Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Advertisements

Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Chris Thoen, Informatica
René / #knab Knab, Fit for the Future René / #knab.
Verkoopstyling Meubelverhuur Woningfotografie Lilian Kraaij Gecertificeerd verkoopstyliste Zaanstad - tel:
Een werkmaatschappij van Volker Wessels. De Kreken van Nibbeland Gemeente Bernisse.
WEB toepassingen. Wat is een WEB toepassing of applicatie t.t.z... een WEB applicatie is een applicatieprogramma welke je via internet kunt gebruiken,
Maximale hypotheek berekenen en maandlast berekening afstemmen op toekomst plannen, wonen, werken en vrije tijd Hypotheek berekenen Waarschijnlijk is het.
Businesstoepassingen
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
181 University Avenue, Suite 2100 Toronto, Ontario, Canada M5H 3M7 reception: fax: Dale.
VERKOOPSTYLING spring eruit en verkoop je huis sneller en tegen de best mogelijke prijs.
Inhoud Debriefing Uitleg concepten. Inhoud Debriefing Uitleg concepten.
Koopwoning...  (het is niet zo moeilijk…). huiswerk  pak agenda en noteer bij ma 19 januri 5e lesuur:  leren tb 72 tm 77 maken 3.21 tm 3.23 wb 129.
Herhaling H4  Iedereen gaat staan  Lees en luister naar de vraag  Kies het voor jouw juiste antwoord doordat je het groene of rode kaartje toont.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Netwerk Notarissen / 1 Financieel Café 30 maart 2011 Korte introductie voorlopig koopcontract Ernst Loendersloot (kandidaat notaris) Huenges Wajer & Joosten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
barrio Je wilt een artikel verkopen en zet een advertentie in de ' virtuele etalage' 10,- Barrio buurtmarkt Etalage.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Vanzelfsprekend hebben wij, voor u de hypotheekrente tarieven van Hypotrust, maar wij hebben die ook van vele andere hypotheekverstrekkers.
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
Productie en distributie van VitaMeal ™ Lumbadzi (Malawi) Tekst en foto's: Marcus Westberg.
Ymor Ketenbewaking bij debitel
Investeerders in duurzame energiesystemen
19 augustus 2014 Nu en in de toekomst Samen uw woonwensen realiseren.
Waar één + één meer is dan twee
Investeringsselectie
4.4 Een eigen huis of niet? Mensen kiezen vaak bewust om een huis te kopen, of juist te huren. Aan beide zitten voor- en nadelen. Deze voor- en nadelen.
3.4 Hoe woon je? Als je gaat verhuizen kun je een huis kopen of huren.
3.4 Een huis kopen of huren? Inkomen  .
Conceptpresentatie Mobiele applicatie voor Bouwfonds.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Introductie ronde starten, ongeveer een half uur.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
ONTSLAGREGELEN.nu Gemakkelijk samen het ontslag regelen.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
POVO groep 7 en 8 Helma en Jorien. Veilig overstappen  Juiste schoolkeuze  Voorkomen uitval of switchen.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
De politieke en economische omgeving Hoofdstuk 5.
Assetmanagement Een nieuwe manier van beheer. Assetmanagement in Dordrecht Wat is Assetmanagement? En wat is het verschil met de huidige werkwijze? Welke.
WonenBreburg Energie Januari I.Achtergrond & het telt! Panel II.Profiel panelleden III.Resultaten onderzoek Inhoud rapport 2.
Investeringsselectie Bij het beoordelen en selecteren van investeringen (overname,uitbreiding,nieuwe productielijn) maken ondernemingen gebruik van cashflow.
15 mei 2012 Stimuleringsmaatregelen woningbouw Gemeente Landerd 2012.
Uw veiligheid, onze zorg. Bereken je autopremie Baloise Insurance brengt klanten tot bij u Uw veiligheid, onze zorg.
Kia inkoper zoeken? Gebruikte Kia snel online verkocht. Kia verkopenKia verkopen site ikwilvanmijnKIAaf.nl.
Herwaardering Grondposities Presentatie 6 december 2012.
Goederenverkoop Makkelijk en snel geld verdienen kan door goederen te verkopen. Het kan altijd en overal: op de markt, maar ook in een webshop. Er is.
Arbeidsmarktscan (AMS)
Les 3 Affiliate Marketing
Programma Rijksinfra Vught De Vughtse Regeling
(Bijna) iedereen doet het
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
Hometastic Marktgebied en vestiging Demografisch profiel Promotie
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Hometastic Marktgebied en vestiging Demografisch profiel Promotie
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Welkom VWO 5..
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Kluwer The end of Publishing
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
De maakindustrie in Midden-Limburg
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
Wat doet de groothandel?
Financieel 2.
EIGEN WONING © Dia van Berry Hagendijk.
Transcript van de presentatie:

Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair

Huidige marktverdeling online makelaardij: makelaarsland.nl moviq.nl iblue.nl huislijn.nl Jaap.nl Bij de bekende online makelaars en ook bij de huizenzoekmachines worden de potentiële kopers doorverwezen naar banken: = Rabobank = Postbank = ABN-Amro = DSB de tussenpersoon staat buitenspel!

Wat speelt er in de markt? Online makelaardij is sterk in opkomst

Wat speelt er in de markt? Online makelaardij is sterk in opkomst Voorbeeld: makelaarsland.nl gestart op 1 april 2005 januari ‘08: verkopers 7016 verkochte woningen 3512 in verkoop

Online makelaardij nu en in de toekomst NU: 5 % van de huisverkopen = ± huizen per jaar. 2010/2011: 15 à 20 % = ± tot huizen! LANGE TERMIJN VERWACHTING: online makelaardij wordt de norm. Dit is hét moment om in te stappen!

huizenholland.nl digimakelaar.nl facetmakelaars.nl teammakelaar.nl webmakelaardij.com wonex.nl makelaarinhuis.nl makelaarsdiensten.nl beetjehulp.nl makelaarsland.nl moviq.nl iblue.nl huislijn.nl Marktverdeling (tussenstand) online makelaardij

Wat is de tactiek van de banken? Gemiddeld vinden er 8 bezichtigingen per aangeboden woning plaats. 8 voorzetten (leads) voor de bank, waarbij de tussenpersoon buitenspel staat!

Wat houdt dit momenteel in? 80% van deze verkopen lopen via ‘banken-sites’ = ca verkopen. Levert ca leads op. Gemiddelde score bij warme leads is ca. 20% = nieuwe klanten. Gemiddeld 2.000,- euro waard. Ca ,- euro die de tussenpersonen mislopen. Hierbij is geen rekening gehouden met extra inkomsten uit verzekeringen en overige financiële producten/diensten! Stap nu in!

De tegenaanval WelQom zorgt ervoor dat de tussenpersoon de rol van spelverdeler weer terugkrijgt. WelQom richt zich volledig en uitsluitend op de tussenpersoon. WelQom genereert warme, lokale leads, komend vanuit de vraag door (potentiële) kopers. WelQom verzorgt het complete marketingtraject gemak tussenpersoon.

Verwachte marktverdeling online makelaardij huizenholland.nl digimakelaar.nl facetmakelaars.nl teammakelaar.nl webmakelaardij.com wonex.nl makelaarinhuis.nl makelaarsdiensten.nl beetjehulp.nl makelaarsland.nl moviq.nl iblue.nl Huislijn.nl welQom.nl

Wat is welQom.nl? WelQom is een onafhankelijke organisatie die een online makelaarsservice aanbiedt aan het intermediair. WelQom biedt tegenwicht tegen de banken die middels websites als moviq.nl, makelaarsland.nl en ibluemakelaars.nl etc. een steeds grotere macht krijgen in de makelaardij. Met als doel om potentiële kopers (leads) te werven ! WelQom.nl wordt geïntroduceerd door de Van Kampen Groep.

Hoe werkt het? De maandelijkse deelnemersbijdrage voor de tussenpersoon is € 100,- Voor ieder huis dat via de tussenpersoon bij welQom te koop wordt aangeboden ontvangt de tussenpersoon € 95,- WelQom stuurt een makelaar/taxateur die een waardeadvies geeft en levert tekst en foto’s. De rondleiding doet de verkopende partij zelf, de rest doet welQom. Geïnteresseerden (kijkers en kopers) reageren via welQom.nl en worden doorgestuurd naar de tussenpersoon die aangesloten is bij welQom. WelQom voorziet de tussenpersoon dus van warme leads. De notaris verzorgt de voorlopige koopakte.

Hoe makkelijk is het? U meldt zich aan (tot begin EK 2008 gratis) WelQom voegt u toe op de welQom-site in uw postcodegebied. Door welQom als extra service aan te bevelen bij uw eigen relaties neemt u de rol als spelbepaler over. Verkopers die rechtstreeks hun huis via welQom aanbieden, moeten in hun postcodegebied een bij welQom aangesloten tussenpersoon selecteren. De gegevens van deze verkopers en van alle mensen die via de welQom-site op dit pand reageren (= potentiële kopers) zijn warme leads voor deze tussenpersoon.

M I N I M A L E I N S P A N N I N G M A X I M A A L R E N D E M E N T !

Een rekenvoorbeeld De maandelijkse deelnemersbijdrage voor de tussenpersoon is € 100,- Voor ieder huis dat via de tussenpersoon bij WelQom te koop wordt aangeboden ontvangt de tussenpersoon € 95,- van welQom. Hiermee heeft de tussenpersoon de maandelijkse deenemersbijdrage dus al bijna terugverdiend. Eén te koop aangeboden huis genereert gemiddeld 8 (gratis) leads. Verzilvering van 1 van de 8 leads levert gemiddeld € per maand op.

S T A P N U I N : Geen inschrijfgeld van € 500,- bij aanmelding tot het begin van het EK op 7 juni a.s.!