 (N=30) De Groene Doorstroom Zaal 11 (N= 25) 3*C: competenties in de curricula CAH Zaal 5 (N=30) ARES: registratie en evaluatie competentieontwikkeling Zaal 4 (N= 20) Leren, Loopbaan & Burgerschap: nu toegankelijk via aanpak 4Cyourway Zaal 15/16 (N=140) Thrill (30 minuten) 4C toegepast in Onderwijs- + Toets- + Begeleidingsmodel MBO en VMBO (30 minuten) Zaal 5 (N=30)
Vragen Paneldiscussie Waar liggen de uitdagingen op de instellingen waar het gaat om doorlopende leerlijnen en begeleiden van groei in competenties? Idem voor het postinitieel onderwijs? Welke bijdrage kan het gebruik van de 4Cyourway taal daaraan leveren, welk probleem zou het op kunnen lossen en/of welke kansen kunnen benut worden? Welke toepassingen zouden daarvoor ontwikkeld moeten worden? Hoe zou u als instellingen daarbij betrokken willen zijn?
Website Contact Ruggengraat-projectteam: Dr. Frank P.C.M. de Jong Stoas Hogeschool, Hoofdkantoor Aeres groep Postbus 245, 6710 BE Ede T: E: GKC-project Ruggengraat Informatie